FSBPi buiten lokaal netwerk benaderen

Zoals het zichzelf verklaard: alle vragen en suggesties ivm filtratie horen hier thuis!
Plaats reactie
florisr

FSBPi buiten lokaal netwerk benaderen

Bericht door florisr » 20 okt 2019, 18:40

Hallo,

ik ben al even in het bezit van een do-it combi 50.
ik kan deze eenvoudig benaderen via mijn lokaal netwerk.
is er ook een mogelijkheid om deze vanop afstand te benaderen ( buiten mijn lokaal netwerk?)

thanks

Floris
35m3, 80w amalgaam, Combi50,6gr O3

goshiko

Re: FSBPi buiten lokaal netwerk benaderen

Bericht door goshiko » 20 okt 2019, 18:46

Effe Angelo Bellen denk ik

Goshiko
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten

LucB

Re: FSBPi buiten lokaal netwerk benaderen

Bericht door LucB » 21 okt 2019, 10:25

Dat kan normaal met de techniek van portforwarding. Maar alles hangt er vanaf welke router en zo je hebt en of die dit ondersteunt. Met recentere routers lukt het normaal wel om port forwarding van buitenaf naar die ene poort waar je filter op hangt in te stellen.
Er bestaat niet echt een 123 handleiding omdat er nog andere factoren als dynamic IP meespelen. Bepaalde provider geven je een IP dat enkele dagen tot enkele weken het zelfde blijft. Andere al na enkele uren.
Lees ook eens https://nl.wikipedia.org/wiki/Port_forwarding
Je moet wel ook een goede beveiliging voorzien want die poort is natuurlijk niet enkel voor jou vanop het internet bereikbaar maar voor de hele wereld.

Plaats reactie

Terug naar “Filtratie: voor- en biologische filtratie”