Nishikigoi de stille kracht van shinji

Zoals waterkwaliteit: een bouwsteen voor de gezondheid van onze koi!

geloof jij in de stille kracht van shinji

ja
16
27%
nee
28
47%
ik wacht de resultaten van de gebruikers af
15
25%

Totaal aantal stemmen: 59

exkoicursus

en het zou en het zou

Bericht door exkoicursus » 26 apr 2010, 20:08

ja en het zou??
Biotalk is geen wondermiddel hoor en niemand zal het niet toepassen als het niet moet. want daarmee heef je biofilters een klap.
zelfde met chloramine t maar wat snappen jullie ervan geen jotta blijkbaar, geeft geen enkele invloed op de vis zelf het enige wat het doet is de bacteriele druk wat verlagen.

Zout vergeet dat maar dat zijn nog primitieve stammen want veel andere medicatie is met zout niet verenigbaar.
Preventief antibioticum helemaal gek van de dam want wat kweek je darmee resistentie.
Er zijn er die absoluut niks in het water doen want niks geeft betere waterkwaliteit.?
Wat onzin allemaal en waar hou ik me in hemelsnaam mee bezig met al zo een praat.
Stillaan krijg je echt je buik vol van al die dingen.
Ps wat is er verkeerd als je de biobelasting eens wat laat zakken met een middelk die geen enkele resistentie kent.
Maar over wat praten jullie eigenlijk.
Laat jullie maar voortboeren en gissen en geruchten en dit en dat verspreiden. Ik heb niks meer met mijn vorige dealer te maken maar wil hem wel nog een pluim geven niks maar niks kwam in het water
maar op forums hoort men liever geruchten dan waarheden.
En dat die dit en die dat ja dat zij maar doen ik niet en veel anderen, ook niet. Dat alles om geld draaid ja jammer he, bij mij niet interesserd me geen moer.
Net zoals allerhande geruchten van jaloersheid wat wereldje he. T zou een mooie hobby moeten zijn, maar het is eerder een prentetie boelke met veel jaloersheid. T is eerder een show van de baasjes dan de liefde voor koi. Het is een vis he jongens het is maar een vis.

salukes Phil
Laatst gewijzigd door exkoicursus op 07 mei 2014, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Aquaculture RAS research

AVG

Bericht door AVG » 26 apr 2010, 22:23

Dag Phil

Veel van de zaken die u aanhaalt kan ik mij in vinden,alleen ff jammer dat het dan juist zaken betreft die niets met de vraagstelling in deze topic te maken hebben.

o.a u geeft de nodige commentaar op de voorstellen die Shinji op de lezing gedaan heeft zonder daarbij aanwezig te zijn geweest,zo wordt het stukje vlees in de vijver gehangen in het belachelijke getrokken als zijnde we een Koe in de vijver hangen,ik vraag mij dan af of iemand dit wel eens geprobeerd heeft,nee natuurlijk niet,commentaar geven zonder opgedane kennis is zoveel makkelijker. ( ik heb geen behoefte na dit gedreuteld om uit te leggen hoe precies te vork in de steel zit zoals hij dit bedoelde,dit los van wat ik er persoonlijk van vind )

Op ons ( lees: ondergetekende en mede admin ) verzoek is Paul en kompanen in Jap. kledij verschenen,dit leek ons leuk voor de fotograven onder de aanwezige, ( de foto’s op het forum bevestigen dit ) de geplaatste opmerking hieromtrent vind ik dan ook min.

Heb ik producten te koop of aangeprezen horen worden tijdens de lezing,jawel,buiten het boekwerkje kan men de producten bij de plaatselijke supermarkt kopen,hoezo commercie ?

Hier krijgen de Koi voornamelijk voerkorrels waar ik de hoofdprijs voor mag betalen,blijkbaar ben ik te lui geweest om zelf eens iets te fabriceren als aanvullende voeding om te zien wat dat geeft.

Verder laat ik het hier maar bij,over zaken nadenken hoe anders met onze Koi om te gaan is blijkbaar nog wat te vroeg,op het moment er geen vismeel voor handen is - die tijd komt - zal iedereen wel wakker worden.
Laatst gewijzigd door AVG op 07 mei 2014, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

exkoicursus

ja meneer

Bericht door exkoicursus » 27 apr 2010, 06:35

De koe was het laatste he over het stukje vlees schreef ik wat meer .
Maar zo een grapje kan je blijkbaar niet tegen.De dag dat er geen vismeel meer beschikbaar is. Wij gebruiken al geen voer meer op basis van vismeel.
Er zijn er altijd die al stappen verder zijn hoor.
En veel stappen verder zijn. In een jaar tijd zijn we er ingeslaagd om de waterwissels mùet 95% te verminderen lees wel met 95% te reduceren.
Dit heeft niks meer met wat koihobbyisme te maken hoor, maar om op een effeciente manier vis te kweken in een kort mogelijke tijd gebonden aan zeer strenge normen. 0.5 tot 0.75 kgr vis per liter water u leest goed met ongekende groeicurves. Niet met een alternatieve methode hoor. Maar met de essentie enkel de nodige voedingsstoffen geen ballast. En water zonder enige bacteriele belasting. want daar gaat het net om recycleren van water.
Als je dan zo een zaken hoort he en wij die dagelijks bezig zijn met microbiologie om iedere vorm van organische bacteriele belasting comensalen als zowel pathogenen te verlagen zeg maar continue tot nul proberen te reduceren. Dan lach je wel even in het vuistje als men dan vlees in de vijver wil inbrengen.
Niks bacterien zowel geen goeie als slechte. Want er wordt niet biologisch gefiltert.
Hoe raar het ook mag klinken maar een koivijver is niet een ideale vijver om vissen op te kweken. het is een opeenstapeling en een constante bak met hoge bacterie druk en vandaar alle koiproblemen.
Ras is net omgekeerd hier word anders tewerk gegaan.
Ander voer, andere filtratie, reduceren van de bacteriele belasting.
Allemaal met de toekomst voor ogen om water te besparen en veeeel veeel meer. Is het toepasbaar op koi ja heel zeker. Maar als de algemene tendens altijd maar is van niet zuiver op de loep en dit en dat.
Ja dan is het steeds maar zoeken achter iets die er vaak niet is.
En is deze manier loepzuiver heel zeker want ligt aan zeer strenge normen, al gaan er weeral gissen dat het niet loepzuiver is etc.
En dat zoveel mioet gegist worden van in japan dit en dat. Sorry gasten dat zijn proffesionelen en die behandelen vis ook op een andere manier. Maar dan niet denken dat alles wat gebeurt verkeerd is.
Ze gaan ook niet alles wijsmaken zoals ik niet alles meer wijsmaak. Maar dat wil daarom niet zeggen dat het geheimdoenerij is die de wereld niet mag zien maar word er dan automatisch van gemaakt.
Het is eigenlijk allemaal zo simpel organische belasting, bacteriele belasting reduceren tot een zo laag mogelijk niveau.
Niet vreemd in een jaar tijd vind ik geen enkel trichodinaatje meer en zieke vissen de uitval is gereduceert tot nagenoeg niks.
Alles geeft te maken dat in alle bestaande systemen de koipoep te lang in contact is met het water. dat men probeerd een ecologisch biologische filtratie in koivijvers te creeren maar dat men er niet in slaagt.

Gegroet
Laatst gewijzigd door exkoicursus op 07 mei 2014, 00:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Aquaculture RAS research

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 27 apr 2010, 07:18

Beste Philip,

Inhoudelijk kan ik je volgen, maar het toontje waarop kan echt niet :!:

Aad, Martien, Lieven, Etienne, en ik reageren hier als koivrienden, niks meer niks minder!

Een beetje respect zou hier zeker op zijn plaats zijn !

Met vriendelijke groet,

Marc
Laatst gewijzigd door Marcje op 07 mei 2014, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

exkoicursus

Bericht door exkoicursus » 27 apr 2010, 07:30

Marcje schreef:Beste Philip,

Inhoudelijk kan ik je volgen, maar het toontje waarop kan echt niet :!:

Aad, Martien, Lieven, Etienne, en ik reageren hier als koivrienden, niks meer niks minder!

Een beetje respect zou hier zeker op zijn plaats zijn !

Met vriendelijke groet,

Marc
kan hoor ik heb me destijds zo niet voorgesteld als ik ben de meneer van het forum. Bij deze al aangepast gegroet
Laatst gewijzigd door exkoicursus op 07 mei 2014, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Aquaculture RAS research

pedro koi
Contacteer:

Bericht door pedro koi » 27 apr 2010, 14:13

hoi phil

ik volg maar hij die nu zo goed zijt en dus recht voor de raap bent kan je dan ook,uitleggen hoe jullie te werk gaan om deze groei met zo weinig mogelijk water te hebben zelfs 95% te reduceren

haar fijn uitgelegd hoe juliie filteren wand blijkbaar geheimen maken we zelf volgens u dus kan u daar een haar fijne uitleg aan geven
mischien hebben we de man gevonden die onze koi vijvers water vriendelijk gaat maken met een bacterie druk die praktisch nihiel is als ik het zo mag lezen

mvg pedro
Laatst gewijzigd door pedro koi op 07 mei 2014, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ETIENNE D

Bericht door ETIENNE D » 27 apr 2010, 14:44

Hoi Phil,

Ook ik had graag iets meer geweten over RAS
Wat ik er zo van begrijp is dit een manier om heel veel vis in een beperkte ruimte op korte tijd klaar te maken voor consumptie.

Staat RAS dan voor een bepaald filtersysteem, zo ja hoe werkt dit ?

Mogelijks start je hiervoor beter een apart topic op want ik denk dat er veel vragen op u gaan afkomen .

Etienne
Laatst gewijzigd door ETIENNE D op 07 mei 2014, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Ingrid

Bericht door Ingrid » 27 apr 2010, 16:01

Als je even "googelt" vind je alles... indrukwekkende woorden inclusief.

RAS staat voor "Recirculating Aquaculture Systems" ofte in het Nederlands,
"Recirculatie van de aquacultuur Systems".

Recirculatie van de aquacultuur-systemen (RAS) zijn de nieuwste vorm van viskweek productiesysteem.
RAS zijn meestal een overdekt systeem dat zorgt dat de landbouwers het hele jaar door controle kunnen behouden.
De kosten in verband met de bouw van een RAS zijn meestal hoger dan een vijver of kooi -cultuur, als het systeem goed wordt beheerd kan het hele jaar door vissen produceren, kan het economisch rendement de moeite waard zijn tegenover de toegenomen investeringen.
RAS zijn complexe systemen en de aquacultuur beginners moeten een aanzienlijke tijd voorbehouden om het bedienen van het systeem te leren.
VIDEO
-->
-->
Laatst gewijzigd door Ingrid op 07 mei 2014, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
--> En leid me niet in bekoring,
ik zal het zelf wel vinden <--

Ingrid

Bericht door Ingrid » 27 apr 2010, 16:08

"basically that's it ! "
zei de kerel die een rondleiding gaf....
Ik moest ook effe knipperen dat "dat" het was... :roll:
Laatst gewijzigd door Ingrid op 07 mei 2014, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
--> En leid me niet in bekoring,
ik zal het zelf wel vinden <--

exkoicursus

hoi

Bericht door exkoicursus » 27 apr 2010, 18:51

Laat dit maar voor de visteelt, anders moet bij jullie alles veranderen.
De bovenstaande filmpjes hebben niks met de RAS organisatie te maken.
In de filmpjes is sprake van biofilters.
Is inderdaad de manier om heel veel vis in korte tijd enorm te laten toenemen. Met enkele doelen hoge opbrengst en een toekomstvisie van zo laag mogelijk waterverbruik.
En wat er gebruikt wordt om het water te conditioneren sorry ik vertrouw dit niet toe aan leken. wat binnen ras gebeurd word enkel toevertrouwd aan mensen die een ras installatie uitbaten. Die mensen krijgen er een serieuze opleiding voor.
Biofilters weg totaal andere voeding alles totaal anders. Zelfs tippen van de sluier . Neen sorry en je moet begrijpen waarom.
het is een complex totaal pakket. Ingrid schrijft het hier duidelijk neer het is een heel complex systeem en zeker niet voor aan jan en alleman toe te vertrouwen.
Googelen en op internet zoeken geen zin want niks alles word zomaar ten grabbel gegooid.

Grtz Phil
Aquaculture RAS research

mart-ang
Contacteer:

Bericht door mart-ang » 27 apr 2010, 19:35

hoi Phil,

enkelen onder ons zeggen dat ze U kunnen volgen, sorry ik zeker niet, in ieder geval niet meer.

het enige wat U doet is een discussie die gaande is omtrend een verhaal welk gedaan is op een cursusdag van koivrienden ( waar U niet bij aanwezig was ) helemaal in twijfel trekken en de enige vergelijking die U maakt is met de gebruiken van consumptievis :shock:

het spijt me maar consumtievis en onze koi zijn volgens mij twee hele aparte zaken.
ik ga ook niet naar de slager om een brood te kopen .

en dan vertelt U over een super systeem welke bij U draaid maar O nee daar mogen wij niks van weten ?? welk een raar verhaal is dit dan..

sorry ,maar ik kan hier geen brood van bakken .
Laatst gewijzigd door mart-ang op 07 mei 2014, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
eigenwijs is ook wijs.

vijver
overkapping

pedro koi
Contacteer:

Bericht door pedro koi » 27 apr 2010, 20:03

martien volg u volledig

eerst word van de toren geblazen wij alles aan nemen als geheim doenerij en deze niet bestaat en nu we vragen hoe het werkt het super systeem word onze mond gesnoerd en hebben we er niks mee te maken als leken

sorry phil of tis ge een cursus dagje wil geven en alles uit d eliennen wil doen zo hebben we ook een gedegen oplediing gehad dan

mvg pedro
Laatst gewijzigd door pedro koi op 07 mei 2014, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

exkoicursus

rea

Bericht door exkoicursus » 27 apr 2010, 20:20

Sorry koi is ook een vis en zelfde resultaten qua groei gaan ook hetzelfde zijn.
Hebben genoeg testen gedaan op karperachtigen.
En er meer over vertellen neer sorry ook al dring je 1000 keer aan dit is een industrieel consept. En daar word niks particulier aan doorgegeven.
het is een evolutie op de vroegere palingkwekerijen. de zeef trommelfilters waren ook een ionovatie enkele jaren geleden. Wel dat was al lang oud vet en had al jaren zijn dienst bewezen in de viskweek.
En wat met andere vissen kan, kan met koi ook dat is ook weer zo een opvatting van mensen die denken dat hun koi een godje is.
Waarom zou ik trouwens er iets over vertellen. Als je maar één segment van het systeem aanraakt moet je verdimme goed bij de pinken zijn.
Constante ph regulatie en dit is nog maar een eerste stapje. Dring niet aan en blijf er als leek vanaf.
Eén ding zeg ik wel het is wel haalbar met koi en gaan we ook uittesten.
En lezingen he, ik heb lezingen genoeg wees gerust. Heb vroeger zoveel verteld en zoveel info gegeven . Dank nooit wel men komt dan op een dag slimmer dat men verworven kennis voor zichzelf houd. Trouwens zelf mensen die de RAS installatie hebben hangen nog af van controles. Waarom denk je dan dat alles van naadje tot draadje op internet zou gesmeerd worden.
phil
Aquaculture RAS research

mart-ang
Contacteer:

Bericht door mart-ang » 27 apr 2010, 20:29

En er meer over vertellen neer sorry ook al dring je 1000 keer aan dit is een industrieel consept. En daar word niks particulier aan doorgegeven.
zwijg er dan AUB over.
alles goed en wel en ik hoop voor U dat U er zeer goede resultaten mee blijft boeken, maar één vraag, wat hebben wij aan deze vage verhalen ??
Laatst gewijzigd door mart-ang op 07 mei 2014, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
eigenwijs is ook wijs.

vijver
overkapping

Peter en Anja

Bericht door Peter en Anja » 27 apr 2010, 20:31

Hey mannen ,
Sorry , maar dit geeft niets meer met de vraag te maken wat we vinden van de "andere" manier van voeding voor de koi . Ik weet ook wel dat ik één van de eerste ben om ergens den ene of andere topic een beetje te "vervuilen" ( op z'n admins gezegd :lol: :lol: ) maar we komen wel steeds terug naar het begin topic .
Ik zou dan ook willen vragen(als starter van dit topic) aan de admins om dit te sluiten , want hier geeft niemand een boodschap aan en dit is ook de bedoeling niet geweest van heel dit topic, om hier te beginnen elkaar verwijten naar het hoofd te slingeren .
Elk doet wat hij wil waar hij in gelooft (wreed woord na de kerkperikkelen) , je zou op den duur beginnen bang zijn om wat te posten (al veeg ik daar vierkantig mijn ##### aan), je hebt er altijd die denken dat ze het beter weten , beter kunnen en overal de beste in zijn .

mvg
peter
Laatst gewijzigd door Peter en Anja op 07 mei 2014, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”