Buikwaterzucht ?

Een luikje inderdaad: een forum kan meestal geen soelaas bieden bij medische problemen.
Doch niet elk probleem is meteen een ramp, erover praten voorkomt paniek!
FredLekx
Contacteer:

Re: Buikwaterzucht ?

Bericht door FredLekx »

TSAR schreef:
16 sep 2020, 18:50
Vis ontzwelt niet, dus ik vrees dat er iets ernstig aan de hand is en ik hem uit zijn lijden zal moeten bevrijden...
Mis ik iets? Je vorige bericht is van april. Met buikwaterzucht had deze toch allang het loodje gelegd, toch?

TSAR

Bericht door TSAR »

Weet niet wat hij heeft, volgens vishandelaar één of andere tumor...

jocca

Bericht door jocca »

dit zal hoogst waarschijnlijk idd een tumor zijn.

*Pascale*

Bericht door *Pascale* »

Lijkt hij er last van te hebben, of niet?
Ik zou denken dat als een vis pijn lijdt, je dit wel moet merken in zijn gedrag of eetlust of dergelijke?

KevinL

Bericht door KevinL »

Hoi,
mijn showa had vorig jaar vergelijkbare symptomen, maar in eerste instantie leek het de vis niet al teveel te deren en dacht ik aan kuit of iets dergelijks. Op een dag werd ze echter volledig lusteloos, en was veel op de bodem te vinden. De tumor heeft waarschijnlijk inwendige bloedingen veroorzaakt, althans was de inschatting van de koidoc. De kieuwen waren zeer bleek wat duidde op bloedverlies in elk geval.
Daarop met pijn in het hart besloten haar dan maar een overdosis verdovingsmiddel toe te dienen, en zo uit lijden te verlossen...

Wel opmerkelijk dat jouw vis er maandenlang mee rondzwemt inderdaad want bij mij was het een kwestie van dagen tussen de constatering dat er iets mis was, en de uiteindelijke afloop. Succes in elk geval ermee,

Grt Kevin

Plaats reactie

Terug naar “Medisch luikje”