• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Koi pellets zonder vismeel.

Zoals waterkwaliteit: een bouwsteen voor de gezondheid van onze koi!

Re: Koi pellets zonder vismeel.

Berichtdoor Glen » vr 14 sep 2018, 8:07:27

Ik gebruik deze pellets ook geruime tijd en ben hier zeer tevreden over. De karperkorrel wordt hier in de buurt bij de vis club ook gebruikt om de vissen te onderhouden met zeer goede resultaten naar wat ik gehoord heb trouwens.

Mvg Glen
Glen

Berichtdoor Ed » vr 14 sep 2018, 8:13:42

Glen schreef:Ik gebruik deze pellets ook geruime tijd en ben hier zeer tevreden over. De karperkorrel wordt hier in de buurt bij de vis club ook gebruikt om de vissen te onderhouden met zeer goede resultaten naar wat ik gehoord heb trouwens.

Mvg Glen

:good: :good: :good:
Grtz:Ed
LACHEN EN ZONNESCHIJN DOEN WONDEREN
Ed

Afbeeldingen: 14

Berichtdoor Guyke » vr 14 sep 2018, 9:39:21

Hallo,

Het voerseizoen loopt hier op zijn einde. ( hier is een voerstop van 1 oktober tot 1 april met een speling als de temperaturen in oktober boven de 12 graden blijft )
Wat ik ervaren heb met dit voer is:
- zoals mijn ervaring met andere soorten voer is dat er moet gevarieerd worden. Ik heb na een aantal weken dit voer gemengd met de stapel die ik vroeger gebruikte. Daar tussen de gebruikelijke garnalen, wormen, wespelarven, zelfs huisjesslakken ( gepeld dus zonder huisje ).
- wat betreft het voer zelf ben ik best tevreden, maar het bewaren in het tuinhuis viel tegen. Het zal waarschijnlijk aan de zeer warme zomer gelegen hebben want de korrels werden harder door de warmte. Ik ben het voer dan gaan plaatsen in de garage waar het toch koeler is en dat was beter. De harde korrels werden door een aantal Koi terug uitgespuwd. Na het voer koeler te gaan opslaan is dat uitspuwen ook opgehouden.
- voor mij is dit goed voer. Naar wat ik vroeger reeds vermeld had moet er niks aan veranderen. Het drijfvermogen is zeer goed te noemen, ik gebruik de 6 mm korrel maar daar ik ook kleinere vissen in de vijver heb nijp ik eens in het handvol dat ik gooi zodat er ook wat kleiner voer in de vijver land.

Mvg
Guyke
Guyke

Afbeeldingen: 951

Berichtdoor Ed » vr 14 sep 2018, 10:01:27

Guyke schreef:Hallo,

Het voerseizoen loopt hier op zijn einde. ( hier is een voerstop van 1 oktober tot 1 april met een speling als de temperaturen in oktober boven de 12 graden blijft )
Wat ik ervaren heb met dit voer is:
- zoals mijn ervaring met andere soorten voer is dat er moet gevarieerd worden. Ik heb na een aantal weken dit voer gemengd met de stapel die ik vroeger gebruikte. Daar tussen de gebruikelijke garnalen, wormen, wespelarven, zelfs huisjesslakken ( gepeld dus zonder huisje ).
- wat betreft het voer zelf ben ik best tevreden, maar het bewaren in het tuinhuis viel tegen. Het zal waarschijnlijk aan de zeer warme zomer gelegen hebben want de korrels werden harder door de warmte. Ik ben het voer dan gaan plaatsen in de garage waar het toch koeler is en dat was beter. De harde korrels werden door een aantal Koi terug uitgespuwd. Na het voer koeler te gaan opslaan is dat uitspuwen ook opgehouden.
- voor mij is dit goed voer. Naar wat ik vroeger reeds vermeld had moet er niks aan veranderen. Het drijfvermogen is zeer goed te noemen, ik gebruik de 6 mm korrel maar daar ik ook kleinere vissen in de vijver heb nijp ik eens in het handvol dat ik gooi zodat er ook wat kleiner voer in de vijver land.

Mvg
Guyke

He Guyke bedankt voor de info en ik stuur alle info ook door naar de zaakvoerder van LSA.
En zoals je vermeld in je tekst , afwisselen doe ik trouwens ook. Ook voor ons !!! alle dagen brood met kaas gaat ook tegen steken hé :nono:
Grtz: Ed
LACHEN EN ZONNESCHIJN DOEN WONDEREN
Ed

Afbeeldingen: 14

Vorige

Keer terug naar Voeding