Quarantaine 400l

Alle doe-het-zelf artikelen kunnen hier aan bod komen.
mario1
16

Re: Quarantaine 400l

Bericht door mario1 »

goshiko schreef: 11 feb 2024, 13:54 Iemand die op de afloop van de ibc al eens een pomp heeft aangesloten om zo water naar de filter te brengen?
Welke diameter zou zo’n af oer hebben en zou je eer pvc buis kunnen in verlijmen en zo met wisselstukken de pomp aansluiten?

Goshiko
Ik het dit in het verleden nog gedaan.
Weet niet exact meer welke diameter, maar was 40 of 50mm waarvan ik een pvc buis heb opgewarmd en over de afvoerbuis van het vat heb gewarmd.
Een rubbermof kan natuurlijk ook worden gebruikt..
Hierop een pomp aangesloten en in mijn geval een bwb heb laten voeden. Een trickle kan uiteraard ook en vind ik persoonlijk een van de beste opties.
goshiko
14

Bericht door goshiko »

Ga het met die mof eens proberen, lijkt me veiliger dan buis opwarmen.
T-stuk is idd ook goed idee.
Thanks om mee te denken

Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
Ghostkoi

Bericht door Ghostkoi »

'Ibc vat aansluiting' intypen in Google en je zal tussen al die mogelijkheden ook één verloop vinden dat van zo'n zwarte moer naar pvc 50mm gaat. Dat lijkt mij heel werkbaar voor uw project.
goshiko
14

Bericht door goshiko »

Thanks, ga ik ook eens naar kijken…
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw”