vandaag dag 3 dat ik het zout toevoeg, zomaar 5kg/kuub er in knikkeren had ik geen zin in.
Als je logisch gaat denken kan het nooit goed zijn als de watersamenstelling zo drastisch gaat veranderen.
Dus netjes over 3 dagen verdeeld.
In totaal is er 225 kg zout in gegaan.
eerste dag 50 kg
gisteren 100 kg in gedaan
en deze namiddag nog es 75 kg
telkens ik het zout er in doe merk je wel extra stress bij de vissen (rode aders), maar evengoed de dag nadien is er niets meer van te merken.
Koi krijgen terug een paar handen eten per dag en eten het rustig, zeeeer rustig op.
De meeste zie ik rondzwemmen, enkel de kohaku challenger doet nog altijd raar (hangt bij de skimmer in het hoekje en komt daar ook steeds terug, wil ik die netten en dan is hij er wel meteen weg = nog levendig genoeg, maar eten doe die niet).
verder gaan de vissen het de komende 14 dagen zelf moeten proberen te fixen,
morgen meet ik de waterwaardes nog even en als die relatief goed gebleven zijn gaat het voerautomaat terug aan en krijgen ze terug volop voer.

dat dit allemaal goed gaat.
De ontstekingen zijn nog steeds aanwezig ... hiervoor kan het zout en de AB spuiten nog geen invloed hebben gehad.
bij deze ... de 250 kg zout,
ik heb mij een zakje extra gekocht, kwestie van niet zonder zeezout te vallen in de keuken