• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Befil trommelfilters

Zoals het zichzelf verklaard: alle vragen en suggesties ivm filtratie horen hier thuis!

Re: Befil trommelfilters

Berichtdoor Bossi » wo 17 jan 2018, 10:46:03

bakkenes schreef:De trommel spoelt hier nu om de 4 uur, wel gezegd om de 239 minuten :dance:
Trommel draait 15 seconden, ga dit nog iets naar beneden bij stellen
Water is kraak helder en omdat ik continu ververs is het alg nu verdwenen.
Ben een erg blij man.

Mooi dit te lezen Jan Willem. Heb je nog kunnen telefoneren met Siemens?
Of weten er hier mensen op het forum of de app buitenshuis werkt? Over de 3G of 4G dus? Voor zover ik terugvind alleen over wifi-thuisnetwerk.

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
Bossi

Afbeeldingen: 958

Berichtdoor bakkenes » wo 17 jan 2018, 15:43:55

Hoi Bart,

Nee, nog niet gebeld, staat nog wel in de planning maar misschien weten inderdaad hier mensen wat de mogelijkheden zijn.
bakkenes

Berichtdoor klaba01 » vr 19 jan 2018, 18:50:53

Wat wil je weten Bakkenes
Ik neem aan de bereikbaarheid van de Siemens extern op 4G, dat kan wel maar is behoorlijk prijzig wel is er een mogelijkheid in plaats van de Siemens een vijverbesturing te kiezen.
Deze kan worden geleverd door sturingopmaat.nl en wordt volledig op het vijversysteem afgestemd. Deze is 4G te bedienen vanaf komende maart en met een beveiligde verbinding.
Op deze besturing zitten veel meer mogelijkheden dan de Siemens.
klaba01

Afbeeldingen: 2

Berichtdoor Bossi » vr 19 jan 2018, 20:16:13

Dat klopt Klaba,

Ik heb Jan Willem geholpen vanop afstand (teamviewer) om zijn Logo8 in zijn thuisnetwerk op te stellen zodat ie vanaf elke smartphone, tablet of pc bereikbaar is.

De volgende stap was over de 4G oftewel van buiten het eigen netwerk. Dit is niet gelukt en heb er ook niets over kunnen terugvinden.

Volgens jou kan de Logo8 dus wel via 4G benaderd worden? En welk getal kleef je op "prijzig"?

Groetjes,

Bossi
Bossi

Berichtdoor Rob83 » zo 21 jan 2018, 0:12:11

Dit filter ziet er goed uit, zeker omdat deze geen opbouwhoogte is.
Ben zelf ook al langer aan het nadenken over een trommel, maar deze moet onder het vlonder naast de vijver komen dus dat was niet mogelijk ivm de opbouwhoogte.
Maar hiermee misschien wel...

Maar een vraagje. Hoe zit het eigenlijk met vorst in de winter? Want hier (trommelfilter algemeen eigenlijk) heb je toch stilstaand water o.a. in de spoelpomp en de leidingen hiervan? Geeft dat geen problemen als het vriest?
Want bij mij in de filterput bevriest de tuinslang waar toevallig nog water in zit tot een massieve staaf ijs...

Rob
Rob83

Afbeeldingen: 16

Berichtdoor renesylvia » zo 21 jan 2018, 7:40:29

Heb hier de filterput zoveel mogelijk geïsoleerd en heb nog geen problemen gehad.
Heb wel een thermometer hangen maar nog nooit onder de 4 graden geweest.
vijver 24m3 - 2x bodem drain 1x skimmer -trommelfilter- 1 pomp naar 5 kamer en 1 pomp naar 4 kamer - retour via plantfilter
renesylvia

Afbeeldingen: 6

Berichtdoor Bossi » zo 21 jan 2018, 9:13:42

Rob,

Zoals gezegd isoleren he. Jij kan bvb noppenfolie rond de buizen aanbrengen. Ik doe dat hier ook. Filters zitten ingepakt in de pur/styrodur isolatie.
Zonder verwarming houd ik zo de boel al op 9°C. En dan is nog niet alles geïsoleerd omdat ik toch ging aanpassen dus waren het zotte kosten geweest.

Groetjes,

Bossi
Bossi

Berichtdoor wadapatja » zo 21 jan 2018, 11:41:11

De spoelpomp kun je in de grond begraven. Ik ga dat doen met een pvc-buis van 200mm. Deze ga ik aan de binnenzijde met de bekende geluidsisolatieschuimplaten (scrabble tip)
beplakken. De hogedrukpomp gaat daar dan in en op die diepte de vorst in de grond terwijl het filterluik geïsoleerd is zie ik niet gauw gebeuren. Het heeft hier wel eens 18 graden gevroren en zelfs toen geen ijs in de put.
<WIM> Koivijver 18 kuub. Befil 2.0 trommel en 510 liter bewegend-bed met ingebouwde Koshi dompel uv-lamp van 42 watt.
2 beluchte drains en 1 skimmer.
Doorstroming op airlift, aangedreven door een Thomas LP-60HN luchtpomp.
wadapatja

Afbeeldingen: 104

Berichtdoor bakkenes » ma 22 jan 2018, 22:49:29

klaba01 schreef:Wat wil je weten Bakkenes
Ik neem aan de bereikbaarheid van de Siemens extern op 4G, dat kan wel maar is behoorlijk prijzig wel is er een mogelijkheid in plaats van de Siemens een vijverbesturing te kiezen.
Deze kan worden geleverd door sturingopmaat.nl en wordt volledig op het vijversysteem afgestemd. Deze is 4G te bedienen vanaf komende maart en met een beveiligde verbinding.
Op deze besturing zitten veel meer mogelijkheden dan de Siemens.

Wat Bart (Bossi) al aangaf, ik wil eigenlijk alles op afstand kunnen bedienen/monitoren.
bakkenes

Berichtdoor Bossi » di 23 jan 2018, 9:33:10

Jan Willem,

Ik denk net aan iets. Staat er een pc continu te draaien thuis in slaapstand eventueel?

Er bestaan appjes die een "rdp" sessie kunnen openen (remote desktop). Zo kan je vanop afstand al wel je vaste pc overnemen en bedienen. Kosten = 0,00000€

Groetjes,

Bossi
Bossi

Berichtdoor goshiko » di 23 jan 2018, 11:54:51

voorstel van Bossi is slim bekeken.
Alleen weet ik niet of je het overnemen zelf ook niet met een PC moet doen, ik veronderstel dat Jan Willem eerder via smartphone of tablet wil werken.
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : bezinkkamer met borstels, lege kamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, superfish eco plus E 8000, zelfbouwzeef, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en krabbescheer
goshiko

Afbeeldingen: 35

Berichtdoor Bossi » di 23 jan 2018, 15:33:53

goshiko schreef:voorstel van Bossi is slim bekeken.
Alleen weet ik niet of je het overnemen zelf ook niet met een PC moet doen, ik veronderstel dat Jan Willem eerder via smartphone of tablet wil werken.

Alain, een appje is voor de smartphone, en mijn collega gebruikt zoiets om zijn pc over te nemen, eender waar hij ook is.
Daarom dacht ik, dit is iets voor Jan Willem (Bakkenes).

Groetjes,

Bossi
Bossi

Berichtdoor goshiko » di 23 jan 2018, 17:11:05

dat soort apps ken ik persoonlijk niet. Ken wel remote overname van laptops, maar dat doe je vanop een andere laptop.
Ik vermoed dat je Chrome Remote Desktop dan gebruikt. Geen ervaring mee jammer genoeg.

goshiko
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : bezinkkamer met borstels, lege kamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, superfish eco plus E 8000, zelfbouwzeef, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en krabbescheer
goshiko

Berichtdoor Bossi » di 23 jan 2018, 18:19:50

Tot enige tijd geleden nam je pc's over met pc's, of dat nu een vaste of en laptop was...

Maar nu kun je dus via "microsoft remote desktop" via je smartphone de pc overnemen. Kan soms handig zijn.

Je kan niet alles weten he Alain, ik leer ook dagelijks bij hoor :wink:

Groetjes,

Bossi
Bossi

Berichtdoor goshiko » wo 24 jan 2018, 7:41:28

als ik eens tijd heb ga ik dat toch eens uitproberen. 'k heb het wel niet direct nodig, maar ik weet alles graag.... :D
koivijver 74 kuub
goshiko

VorigeVolgende

Keer terug naar Filtratie: voor- en biologische filtratie