Hoshikin Kohaku tosai

Een mapje waar technische beoordeling op de voorgrond komt! Dus geen "mooi zo, mag in m'n vijver zwemmen", echter wel effectieve objectiviteit!
Plaats reactie
D-man

Hoshikin Kohaku tosai

Bericht door D-man »

Ook maar even eentje van mezelf posten, gewoon voor de spielerei gekocht.
Hoshikin Kohaku, lengte zal rond de 25/30cm zijn
Was opslag verliefd op het patroon, dit type patroon had ik in Japan gezien maar niet aangekocht wegens reis naar het zuiden waarvoor mijn budget was meegenomen. Achteraf toch geprobeerd aan te kopen maar was toen al verkocht.

Dus deze maar gepakt om eens te zien wat het wordt. Filmpje is gemaakt bij zeer slecht licht.. Shiroj is dus wel goed ondanks dat het filmpje dit niet laat blijken. Filmpje zegt wel veel over de bouw... Graag eens jullie oordeel! Graag kritisch ;)

69548

ik ben mij er eentje...

poutie

Re: Hoshikin Kohaku tosai

Bericht door poutie »

Prachtige patroon en voor mij een zeer mooie Kohaku :good:
Veel succes nog ermee :D
Grts Luc.

beereke

Bericht door beereke »

hoi Matthijs

zoals ik je al zij heel mooie kohaku , mooie body ,huidkwaliteit , sashi ,kiwa ,mooie ronde vinnen en een prachtig patroon ;OK;
je was me 1 uur voor anders was het de mijne
veel succes ermee
laat deze maar eens terug zien volgend jaar

grts beereke

DavyDK

Bericht door DavyDK »

mooi zo :good:

1tje dat ik zeker mooi vind, ben benieuwd naar de toekomst
Vijver DavyDK http://www.koivrienden.com/phpBB/viewto ... 17&t=13299
13,5 m³
Vortex 500 liter met Answer
2 kamerfilter, Jap Mat + KSB²
Uv Lamp 40 watt

Budeltje

Bericht door Budeltje »

Deze kohaku ziet er mooi uit. Benieuwd hoe de bouw zich verder zal ontwikkelen.
Op de vlek midden boven het hoofd (tussen de borstvinnen) lijkt het rood wat zwakker te zijn. Is daar nu ook een stukje al aan het wegtrekken of zie ik dat verkeerd.
Ik heb hier nog zeer weinig verstand van, dus als ik dit verkeerd zie lees ik dit hier ook graag terug!

nico1012

Bericht door nico1012 »

zeer speels patroon.
denk wanneer deze groter word het patroon alleen maar mooier word.
het rood tussen de vinnen lijkt iets minder intens maar ik denk dat dit komt door de lichtinval

D-man

Bericht door D-man »

Intensiteit is inderdaad overal wel gelijk qua Beni,

wat misschien oogt is dat er een "insnede" in het patroon zit, hier loopt het sashi (voorzijde van het patroon) over in het patroon dat er gedeeltelijk bij aan zit zie ook foto:

69549

Enige detailpunt dat ik nu bij deze koi heb is dat mocht deze echt breed gaan worden dat dan het patroon er teveel bovenop zou kunnen komen te liggen... das een lichte twijfel maar ik verwacht dat dit net voldoende gaat blijven!
ik ben mij er eentje...

Noodle

Bericht door Noodle »

Denk dat Budeltje het sashi bedoelt?
Het onderhuidse rood aan de voorzijde van het patroon.

Het Beni op deze koi is prima te noemen.
Het bloemige patroon is smaak en hou ik wel van. Denk ook niet dat het later te klein is.
Mijn keuze zou niet op deze koi zijn gevallen omdat ik van mening ben dat met name de staartaanzet en totale achterbouw te iel is.

De koi oogt male, al gesext?

Succes,
Stefan
RED LABEL KOICHALLENGE 2020/2021!
Vijver 23 m³, Aquaking® Red Label Combifilter 30/35, Red Label Tricklefilter, 2x Red Label ANP 20000.
Opgroeibak 2500 ltr. Red Label Drumfilter 20/25 Basic, RL ANP 10000.

D-man

Bericht door D-man »

Noodle schreef:Denk dat Budeltje het sashi bedoelt?
Het onderhuidse rood aan de voorzijde van het patroon.

Het Beni op deze koi is prima te noemen.
Het bloemige patroon is smaak en hou ik wel van. Denk ook niet dat het later te klein is.
Mijn keuze zou niet op deze koi zijn gevallen omdat ik van mening ben dat met name de staartaanzet en totale achterbouw te iel is.

De koi oogt male, al gesext?

Succes,
Stefan
Dag Stefan, niet gesext maar ga ook uit van male, mag ook niet anders voor dit geld denk ik.

Achterbouw inderdaad niet heel zwaar maar toch in de bowl vond ik het meevallen.
Door de grote zware kop die deze heeft vertekent dit beeld ook wat.

Ik verwacht iig geen 75cm geweldenaar van deze koi maar wel een plezierige vijvervis voor de toekomst ;)

Thanks voor je eerlijke kritische beoordeling, ik houd er van :D Maar dat wist je wel volgens mij haha!
ik ben mij er eentje...

dvrkoi

Bericht door dvrkoi »

He Matti,

Leuke kohaku met mooi opvallend koppatroon. Hier iets gelijkaardigs zwemmen en als dit op je afgezwommen komt altijd leuk!
Kop is zeer goed te noemen. Wat Stefan zei klopt met achterste. Wat ik ook wel mooi vind, en dat is typisch voor jou, is het mooie maruzome kiwa op de beni platen. Dan zie je dat je met een echte liefhebber te maken hebt! Ik geef een dikke duim voor deze kohaku en ben benieuwd wat het gaat worden!
(Trouwens een mindere duim voor je koidealer met zo een slechte omstandigheden om de koi te bekijken)

Succes ermee!

D-man

Bericht door D-man »

dvrkoi schreef:He Matti,

Leuke kohaku met mooi opvallend koppatroon. Hier iets gelijkaardigs zwemmen en als dit op je afgezwommen komt altijd leuk!
Kop is zeer goed te noemen. Wat Stefan zei klopt met achterste. Wat ik ook wel mooi vind, en dat is typisch voor jou, is het mooie maruzome kiwa op de beni platen. Dan zie je dat je met een echte liefhebber te maken hebt! Ik geef een dikke duim voor deze kohaku en ben benieuwd wat het gaat worden!
(Trouwens een mindere duim voor je koidealer met zo een slechte omstandigheden om de koi te bekijken)

Succes ermee!
Jij hebt goed opgelet met het kiwa David, temeer met zo een patroon maakt dit het af he :D

Met het bekijken van de koi kan ik het eens worden, moet zeggen dat het licht voor te filmen slecht was maar dat de vis prima te beoordelen is hoor.

Wat mij meer stoorde is dat er gebowld werd toen de koi nog geen 4 dagen binnen waren.. en er in de zelfde vijver nog echt koi waren die bloedrood van de stress waren...

Echter mag het de pret niet drukken, mooi project daar houd ik het op ;)
ik ben mij er eentje...

D-man

Bericht door D-man »

Deze vis 3 weken terug nog even in de bowl gehad, had serieuze wonden, achteraf vermoedelijk vast gezeten in de bodemdrain, was 31cm en lijkt inmiddels weer goed te herstellen. Is alleen een serie schubben kwijt maar gelukkig alleen in het shiroj.
ik ben mij er eentje...

AVG

Bericht door AVG »

Dat is minder goed nieuws Matthijs. Positief is dat het een jonge Koi is, die genezen snel en meestal zonder restverschijnselen.

mario1

Bericht door mario1 »

Inderdaad minder goed nieuws, maar in ieder geval goed te lezen dat deze koi al goed aan het herstellen is.

Plaats reactie

Terug naar “Koibeoordeling”