Ik ben benieuwd welke opstart baccies jullie gebruiken om het filter een boost te geven zo in het begin van het nieuwe koi seizoen.
ik zelf gebruikte altijd kamiac maar was daar ff klaar mee.
vorig jaar bactoplus fresh psb gebruikt, daar was ik aardig tevreden over.
dit jaar wil ik bacto power gaan proberen maar dit is aardig aan de prijs.
zijn er koi vrienden die ook bacto power gebruiken of een ander merk?
lees graag wat gebruikers ervaringen
Welke opstart bacterieen gebruiken jullie
Re: Welke opstart bacterieen gebruiken jullie
tot grote tevredenheid kamiak van HOK ...
ook net na een paai doe ik altijd een dosis er in en het ammoniak is binnen de 24 à 48 uur volledig verdwenen uit de vijver.
Hier is vorige week reeds de eerste volle dosis in de vijver gegaan, volgende week nog een, 2 weken later nog een en hopelijk dan vertrokken voor een zorgeloos jaartje.
ook net na een paai doe ik altijd een dosis er in en het ammoniak is binnen de 24 à 48 uur volledig verdwenen uit de vijver.
Hier is vorige week reeds de eerste volle dosis in de vijver gegaan, volgende week nog een, 2 weken later nog een en hopelijk dan vertrokken voor een zorgeloos jaartje.
hier Bactocool
grts beereke
grts beereke
Goede morgen, ik ben gisteren voor de eerste keer begonnen met Koi-Aquabac. Vorige jaren Biota Complete gebruikt.
Hier Velda bacterial en Velda bacterial filterstart.
Zijn niet duur en werken prima, worden ook door de lokale koidealer gebruikt.
Ik los ze op in een beetje water, samen met wat suiker en verdeel het dan met een plantenspuit over het filtermateriaal.
Zijn niet duur en werken prima, worden ook door de lokale koidealer gebruikt.
Ik los ze op in een beetje water, samen met wat suiker en verdeel het dan met een plantenspuit over het filtermateriaal.
Bactoplus filterstart, ook niet goedkoop maar ooit een onafhankelijk onderzoek over gelezen en daar kwam bactoplus als nummer 1 uit qua aantal bacterien per ml product.
Groeten,
Jan
Groeten,
Jan
-
- 3
- Contacteer:
Gebruik ik voor het eerst, waarom de suiker?
Groet, Ron.
Engelbert , mag ik vragen wat is de reden is om geen kamiac meer te gebuiken.
Ben daar toch nieuwsgierig naar.
Gr Franky
Ben daar toch nieuwsgierig naar.
Gr Franky
is het enige wetenschappelijk bewezen product , ik ken iemand met een aquariumzaak , en had constant last met nitriet en ammo . sinds ze dit gebruiken geen problemen meer .Maar ja alle goeie dingen kosten geld he
idem met koi ,velen willen showkoi maar verschieten dan wat het kost of willen dan , bij iemand die er particulier verkoopt , er kopen en denken dat ze ze daar dan voor een appel en een ei kunnen kopen.Gaat niet he
Alles hangt af van hoe je wil vijveren ,maar de koihobby kost geld en gaat geld blijven kosten (jammer genoeg).Zie maar wat goeie kwalitatieve tosai nu kosten.
grts beereke
Bactocool, €100 voor een litertje of heb ik het mis.
klopt, alles kost geld, maar tis niet omdat je een Lamborgini koopt dat je daarom de betrouwbaarste wagen hebt (in tegendeel, is een van de minst betrouwbare merken).
Is zoals met alles een beetje, maar bv een opstart van een vijver zou met dat product bij ons 500 euro kosten ... dat trekt de bruine niet jammer genoeg.
dit is ook best een gedurfde uitspraak die je bijna uitsluitend op sites van koihandelaars kan vinden ...
enige speurwerk op de site van avecom laat mij niet direct een wetenschappelijk verslag zien (neutraal).
Kamiak is zogezegd ook wetenschappelijk onderbouwd ...
Pruttelpot van HOK.
Aanleg 18m3 vijver door Quality Koi Drongen (2007).
2 x BD op T-stuk + skimmer
Filter : Borstels + kleine 3 kamer filter
110 W UV - 3kW verwarming
Terugvoer via 2 x DM aqua forte 22m³ pompen.
2 x BD op T-stuk + skimmer
Filter : Borstels + kleine 3 kamer filter
110 W UV - 3kW verwarming
Terugvoer via 2 x DM aqua forte 22m³ pompen.
Biota complete.. (pruttelpotje ala Kamiac dus, alleen geen rietsuiker melasse nodig).