nisai Karashigoi Ogata

Een mapje waar technische beoordeling op de voorgrond komt! Dus geen "mooi zo, mag in m'n vijver zwemmen", echter wel effectieve objectiviteit!
jocca

Re: nisai Karashigoi Ogata

Bericht door jocca » 15 jun 2018, 14:42

@digital hunter,
moest ik het soms effectief gaan tellen, ze zou op sommige momenten toch 1/3 van al het voer binnendraaien,

@D-man, idd genieten is het wel nu. Watertemperatuur is mooi stabiel op 21°, helder genoeg om alles en iedereen te zien zwemmen.
koi, die buiten de sanké, het allemaal super doen. Die sanké, daar gaat de koidoc nog eens voor moeten terugkomen, een paar schubzakjes zijn ontstoken en hij krijgt het precies niet alleen opgelost.

jocca

Bericht door jocca » 31 aug 2018, 07:36

even updaten (wel zonder foto - heel misschien ga ik deze eens in de meetbak laten zwemmen als ze wil, is zo tam dat ik ze er misschien zo in kan laten zwemmen en moet ik niet netten).
Gisteren een andere koi bijgezet van 65 cm waardoor ik een goede referentie heb naar lengte, daarnet zwommen ze broederlijk en zusterlijk pal naast elkaar en volgens een voorzichtige inschatting zou deze karashi de 65 cm makkelijk overtreffen.
Deze dame heeft ondertussen behoorlijk wat body bij gekregen (buikje, maar dit gaat er wel terug af of ik ga volgende week es de borstels er terug in leggen met het warmer weer, misschien wel kuit ...), maar naast body pakt deze dus blijkbaar ook nog wel gemakkelijk lengte ook. :Yahoo: :Yahoo:

jocca

Bericht door jocca » 09 sep 2018, 18:08

hèhè, een mooie namiddag en dus eens wat koi genet, wat ik eigenlijk nooit doe als er geen reden toe is.
Het gevolg is dat de genette koi nooit rustig in de meetbak zwemmen hier ...
dus sorry, het zijn geen picture perfect images ...

deze dame meet ondertussen 69 cm, geen wereldschokkend nieuws. Maar ik heb al vaker ondervonden dat wanneer er koi gekocht worden relatief tegen het midden van het jaar de groei er niet meer echt in schiet.
72 cm zie ik deze dame wel nog halen, volgend jaar richting de 8.?
body is mijns inzien wel een stuk beter al, zelfs tegen het wat "buikjesachtig" aan, tegen de winter heeft ze wel een vetpenske :lol:

Afbeelding

9 cm op 3 maanden, geen wereldschokkend nieuws, maar ik heb al altijd de indruk gehad dat een koi "vers van de boer"

jocca

Bericht door jocca » 22 sep 2019, 18:18

ons carmelle hebben we ook genet,
deze koi vreet mij werkelijk arm ...
6 cm gegroeid, klokt af op 75 cm en dit als sansai :dance:
volgend jaar moet die 80 cm gehaald worden.

staat op de foto wat te rood, in werkelijk is die lichter/geler van kleur.
fukurin zou beginnen op te komen :CrossFingers:

Afbeelding

Kossykoi

Bericht door Kossykoi » 23 sep 2019, 21:08

Mooie karashigoi, en flink gegroeid zeg :good:

D-man

Bericht door D-man » 25 sep 2019, 09:37

Strak werk! She's gonna get huge!
ik ben mij er eentje...

jocca

Bericht door jocca » 25 sep 2019, 09:58

thnx mannen, ja dit wordt (en is) een van de grootste van de vijver momenteel,
blijft goed groeien (is ook nog jeugdig), heeft wel een penske, ik dacht dat die ging kuit schieten dit jaar maar is er niet van gekomen...

Deze koi is wel een stresskipje, heeft vrijwel het jaar rond wat rode adertjes, maar niets op te vinden.
Is een zeer zeer rustige koi die uit de hand komt eten als je het aanbied.

AVG

Bericht door AVG » 07 okt 2019, 21:18

Stresskipje of niet, een beste ontwikkeling qua body en netpatroon. Hopelijk voor u volgend jaar 80 +, maar denk persoonlijk dat dit wel twee jaartjes gaat duren. ( de laatste paar cm gaan doorgaans niet meer zo rap, is mijn ervaring )

jocca

Bericht door jocca » 07 okt 2019, 22:16

thnx voor de replay,
ja idd die laatste cm gaan vaak eeeeerg traag, aan de andere kant, de koi zou gezien haar leeftijd nog wat moeten kunnen pakken.
volgend jaar weten we meer :CrossFingers:

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 08 okt 2019, 00:08

Wie is hier de stresskip, Jocca? :D

jocca

Bericht door jocca » 08 okt 2019, 06:19

voor mij een weet, voor jullie een vraag ;cool;

jocca

Bericht door jocca » 09 okt 2019, 13:16

%[email protected]^+! en alle andere goden mogen erbij kruipen en richting de %[email protected]^+! hel gaan ...
een uurtje terug de dame in de filterput gevonden, morsdood.
Vrijwel zeker achter een korreltje eten proberen te griebelen in de plantenfilter, hierdoor over de scheidingsmuur tussen vijver en plantenfilter geraakt.
de PF is maar 40 cm diep en we zitten met waterkiekens die zich komen vermaken in de ochtend, vermoedelijk hierdoor geschrokken en uit de vijver gesprongen.

nog een dik half uur geprobeerd om te reanimeren maar het mocht niet meer baten ...

bijzonder, maar dan ook bijzonder zuur is dit, de duurste 2 koi van de vijver ben ik zo op een kleine 2 maanden tijd kwijt ...
de hobby is leuk, zeer leuk, maar dit zijn toch dagen waar je je even vragen bij stelt waarmee ik bezig ben ...

Tekst een beetje gekuist :D
Fred

ROLIN15

Bericht door ROLIN15 » 09 okt 2019, 13:52

Oei Jocca , dit is idd heel zuur , ben je even niet goed van ...Ik heb 2 jaar geleden ook mijn Kigoi verloren door uit de vijver te springen , was mjin mooiste en duurste koi , jammer maar helaas ! Geniet toch nog maar van de mooie hobby , grt Ronnie

nico1012

Bericht door nico1012 » 09 okt 2019, 17:07

klote Jocca,
De vissen halen soms de meest vreemde acties uit. Je moet echt alles uitsluiten. Heb zelf altijd een net over de vijver. Ziet er misschien minder mooi uit maar de vissen kunnen de vijver niet uit springen.
Het is zoals jij zegt het zijn altijd je mooiste of duurste vissen die iets gaan mankeren

jocca

Bericht door jocca » 09 okt 2019, 18:29

dat is verdomme nog het mottigste van allemaal ... er ligt een net over ... over de vijver zelf zodat ze er niet uit kunnen,
enkel over de plantenfilter niet omdat het daar simpelweg niet lukt door de planten.
Ze is over een muurtje van 30 cm geraakt waar hoop en al 10 cm boven staat ...
vermoedelijk is de val ook een deel van de doodsoorzaak, valt 80 cm naar beneden op een stenen vloer ... er lagen nl amper schubben en aan de koi zelf waren er ook geen grote schade van het spartelen.Ik denk misschien zelfs dat er een reiger zou kunnen achter gezeten hebben en ze zo van de schrik uit de plantenfilter gesprongen is (die is nl 3x3 meter dus groot genoeg om toch rustig toertjes te zwemmen) - was nl een koi die ik nog nooit eerder heb zien springen of happen naar lucht of zo).

stomste van allemaal is dat we binnen een paar weken een omheining rondom de vijver gaan zitten omdat onze kleinste goed aan het kruipen is ...
heb lang zitten twijfelen of we een plexiplaatje rondom gingen zetten later als de omheining weg is, die laatste % twijfel is bij deze ook meteen weg.
oerlelijk, maar liever dit dan ieder jaar een grote koi die er uit springt ...

Plaats reactie

Terug naar “Koibeoordeling”