• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Koi pellets zonder vismeel.

Zoals waterkwaliteit: een bouwsteen voor de gezondheid van onze koi!

Koi pellets zonder vismeel.

Berichtdoor Ed » za 10 maart 2018, 13:49:27

Koi vrienden , ik heb even een vraagje. ( hopelijk mag ik dit vragen op koivrienden ?? anders krijg ik wel op mijn donder met de melding dat dit niet mag of kan :unknown:

In Baasrode is een bedrijf " Lambers-Segers " ze maken vee voeders , vis voeders voor de industrie. deze personen zijn nu ook begonnen met het maken van koi pellets.
De samenstelling hiervan is ZONDER vismeel !! en word volledig plantaardig samen gesteld .
Ik werk als vrijwilliger samen met dit bedrijf voor het uittesten van deze pellets , dus ik heb een 10 tal koi liefhebbers aangesproken die willen meewerken. De eerste resultaten van een persoon met een binnen vijver zijn zeer positief.

Dit is de uitleg van de bioloog binnen dit bedrijf.

Ook nutritioneel staat deze korrel volledig op punt voor koi. De voornaamste reden waarom u deze korrel zou gebruiken is heel eenvoudig maar essentieel: er zijn geen vissen gestorven om dit visvoeder te produceren. Uit ecologische en ethische overwegingen gebruiken wij geen vismeel in onze formules maar een aangepast dieet van macro- en microalgen, oliehoudende zaden en granen. In gangbare formules zit vismeel en daarvoor zijn andere vissen nodig, dit willen we niet.

Naast deze reden is de grondstoffenkeuzen minstens zo belangrijk. Voortschrijdende inzichten helpen ons nieuwe grondstoffen te ontdekken/ontwikkelen met heel wat voordelen op gebied van visgezondheid, groei en kleur.

Deze korrel heeft een brede temperatuur range qua inzetbaarheid. Ook in de winter wordt deze goed verteerd, vergelijkbaar met Wheat Germ. Ook zal het kleurenpatroon en de diepte van de kleuren beter uitkomen, hiervoor is de nodige zorg besteed aan een selectie van unieke grondstoffen.