Dikke koi met staart omhoog

Een luikje inderdaad: een forum kan meestal geen soelaas bieden bij medische problemen.
Doch niet elk probleem is meteen een ramp, erover praten voorkomt paniek!
Plaats reactie
BrendanH
1

Dikke koi met staart omhoog

Bericht door BrendanH »

Goedenavond,

Ik heb vier weken geleden 6 koi karpers gekocht, één daarvan was al erg dik dat we hem kochten. We gingen er van uit dat deze zwanger zou zijn, maar na deze vier weken is deze koi nog steeds erg dik, of misschien nog wel dikker geworden.
Sinds 4 dagen is deze koi erg langzaam geworden, zit vaak stil op de bodem en de andere vissen hangen er een beetje omheen. Deze vis komt wel nog gemakkelijk naar boven tijdens het voeren.
Het lijkt naar mijn mening niet op buikwaterzucht aangezien de schubben niet uitgezet zijn. Wat verder wel opmerkelijk is, is dat de vis constant met zijn hoofd een beetje naar beneden lijkt gedoken. In de avond komt de vis dan naar het oppervlak waar hij dan zelf onderwater blijft maar zijn 'staart' boven water houdt.
Ik heb zelf vrijwel geen verstand van koi, en op via het internet kom ik er zelf niet echt uit.
Zou iemand aub naar de bijgevoegde foto's kunnen kijken, en de omschrijving in gedachte meenemen en mij misschien kunnen vertellen wat er met deze koi aan de hand is en welke maatregelen ik eventueel kan/moet ondernemen?

Met vriendelijke groet,

Brendan
robinneven
1

Re: Dikke koi met staart omhoog

Bericht door robinneven »

Hallo Brendan,

ik zie geen foto's, dus deze zal je effe opnieuw moeten proberen toe te voegen, maar uit je tekst te begrijpen, heb ik een koi met dezelfde symptomen. Dus misschien kunnen we elkaar slimmer maken.

Ik ben eigenlijk van plan om de koidokter te laten komen maar wou hem morgen eerst eens bellen.

Gr

Robin
ferdy.1234
12

Bericht door ferdy.1234 »

robinneven schreef: 14 sep 2023, 20:24 Hallo Brendan,

ik zie geen foto's, dus deze zal je effe opnieuw moeten proberen toe te voegen, maar uit je tekst te begrijpen, heb ik een koi met dezelfde symptomen. Dus misschien kunnen we elkaar slimmer maken.

Ik ben eigenlijk van plan om de koidokter te laten komen maar wou hem morgen eerst eens bellen.

Gr

Robin
Robin ik heb je een pb gestuurd.
Groeten Ferdy
robinneven
1

Bericht door robinneven »

Ferdy,

heb je net een privé bericht teruggestuurd
Plaats reactie

Terug naar “Medisch luikje”