Kan een schroefdoorvoer loskomen?

Alle doe-het-zelf artikelen kunnen hier aan bod komen.
Plaats reactie
Daver

Kan een schroefdoorvoer loskomen?

Bericht door Daver »

Hallo,

Ik ben bezig met mijn qbak bqn polyster. Op de bodemdrain heeft de vorige eigenaar een normale foliedoorvoer geboord maar dan zonder tegenflens. Dit vond ik niet veilig dus zit er nu over te denken om een schroefdoorvoer er op te zetten. Het polyster is niet helemaal vlak dus ik ga hem goed kitten. Ik kan hem hierdoor niet helemaal vast draaien, wel goed maar niet super strak vast.

Mijn vraag, zijn er gevallen dat zo een schroefdoorvoer los komt? Dat ie dus los begint de draaien?
Guyke

Re: Kan een schroefdoorvoer loskomen?

Bericht door Guyke »

Hallo,

Volgens mij niet maar als je toch meer gerust wil zijn gebruik langs de kant van de moer een rubber ring ( maak je zelf uit een stukje Epm )
Ik weet niet hoe groot die doorvoer is maar als je er geen sleutel voor hebt dan kan je uit hout ( of als je kan lassen uit ijzer ) zelf vrij eenvoudig een sleutel maken .

Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
Daver

Bericht door Daver »

Hey Guyke,

Ik wil hem dus niet te vast draaien. Gewoon goed vast. Maar als ik hem te hard aandraai scheurt het polyster denk ik
jocca

Bericht door jocca »

hangt er van af welke schroefdoorvoer je gaat gebruiken,
je hebt er van bv 50 mm diameter met dikke pvc dichtingen, die dingen mag je aanspannen zo gek als je maar wil.
Lossen doet dit nooit van zijn leven nog ...

uw polyester kan je ook nog wat lichtjes opschuren zodat het wat vlakker wordt (ik heb dit hier ook zo gedaan bij de bakken).
Daver

Bericht door Daver »

jocca schreef: 10 jan 2021, 09:51 hangt er van af welke schroefdoorvoer je gaat gebruiken,
je hebt er van bv 50 mm diameter met dikke pvc dichtingen, die dingen mag je aanspannen zo gek als je maar wil.
Lossen doet dit nooit van zijn leven nog ...

uw polyester kan je ook nog wat lichtjes opschuren zodat het wat vlakker wordt (ik heb dit hier ook zo gedaan bij de bakken).
Ik heb een zwarte van ABS. De polyster is wel vlak maar niet gelijk niveau. Het stuk van de bodemdrain is soms heel dik en soms heel dun dus de moer sluit niet perfect aan. Die 'ruimte' ga ik opvullen met kit.

Mijn zorg is dat de moer uit zichzelf steeds losser kan gaan zitten waardoor de bodemdrain gaat lekken. Of is dit paranoïde om te denken? Hij staat in mijn garage dus wil geen lekkages.
bazzio

Bericht door bazzio »

Ik gebruik de pakkingen niet maar kit de beide kanten on met een goede laag vijverkit zodat deze bij aandraaien er wat tussenuit komt. Zo heb je goede afdichting en hij komt niet meer los.
Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

Sluit mij aan bij Bazzio
Ik ben ook meer voor een dikke laag tec 7 ( zwarte uitvoering ) ipv die dichtingen en zeker als het geen platte ondergrond is

In principe is de kit enkel nodig aan 1 zijde ( tussen flens en de polyester of rubber ), beetje kit tussen moer kan zeker geen kwaad en is veiliger tegen het loskomen
Succes
grtjs
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Daver

Bericht door Daver »

Marcje schreef: 10 jan 2021, 16:31 Sluit mij aan bij Bazzio
Ik ben ook meer voor een dikke laag tec 7 ( zwarte uitvoering ) ipv die dichtingen en zeker als het geen platte ondergrond is

In principe is de kit enkel nodig aan 1 zijde ( tussen flens en de polyester of rubber ), beetje kit tussen moer kan zeker geen kwaad en is veiliger tegen het loskomen
Succes
grtjs

Ok top. Ook de rubberen ringen niet gebruiken?
Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw”