• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 21 januari 2017

Isoleren Q-bak buiten

Alle doe-het-zelf artikelen kunnen hier aan bod komen.

Isoleren Q-bak buiten

Berichtdoor deglasblazer » ma 09 okt 2017, 11:56:11

Dag Allen

Ik heb een Q-bak van polyester buiten staan en deze zou ik willen isoleren (de isolatie wordt dus nat). Hoe kan ik dit het beste doen? En wat is bv de goedkoopste manier?

3m2 heb ik al met PU-schuim gedaan waarvan 1m2 maar 3cm dik is en dit koste me al 75 euro.

Zou bv bij het resterende gedeelte een constructie van 20cm bladeren een idee zijn? Ik moet mijn bananenbomen ook winterklaar maken, dus waarom mijn Q-bak ook niet!

Alvast mercikes

Tim
deglasblazer

Afbeeldingen: 125

Re: Isoleren Q-bak buiten

Berichtdoor Ramones76 » ma 09 okt 2017, 14:29:14

2e hands sandwich panelen mss.
If you don't build your dream, someone else will hire you to build theirs.
Mijn vijver: http://www.koivrienden.com/phpBB/viewtopic.php?f=17&t=13703

www.ramonstijnen.nl
www.ramonstijnen.com
Ramones76

Afbeeldingen: 626

Berichtdoor deglasblazer » ma 09 okt 2017, 16:22:07

Ramones76 schreef:2e hands sandwich panelen mss.

Panelen heb ik nog staan maar deze zouden tot tegen de bak moeten zitten want als er bewegende lucht tussen zit isoleert het volgens mij niet. Dat is het voordeel van rockwool, ... maar deze laatste zijn helaas niet voor buiten gebruik of ik zou er een dunne plastic of iets dergelijks rond moeten maken

Gr
deglasblazer

Berichtdoor Bossi » ma 09 okt 2017, 16:34:06

Hoi,

Ik isoleer met Recticel mijn filterunits voor buiten. Pur isolatie met zilverpapier want zonder zilverpapier vergaat dit door weer en wind.
De bak zelf werd geïsoleerd met witte piepschuim van 5cm dik die tegen water kan.
Je zou eens moeten snuffelen in de paar pagina's van "Bossi's Q-bak". Daar staat de technische uitleg.

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
Bossi

Afbeeldingen: 519

Berichtdoor deglasblazer » ma 09 okt 2017, 19:06:09

Bossi schreef:Hoi,

Ik isoleer met Recticel mijn filterunits voor buiten. Pur isolatie met zilverpapier want zonder zilverpapier vergaat dit door weer en wind.
De bak zelf werd geïsoleerd met witte piepschuim van 5cm dik die tegen water kan.
Je zou eens moeten snuffelen in de paar pagina's van "Bossi's Q-bak". Daar staat de technische uitleg.

Groetjes,

Bossi

Hey Bossi,

Mooie Q-bak en vissen heb je. Ik merk dat je de platen ertussen geplaatst hebt maar dan zit je toch nog met veel koude bruggen (bv jou hoeken en verstevigingsbalken). Ik zie ook dat jou Q-bak in de grond zit, mijn bak zit maar 10cm in de grond en daarom dat ik hem volledig wil isoleren zonder koude bruggen.

Groetjes

Tim
deglasblazer

Berichtdoor Bossi » di 10 okt 2017, 6:53:51

Dag Tim,

Ik kan natuurlijk de hoeken en verstevigingen er moeilijk tussenuit gaan halen. Alle spleten werden opgevuld met pur schuim dus het verlies is tot een minimum herleid.
Straks komt er ook een serre over om de wind van de Q-bak te houden.
Dat topic is helemaal niet meer up-to-date en zou eens moeten bijgewerkt worden.

Als je bovengronds werkt moet je eens kijken bij "Stevens" (Gert) :wink: (2 gelijkaardige vijvers, hier in de grond, daar bovengronds en proper afgewerkt)

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
Bossi

Afbeeldingen: 519

Keer terug naar Zelfbouw