• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

ginrin soragoi yoshikigoi

Een mapje waar technische beoordeling op de voorgrond komt! Dus geen "mooi zo, mag in m'n vijver zwemmen", echter wel effectieve objectiviteit!

ginrin soragoi yoshikigoi

Berichtdoor jocca » do 01 maart 2018, 7:08:57

tja ... op een ijskoude winterdag waar je niet al te veel kan doen snuffel je rond op het net en doe je soms eens een gek iets.
Ik was al een poosje op zoek naar een leuke ginrin soragoi en ofwel kosten ze veel te veel ofwel was de body niet mijn dada ...
toevallig zag ik via facebook (en deze site) dat er een veiling was van Jos Aben (yoshikigoi) en daar zat toch wel een ginrin soragoi tussen.

Nisai, (nog) geen buffel
maar wel female
EN nog niet bol en rond, dus die gaat nog veel lengte pakken.
Een staartaanzet de dikte van mijn duim bijna (beetje overdreven)
mooi patroon
leuke kop
backbone die wel te pruimen is

1 minpunt dat mij wel direct opgevallen is, halfweg de body net naast de rugvin ontbreekt er precies 1 (of 2) schubben met ginrin in,
maar (en dat ben ik verre van zeker) is het precies of de schubben ontbreken. Indien het dit laatste dan is de kans zeer groot dat dit wel terug goed komt.

Tis geen japanner zoals alle andere hier thuis, maar hé ... miss universe komt ook niet altijd uit Venezuela of een ander zuid-Amerikaans land :lol:
Ondertussen heeft Jos met zijn koi ook bewezen op meerdere shows dat zijn vissen van prima kwaliteit zijn EN vooral de manier waarop hij ze verkoopt staat mij wel aan.
De vissen kunnen pas opgehaald worden als de watertemperaturen 15° zijn (bij hem als bij ons) ...

dus shoot ...
Afbeelding

en nog een video erbij (op de foto krijg je de indruk dat de body niet mooi recht is, op de video merk je dat dit wel goed is. (vermoedelijk een vervorming bij het nemen van de foto).
phpBB [video]
jocca

Afbeeldingen: 90

Re: ginrin soragoi yoshikigoi

Berichtdoor beereke » do 01 maart 2018, 8:30:32

hoi jocca

mooie soragoi met mooi ginrin :good:
voor die prijs zeker een mooie soragoi
proficiat

grts Rudy
beereke

Afbeeldingen: 313

Berichtdoor jocca » do 01 maart 2018, 9:42:43

thnx, dacht ik ook, niet te zot veel geld (gelijkaardige die ik paar weken terug zag koste meer dan het dubbele en staartaanzet was bijlage na niet zo goed);
jocca

Berichtdoor poutie » do 01 maart 2018, 13:44:28

Mooie aankoop Jocca :good:
Zal nog veel veranderen als ze mag in je vijver zwemmen :D
poutie

Afbeeldingen: 190

Berichtdoor jocca » di 03 apr 2018, 15:56:22

zaterdag gaan we haar ophalen, benieuwd of er nog een paar cm bijgekomen zou zijn.
Benieuwd waar we gaan eindigen eind dit jaar met deze koi, ik hoop op +/- 60 cm uit te komen.
jocca

Berichtdoor Marcje » di 03 apr 2018, 21:13:51

zeer mooie aanwinst , goede boddy en zeer zuiver ivm geen sumi spots waar deze variëteit gevoelig voor is :D

Ben benieuwd naar de groei, want verwacht er ook veel van

Groetjes

marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Marcje

Afbeeldingen: 5712

Berichtdoor D-man » wo 04 apr 2018, 14:14:48

Mooie uitdaging, ben benieuwd hoe deze het over de lange termijn gaat doen,

Jos kweekt wel een mooi donker netpatroon in deze lijn!
ik ben mij er eentje...
D-man

Afbeeldingen: 32

Berichtdoor jocca » za 07 apr 2018, 13:25:07

zoals voorzien heb ik deze ochtend een ritje van 2 uur heen en terug naar Grubbenvorst achter de kiezen,
de koi is opgehaal, de temperatuur in de vijver is iets boven de 13°, langer wachten was geen optie, de komende anderhalve maand heb ik geen dag vrij meer :( .

Vol verwachting aangekomen bij de kwekerij, ik was in de veronderstelling dat ik deze farm kon bezoeken zoals bij een gewone dealer. Daarom nog niet de kweekvijvers of bassins zien, maar toch een glimp op te vangen van deze winkel. Groot was mijn telleurstelling dan ook dat ik niet verder kwam dan het hek aan de straat ... Een vriendelijke dame kwam mij tegemoet met de vraag of ik het was die om "de" vis kwam. Ik antwoordde dan maar van ja ... deuh wat kwam ik anders doen vanuit België.
Kwam ze doodleuk met een karretje af met daarop een kartonnen doos waarin de vis reeds verpakt zat in 2 ruim bemeten plastic zakken (over de verpakking geen klagen).
Ietswat verbouwereerd de koi in ontvangst genomen en ... ik mocht vertrekken. Verder dan het hek ben ik dus letterlijk niet geraakt, ik ben zelfs op de asfalt van het straatje blijven staan.
Toch wel een ferme domper, temeer omdat je op die manier he-le-maal niet kan zien of de vis in goede gezondheid is (door 2 zakken kan je moeilijk kijken).

Dan maar naar huis gereden, de vis nog een uurtje in zijn zak laten dobberen op de vijver. Uitpakken en foto's nemen.
Domper nr. 2 diende zich al zeer vlug aan. Mijn gok dat de schubben ontbraken en wel terug gingen komen bleek (denk ik toch) een verkeerde gok. Er zijn gewoon geen schubben en er hebben er mijns inzien nooit gezeten. Dit is puur huid wat je ziet en er zijn duidelijk schubben te kort. Vermoedelijk van een vroegere beschadiging.
Beetje extra jammer omdat deze koi duidelijk als Tateshita aangeboden was op de veilingsite. Naar bouw misschien wel (en deze heeft wel degelijk mogelijkheden om groot te worden, maar de schubben zijn niet wat het moet zijn op ... 1 plaats).

Nu ja, diamond zwemt ondertussen rond. Of het een slechte gok is geweest weten we binnen een paar jaar wel.
Momenteel heb ik bij gans het voorval deze ochtend en bij de koi wel gemengde gevoelens. Het was de eerste veilingkoi hier, hoogst waarschijnlijk de laatste (sorry Jos).

een paar foto's van de thuiskomst (klikken om te vergroten)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jocca

Berichtdoor poutie » za 07 apr 2018, 13:43:37

Hoi Jocca ,
Zeer triste om dit te moeten lezen en wat ontvangst heb je daar gekregen :shock:
Most de vis top geweest zou je misschien nog de rest vergeten !
Maar ja met te groeien kan deze vis nog veel veranderen en misschien niet veel nog zien van deze beschadiging
Grts Luc.
poutie

Afbeeldingen: 190

Berichtdoor jocca » za 07 apr 2018, 14:19:11

@poutie, ja is wel een dompertje en een ontvangst zoals je geen hond laat wachten aan een deur (sorry als het cru is),
als je geen deftige ontvangstruimte hebt waar koi opgehaald kunnen worden moet je ook geen veilingen organiseren is mijn mening. Dat je daarom niet alles moet tonen versta ik ook, maar gewoon een ruimte van 4x4 meter met een glazen wandje en toegang tot de bak waar de gekochte koi zwemt moet toch mogelijk zijn (heb het domein van op de straat gezien en dit ziet er toch wel groot genoeg uit om dit te doen). Ik wil niet weten wat de mensen meemaken als het bakken regent ...
Enfin we gaan er wat nachten over slapen en de volgende halen we gewoon terug bij hans van quality koi, ondertussen gaan we de soragoi wel volbuffelen met eten.
jocca

Berichtdoor dvrkoi » za 07 apr 2018, 14:50:55

Deze had ik blijkbaar gemist...
Maar wat een verhaal! :evil:
Dealer onwaardig! Zo zou ik nooit een koi willen ophalen en vind dat ge wel u verhaal bij hem moogt halen!
Pisses me off!

En die tateshita zever... uit de bowl met nog maar 3 vissen waar er 1 de staart af is en een andere zonder kop zwemt zal het wel 1 zijn...! (Niet denigrerend naar jouw koi bedoelt maar je begrijpt het punt wel!)

Nee, zo hoort het niet en verschiet hier van! Een link om te delen, deze topic :evil:
dvrkoi

Afbeeldingen: 534

Berichtdoor G.I.O. » za 07 apr 2018, 17:45:45

Jawadde, wat een verhaal , dit is geen reclame toch !
思い立ったが吉日
G.I.O.

Afbeeldingen: 1140

Berichtdoor Bossi » za 07 apr 2018, 17:55:05

Plezant is inderdaad anders :?

Nu moet ik wel zeggen dat ik het op die 2 schubjes na, een zeer mooie soragoi vind. Ginrin is ook heel mooi en een donker hoofd :good:
Mooie bouw en lange kieuwdeksels zo te zien wat de "hoofd driehoek" goed maakt.
Zoals je zegt Joachim, stop ze maar goed vol met korrels.

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
Bossi

Afbeeldingen: 989

Berichtdoor jocca » za 07 apr 2018, 18:04:08

@bossi,
ja zoals ik zeg, dit is denk ik echt wel een prima koi, buiten die 2 à 3 schubben die ontbreken en moest je nog echt hartelijk ontvangen zijn dan zou dit het gokje echt wel waard zijn,
maar de ontvangst was echt allesbehalve + dit mag je geen tateshita, maar eerder een gewone koi met een goede bouw noemen.
Ik vind het echt bizar dat men dit zo vermeld op de site want dit is een vermelding die je daar zeer zelden ziet.

OF ik sla de bal he-le-maal mis en die schubben komt er volledig door deze zomer en dan trek ik mijn woorden volledig terug en zal ik dit hier ruimschoots goedmaken.
OF er is een fout gebeurd bij de vermelding van deze koi, ik heb mij voorgenomen om er een nachtje over te slapen en dan morgen eens te kijken of ik Jos rechtstreeks een mail kan sturen met mijn bedenkingen.
jocca

Berichtdoor Bossi » za 07 apr 2018, 19:46:31

Joachim,

Ik weet niet wat tateshita is :? Tosai met grote toekomst?

Hopelijk komen de schubben terug, en zeer slim om even te laten bezinken. Dikwijls nemen we in alle furie de verkeerde beslissingen. :wink:

Blijft "overall" wel een zeer mooie soragoi.

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
Bossi

Afbeeldingen: 989

Volgende

Keer terug naar Koibeoordeling