overkapping maken

Alle doe-het-zelf artikelen kunnen hier aan bod komen.
Guyke

Re: overkapping maken

Bericht door Guyke »

Hallo,
jocca schreef:online genoeg te vinden hoor, ben er ook voor aan het kijken hier.
http://www.nordicveranda.nl/webshop/aluminium (beglazings)profielen/kunststof-t-stuk-3-weg-voor-koker-20x20-mm
http://www.platenenprofielen.nl/hoekstuk-20x20
De eerste link werkt niet bij mij.
De url niet volledig gecopieerd misschien ?

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
jocca

Bericht door jocca »

hm dacht van wel
net even bekeken en als ik de link volledig kopieer dan neemt hij die niet over ...
dan maar een stapje terug in de shop (daar kan je meteen ook de profielen vinden)
http://www.nordicveranda.nl/webshop/aluminium-(beglazings" onclick="window.open(this.href);return false;)profielen/

ook deze link werkt niet rechtstreeks, gewoon gans de boel kopieëren en plakken in de browser ;-)
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

Eigenaardig.
Ik ben op die site gaan zoeken en vond de alu hoekjes.
Als ik de link copieer en ik wil eerst een voorbeeld weigert deze een voorbeeld te geven.
Zeg ik van bevestig dan gebeurd er iets met die link waardoor hetgeen men wil niet verschijnt.
Zeer vreemd :(

mvg
Guyke
jocca

Bericht door jocca »

idd bizar, ik merk het ook.
In ieder geval kan je het vinden onder ...
webshop (helemaal bovenaan links),
dan in de categorie "aluminium profielen voor beglazing",
daar kan je zowel de profielen als de hoekstukken terugvinden + ook complete profielsystemen ... (moet je zelf niet beginnen puzzelen en passen)
goromo

Bericht door goromo »

Hey

Hierna volgen enkele foto's genomen tijdens de installatie deze morgen
Hier kunnen de hoekjes ook besteld worden ( dieren speciaalzaak met kooien enz. )www.obie.eu
Graag jullie mening.

6721867219672206722167222672236722467223672256722667227672286722967230672316723267233
jocca

Bericht door jocca »

dat ziet er niet slecht uit hoor !! ;OK;
Bossi

Bericht door Bossi »

Proper gedaan goromo, zeer proper.

Nog iemand met gouden handjes aan zijn lijf. 8)

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
G.I.O.

Bericht door G.I.O. »

Uit welke materie zijn die buitenste platen?
Heb je gewoon Noors of vuren gebruikt voor de basisconstructie?

Die aluminium profielen op de zijkant van de platen vind ik wel heel interessant.

Ziet er goed uit !
思い立ったが吉日
goromo

Bericht door goromo »

Die platen zijn van betonplex 9 mm. maar van goede kwaliteit
Voor het binnen kader gebruikte ik SLS(staat voor Scandinavian Lumber Standard) van 38*63 mm houthandel .
De profielen waren bij de platen bij geleverd als een soort bouwpakket , alles op maat gezaagd en hopla alles monteren met de bijgeleverde siliconen en hoekjes.
Enne helemaal niet zo duur hoor :Hyper: :Hyper: :Hyper:
The digital hunter

Bericht door The digital hunter »

Dag Goromo,

bedankt voor het plaatsen van de bouw van Uw overkapping [thank_you

Ik ben ook van plan om nog deze winter een kap te maken en nu heb ik een vraag over die gebruikte hoekjes.

U schrijft 'en hopla alles monteren met de bijgeleverde siliconen en hoekjes' moet ik daar uit verstaan dat je bedoeld dat die hoekjes moeten gelijmd worden of 'klop' je die in elkaar met bv. een rubberen hamer en klaar ?

Kan je die eventueel ook weer terug uit elkaar krijgen als ze niet verlijmd moeten worden of is vast ook echt vast ?
Dat vraag ik om te weten of de kaders terug van de platen kunnen gehaald worden, bijvoorbeeld om de luchtkanalen eens proper te spuiten als die vuil mochten zijn ?

Het volledig omkaderen van de polycarbonaatplaten maakt ze natuurlijk wel een stuk zwaarder om te hanteren (al zal dat vermoedelijk wel mee vallen,denk ik) maar komt de stevigheid van de hele constructie wel ten goede en maakt de platen een stuk minder kwetsbaar bij het stockeren na de winter.

Dus voor mij een ;OK; en [thank_you voor de tip.

Groetjes,

Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;
andre1971

Bericht door andre1971 »

Die hoekjes worden er ingeslagen, en zitten dan muurvast.

Los halen zal wel lukken denk ik, maar dan zullen ze vervangen moeten worden.

Veel zwaarder worden de platen niet van aluminium profielen aan de zijkant, dat spul weegt bijna niks.
goromo

Bericht door goromo »

Inderdaad de hoekjes worden er heel vast in geslagen en krijg je er niet meer uit.
Het gewicht kan je eigenlijk verwaarlozen als je kader per kader gebruikt ( volledig ineen is niet praktisch )
Het grote voordeel is vind ik , de uiteindes worden beschermd door ten eerste plakband en daarnaast worden de profielen geleverd met siliconen welke rondom rond de profielen word gespoten zodat er geen vuil in de kanalen kan komen en alles dus proper blijft.

Natuurlijk zijn deze kaders veel stabieler tegenover losse platen zonder kader.
Echt heel gemakkelijk laten leveren met kaderwerk erbij ineen slaan en klaar :Yahoo:
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

Vorm van de kap is wel ok maar sparrenhout gebruiken als profielen voor een ruimte die constant vochtig is vind ik geen goed idee.
Na een tijd staat er schimmel op.
De prijs van het geheel zegt natuurlijk ook wel iets maar moest ik het maken gebruikte ik toch alu profielen.

mvg
Guyke
The digital hunter

Bericht door The digital hunter »

Dag Luc,

Het is een mooie kap geworden :good: de koi's zullen het ook wel cool vinden om vanaf nu 'overdekt' te kunnen zwemmen.

Ik ben eens op zoek gegaan naar die hoekjes die je gebruikt hebt en heb dan maar gelijk alles gekocht om een vijveromheining te maken met daarop een kap.

Als het goed is ga ik er in het weekend aan beginnen en zal later in een andere topic proberen daar een verslag van te maken.

Nog bedankt voor het delen van je bouw ;OK;

Groetjes,

Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw”