bacterieel/parasitair probleem ...

Een luikje inderdaad: een forum kan meestal geen soelaas bieden bij medische problemen.
Doch niet elk probleem is meteen een ramp, erover praten voorkomt paniek!
FredLekx
Contacteer:

Re: bacterieel/parasitair probleem ...

Bericht door FredLekx »

Hier word je niet vrolijk van...
jocca

Bericht door jocca »

thnx heren, zoals ze zeggen ... de kelk moet tot op de bodem leeg zeker :unknown:
Babette

Bericht door Babette »

Ja Jocca opnieuw beginnen kan je altijd, beter dan met zieke vissen blijven zitten. Wanneer je aanpassingen in de vijver voldoende zijn die je wou doen kan je ziektes misschien voorkomen. Maar koi zijn geen gemakkelijke vissen en je vijver moet toch eerst in balans zijn en ……..weet je allemaal wel. Wat je ook doet met je vissen, aan je verhaal moet ook eens een happy end zijn. Het zeker goed ! :good: :CrossFingers: :dance:
bazzio

Bericht door bazzio »

Je zou na 2 weken AB toch veel betere verhalen hopen te lezen... ik hoop voor je dat het einde (en begin) snel in zicht komt.
willem v d

Bericht door willem v d »

Ben benieuwd wat jij jou onder drastische maatregelen valt.

Op nieuw beginnen met volledige nieuwe selectie,
Alleen wat aan het sukkelen er uit halen
de sukkelende vissen in quarantaine overwinteren uit de de vijver.

Alles bij elkaar hoopt niemand hier dat het zo ver voor jou en je vissen zal lopen.
jocca

Bericht door jocca »

Drastisch in de zin van
Eind deze week degene met aangetaste vinnen knippen
Midden oktober de slechtste laten inslapen

We hebben het max gedaan wat we kunnen en eerlijk ook willen doen...
mario1

Bericht door mario1 »

Nooit makkelijk om een drastische keuze te maken, soms wel de enige oplossing als het na deze lange herstelperiode nog niet ok is.
Uiteraard heb je nog wel even tijd om na te denken en te handelen, al had ik toch gedacht dat het al opgelost zou zijn.
jocca

Bericht door jocca »

mario1 schreef: 14 sep 2021, 18:43 Nooit makkelijk om een drastische keuze te maken, soms wel de enige oplossing als het na deze lange herstelperiode nog niet ok is.
Uiteraard heb je nog wel even tijd om na te denken en te handelen, al had ik toch gedacht dat het al opgelost zou zijn.
ja ik ook ... met de kohaku zie ik het wel goed komen,
in de vijver is het tot op heden 50/50 ... AB via voer zou langer duren voordat het begint te werken, en zal zeker in de staart waar de bloeddoorstroming minimaal is. Daarmee dat ik het nog een week geef voor ik ga knippen en nog een maand voor ik besluit wat er in blijft en wat niet.
Nicksje

Bericht door Nicksje »

Moeder natuur werkt hierin ook totaal niet mee.
Kwakkel weer tot en met.

Je hebt zowat al het mogelijke geprobeerd :kez:
Hopelijk zal alles goedkomen :CrossFingers: :CrossFingers:
Natal

Bericht door Natal »

Moest deze ochtend even aan deze situatie denken toen ik las dat Europa ging stemmen over het gebruik van antibiotica bij dieren. Was toch even een opluchting toen dat verbod van tafel geveegd werd.
jocca

Bericht door jocca »

het is nu al behoorlijk streng geworden in de veeteelt (consumptiedieren dus), het zal kwestie van tijd worden voordat men ook gaat kijken naar andere gezelschapsdieren bv ...
op zich niets op tegen, maar het is door excessen dat men het gaat verbieden en wie het echt nodig gaat hebben zal de pineut zijn of het zal in zeer kleine hoeveelheden maar gebruikt mogen worden.

En eigenlijk kan ik het best wel snappen hoor, als je ziet welke bacteriën men gevonden heeft bij ons in de vijver dan is er eentje hiervan bv verantwoordelijke geweest een paar jaar terug voor het afsluiten van ganse ziekenhuisafdelingen in Nederland omdat er amper werkbare AB's voor zijn nog (en dat zal meteen de reden zijn waarom wij het hier maar niet uit de vijver krijgen ...).
Plaats reactie

Terug naar “Medisch luikje”