Help... Stroomstoring

Zoals het zichzelf verklaard: alle vragen en suggesties ivm filtratie horen hier thuis!
Plaats reactie
bazzio

Help... Stroomstoring

Bericht door bazzio » 18 nov 2017, 12:52

Hoe lang kan een bwb zonder flow en voornamelijk lucht overleven? Zitten hier nu zonder stroom...

Guyke

Re: Help... Stroomstoring

Bericht door Guyke » 18 nov 2017, 14:42

Hallo,
bazzio schreef:Hoe lang kan een bwb zonder flow en voornamelijk lucht overleven? Zitten hier nu zonder stroom...
Als je niet verwarmd kan dat een paar uur. Door de lage temp is er meer zuurstof in het water wat er wat voor zorgt dat het filter minder snel afsterft dan in de zomer.
Moest het langer duren dan zou ik toch voor een alternatief zorgen ( stroomgroep )
Als het enkel bij jou en niet de gehele straat of woonwijk dan even aan de buur vragen om een verlengkabeltje te mogen inpluggen.

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

WTR

Bericht door WTR » 18 nov 2017, 15:07

Misschien een rare gedachte, maar als je tussendoor af en toe een paar emmertjes vijverwater in het bwb kiept komt er toch iets van voeding en zuurstof bij het materiaal? Dan zou dit het wel even moeten kunnen overleven.
Gr Wouter

bazzio

Bericht door bazzio » 18 nov 2017, 15:50

Bedankt heren! Storing was bij ons gelukkig vrij snel verholpen (ongeveer 1,5 uur) maar betrof een geheel gebied. Het zal dus wel meevallen met de baccies. Van de week toch maar eens een kleine diesel aggregaat aanschaffen, prijzen vallen nog wel mee.

Kossykoi

Bericht door Kossykoi » 18 nov 2017, 16:46

Gelukkig is het niet zo warm als in de zomer. Dan moet je dit eigenlijk niet hebben nee.

Bij een watertemperatuur van 25 graden dat zou ik me ook zorgen gaan maken om de koi.

Plaats reactie

Terug naar “Filtratie: voor- en biologische filtratie”