Koivoer

Zoals waterkwaliteit: een bouwsteen voor de gezondheid van onze koi!
Plaats reactie
Jones12

Koivoer

Bericht door Jones12 »

Wie gebruikt er saki hikari voeding voor hun koi’s en zijn daar zeer content van en is dit ook een supergoed voer voor in de winter dan of niet
poutie

Re: Koivoer

Bericht door poutie »

Zeer tevreden ervan maar niet goedkoop in de winter onder de 10 gr gebruik ik Probites wheatgerm
AVG

Bericht door AVG »

Er is feitelijk geen voer wat in de winter en zomer voor de optimale voedingsstoffen zorgt.

Basis voor heeft een vrij laag eiwitgehalte, wat Koi ook bij lagere temperaturen kunnen verwerken.
Er is ook speciaal wintervoer in de handel te koop, ik koop het zelf niet meer, maar dat is een persoonlijke keuze.

Bouw het aantal voederbeurten af naarmate de watertemp. daalt. Bij een watertemp. van 15.0 graden nog 3 x daags, bij 10.0 tweemaal daags is een uitgangspunt wat ik hanteer. Gaat de watertemp. verder dalen, dan om de dag nog wat voer, zodat ze er aan kunnen wennen.
Onder de 8 á 9 graden krijgen ze niets meer, ook al komen ze nog volop bedelen, er is dan teveel risico dat ze het voer niet meer kunnen verteren.

Het voermerk wat je noemt heeft ook een basisvoer in het assortiment, niets mis mee.
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Na een kijkje in de keuken bij saki hikari begrijp ik waarom het redelijk aan de prijs is ;cool; :lol:

En wie dit niet gelooft ,,, maak ik wel wat anders wijs :dance:
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,
:D
Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
Babette

Bericht door Babette »

Gebruik eens een voer van onze sponsers dit is zeker goed, ik blijf nu bij Koi Dealy van Dohmen uit de fabriek van Dendermonde LSAQUA. Er zijn velen die de site ervan al gelezen hebben, en ik ben er tevreden over dus……….en voer ook een winterstop in. :good: [thank_you :unknown:
Jones12

Bericht door Jones12 »

Dus jullie geven niks van voer in de wintermaanden
bazzio

Bericht door bazzio »

Dat ligt aan de temperatuur... als de temperatuur onder de 6 graden zakt (en dreigt te blijven kwakkelen onder de 10 graden) dan stop ik met voeren tot er weer stabiele temperaturen van > 6 graden komen... een voerstop kan zo best 5 maanden duren... voer en hoeveelheid wordt aangepast aan de temp. (Afhankelijk van voer) Ikzelf voer met Malamix wat je tot 6 graden mag blijven voeren.
kristof_d
Contacteer:

Bericht door kristof_d »

Ik sluit me aan bij de manier van werken van Bazzio hierboven.
Net even de gegevens van vorig winterseizoen bekeken en toen ben ik in voerstop gegaan half januari omdat toen de watertemp op 6 graden kwam. En half maart blijkbaar weer langzaam opgestart met probites wintercare. Geen 5 maanden winterstop maar alles hangt inderdaad af van de temperaturen.
If you want something done right, do it yourself
frankske

Bericht door frankske »

Ik gebruik niet anders, al verschillende voeders getest maar keer altijd terug naar saki hikari.
In de winter word er niks gevoerd vanaf ongeveer november tot maart (stop op 6graden en start vanaf 8 graden)
Ik combineer basic, growth en multi season.

grt
Franky
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”