eetgedrag van onze koi

Zoals waterkwaliteit: een bouwsteen voor de gezondheid van onze koi!
Plaats reactie
scratch009

eetgedrag van onze koi

Bericht door scratch009 » 21 jun 2019, 11:03

Hallo,

Hebben sommige ooit ondervonden dat hun koi het ene seizoen meer eten dan het andere? Ik vind dat dit jaar onze koi iets minder wild worden van het eten, ze komen er altijd wel als gekke op af en eten dan even, maar hun 'feeding frenzy' gedrag neemt sneller af als vorige jaren. Duurt misschien maar 30seconden en zwemmen dan wat rond, waarna er nog wat eten ronddrijft en ze het meestal wel op het gemak opeten. Ik geef minder dan vorig jaar, toen kon je bijna inkappen hoeveel je wou, het zal opgeweest zijn binnen de minuut :)
In het begin van het seizoen Maarten Lammens nog eens opgebeld, toen was alles in orde. Ze bleven af en toe wel wat springen, dus voor zekerheid vorige week nog eens laten komen, en hij vond alles uitstekend (water kwaliteit, parasieten, kieuwen, slijmlaag,...)

Benieuwd of jullie dat ook zo al eens ondervinden in hun voedergedrag? Het springen zie ik niet zo graag, hoewel het niet zo vaak is, maar verder lijken ze allemaal prima gezond. :dance:

groetjes
Bijlagen
IMG_1083.jpg

FredLekx
Contacteer:

Re: eetgedrag van onze koi

Bericht door FredLekx » 21 jun 2019, 19:51

Ander voer?
Oud(er) voer?

AVG

Bericht door AVG » 21 jun 2019, 21:49

Merk hier geen verschil, ik moet me inhouden, want ze blijven eten vragen.

Watertemp. is ook nagenoeg gelijk aan die van vorig jaar. ( 2 graden hoger/lager kan veel verschil uitmaken nietwaar....)

scratch009

Bericht door scratch009 » 25 jun 2019, 09:16

nee zit ondertussen terug op probites (momenteel zomer) ervoor een mengeling van haki sakiri all season en probites spring.. vorig jaar ook probites. water ondertussen 20-21 graden. eten maar toch zeker niet hetzelfde. Gewoon benieuwd of andere het ook zouden hebben ervaren.. groetjes

jocca

Bericht door jocca » 25 jun 2019, 10:53

hier merk ik toch ook een verminderde eetlust op de laatste 2à3 dagen.
Toevallig is het water ook zeer sterk opgewarmd de laatste dagen en is er een zuurstofpomp stuk gegaan.
Ik merk dat de koi wat vlugger ademenen, dus straks naar de winkel om een nieuwe pomp gaan, ik vermoed dat het wat zuurstofgebrek is (ondanks 2 airliften).

riny42

Bericht door riny42 » 26 jun 2019, 17:56

Hier eigenlijk het zelfde verhaal, sinds 3 dagen weinig lust beetje hangen en alleen als ik koi snacks er in gooi komen ze. alles verder oke en niks veranderd als daar voor. Ik denk dat de veranderde luchtdruk een grote rol speelt en veel pollen hier.

marcel w

Bericht door marcel w » 26 jun 2019, 18:41

Hier ook het zelfde
Sinds 2 dagen willen de vissen hier ook niets eten
Water waarden oke
Ruim voldoende beluchting en stroming in het water
Geen parasieten
Temp nu 24.5
Dus alles oke op het eten na

Tomkoi

Bericht door Tomkoi » 26 jun 2019, 20:23

Vreemd, hier hetzelfde...
Vandaag praktisch niks gevoerd, ze komen amper hier naar het oppervlak.
Wel een ontwormingskuur gestart gisteren , ik dacht dat dit de boosdoener was.
Ti’s wat is, Ti’s Vis

Jeankevc

Bericht door Jeankevc » 26 jun 2019, 22:30

Ook hier de laatste twee dagen verminderde eetlust... op de Karashi na dan. Niets abnormaals volgens mij, als visser ervaar ik al jaren dat aanhoudende hoge luchtdruk nooit goed is, Maw de vissen azen gewoon minder. Een veranderende luchtdruk is dan wel weer super voor het aasgedrag.

Groeten,
Jan

jocca

Bericht door jocca » 27 jun 2019, 10:14

hier blijven ze wat loom, ook 2 koi die aan het schuren gaan. Deze avond even een van die schuurders vastnemen (is handtam, lekker makkelijk dus om een afstrijkje te maken)

Twankoi2017

Bericht door Twankoi2017 » 27 jun 2019, 21:02

Ik was afgelopen week nog even bij van Keulen in Nijverdal en doe gaf aan dat de kois minder eetlust kregen wanneer de temperatuur zou stijgen. Wij eten zelf ook minder met hogere temperaturen. .. Bij mij eten ze ook minder, geef ze nu weer takazumi.. ze doen het er goed op verder.. beetje experimenten..altijd leuk. Iemand nog tips qua voer?
Vijver 16m3 4,80 x 2,30 x 150, Nexus 200 filter op airlift , 40 watt dompel uv in airlift, skimmer op 6m3 Messnerpomp.

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”