super mango karashigoi nisai

Toon hier je aanwinst of trots!
Hier kan er gezellig gekeuveld worden.
beereke

Re: super mango karashigoi nisai

Bericht door beereke »

dit is een prachtexemplaar Joachim
ja die zaak heeft wel mooie koi zitten he
was mijn vijver niet compleet dan was die Karashigoi (die er nog zit ) zeker voor mij,ook een prachtdier voor meer dan schappelijke prijs ( en nee ik heb daar ook geen aandelen :lol: :lol: )
veel succes ermee

grts beereke
jocca

Bericht door jocca »

ik ben bewust NIET gaan kijken naar de grote vijver achteraan waar die zwemt, ik weet niet of mij anders ging kunnen inhouden om die misschien ook te reserveren ...

Ik moet nu eerst mijn wederhelft proberen te overtuigen om afscheid te nemen van 4 à 5 koi (echt wel mindere koi) en dan is de eerstvolgende een mooie shiro utsuri die er bij komt ... (en uiteraard de yama die nog bij Marcje zit).
AVG

Bericht door AVG »

U hebt weer iets nieuws om nu in de vijver te bekijken, enne, je kan er niet naast kijken, die zal vast en zeker opvallen.
*Pascale*

Bericht door *Pascale* »

Slaat mango op de kleur van deze karashi?
jocca

Bericht door jocca »

dit slaat op de bloedlijn en bijgevolg het kleur,
gewone karashi zijn geel, deze is meer naar de ... mangokleur
*Pascale*

Bericht door *Pascale* »

Bedankt voor je antwoord, Jocca!
nick22 schreef: 05 apr 2020, 16:10 mooie body en mooi fukurin, toppertje dit
Hoe kan je dit nu al zien? Is het omdat er wel wat spatie tussen de verschillende schubben zit?
jocca

Bericht door jocca »

klopt, bij sommigen zie je dit vrij vroeg al verschijnen, het ouderdier heeft dit nl ook zeer uitgesproken.
koi is ook rond de 56à57 cm dan kan je dit al es beginnen te zien 8)
Ronny V

Bericht door Ronny V »

Prachtige karachigoi jocca. :good: Een paar weken terug deze even in real live kunnen aanschouwen en daar valt over de ganse lijn echt niets op aan te merken.Daar ga je zeker veel plezier aan beleven.
Btw, terwijl ik daar was ook maar eentje aangeschaft :Yahoo:
jocca

Bericht door jocca »

ik had al een zwak vermoeden dat je er ene gekocht had, hij liet de naam ronny vallen terwijl we over het forum aan het spreken waren.
Kans was dus graat dat jij het was, maar welkeen je gekocht hebt dat weet ik (nog) niet :-D

Voor degene die nog een doitsu karashi zoeken, er zwemt echt nog een buffel van een beest daar (+65 cm, female), heeft een paar kleine minpuntjes (maar verwaarloosbaar) voor een belachelijk lage prijs (toch voor zo een beest).Had ik hier geen zo een commandantje thuis lopen, ik had mij die er nog bij gekocht denk ik.
Jef

Bericht door Jef »

allez, ik wist niet dat de dochter ten huize al zoveel te zeggen had :Yahoo:
nog steeds aan het bouwen ...
jocca

Bericht door jocca »

de dochter die zegt nog niet veel ... het is een veel erger iemand :( Bye Bye
jocca

Bericht door jocca »

en dan eigenlijk wat de teleurstelling van de dag ...
ik had van deze koi veel en veel meer verwacht naar groei toe dit jaar.
We zijn blijven steken op 62 cm van eind mei tot nu (pakweg 12 weken) amper een groei van 5à6 cm en dat is te weinig, veel te weinig voor een karashigoi.

naar body toe heeft deze dame wel wat goedgemaakt, is wat voller geworden,
huid is echt zeer goed van kwaliteit.
MAW naar gezondheid en kwaliteit toe geen klagen, maar het zal volgens mij nooit een jumbo worden. Als we 80 cm gaan halen ooit dan zal dit al een succes zijn. Om jumbo te zijn moest die dit jaar toch elke week 1 cm kunnen pakken en tegen de 70 cm al gezeten hebben.
Of ben ik te kritisch? :unknown:

jocca

Bericht door jocca »

jammer genoeg deelt deze dame ook in de klappen ...
bovenste stukje van de staart was aangetast (puntje). Maar veel erger was dat de anale vin blijkbaar flink ontstoken zat ...

ik had dit vorig jaar al willen zien, maar voor de winter trok het precies weg. Nu bij het netten om de staart bij de knippen deze dame eens goed kunnen draaien en jep ...
de anale vin is ferm aangetast, een paar vinstralen die lagen al volledig bloot ... en nog erger ... was dat er letterlijk al een gaatje te bespeuren was in de body. Maw een ferme ontsteking en een echt lelijke dus (die vin was dus het minste van het probleem). De 2 losse vinstralen geknipt, een derde zat nog half "ingepakt".

Ik had nog een breedwerkende AB opgetrokken in spuit liggen van vorig jaar de kohaku erdoor te trekken, onder het motto baat het niet dan schaad het niet, deze een injectie gegeven. De wonde aan de vin royaal aangestipt met malachetgroen en dan gewoon volgestoken met Isobetadine.

hier geen foto van genomen, ik was alleen en de koi is te groot om dan nog foto's te gaan nemen (meet een 67cm ondertussen).

deze ga ik van zeer dichtbij moeten opvolgen, binnen een maand net ik die opnieuw om te zien wat we verder kunnen doen, de ontsteken aan de anale vin zou toch zeker niet mogen vergroten of het wordt echt problematisch.

ook hier weer het gekke ... koi zit netjes in de slijmhuid, en nog echt lekker dikkie na de winter ...
mario1

Bericht door mario1 »

Oeie, dus nog niet gedaan met de miserie.
jocca

Bericht door jocca »

mario1 schreef: 28 mar 2022, 06:09 Oeie, dus nog niet gedaan met de miserie.
nope ... maar het feit dat ik er vorig jaar de kohaku heb kunnen doortrekken met een bek die half weg was heeft mij dan wel nog wat hoop EN het feit dat deze koi zich ook makkelijk laat vangen). Maar de miserie is niet weg, maar we gaan het wel onder controle krijgen. In het meest extreme geval moeten er nog 2 koi uit ... nl de karashi en goromo (maar dan gaat mijn hart echt gaan bloeden ... de ene draagt de naam van de dochter en de andere is voor zowel ik als mijn vrouw de mooiste uit de vijver).
Plaats reactie

Terug naar “Koivoorstelling”