Beoordeling van deze bekko

Een mapje waar technische beoordeling op de voorgrond komt! Dus geen "mooi zo, mag in m'n vijver zwemmen", echter wel effectieve objectiviteit!
Plaats reactie
Ronaldkoi's

Beoordeling van deze bekko

Bericht door Ronaldkoi's »

Hallo allemaal wat vinden jullie van deze bekko .
Graag jullie mening van de bouw schubben en alles wat je je maar kan bedenken

Overigens is deze 8 jaar oud en kaars recht ik kan alleen niet zulke goede foto's maken :unknown:

Het roze schubje was een schimmeltje die is weer weg getroken (na behandeling) niet zichtbaar meer en helemaal weg

Gr ronald
Bijlagen
20180722_114727.jpg
20180722_114706.jpg
20180722_114714.jpg
VideoCapture_20190317-095621.jpg
VideoCapture_20190317-095638.jpg

ferdy.1234

Re: Beoordeling van deze bekko

Bericht door ferdy.1234 »

Alleszins proficiat met je nieuwe aanwinst.
Goed dat het goed gekomen is met het roze schubje.
Foto's zijn niet echt duidelijk maar lijkt mij een male te zijn.
Voor mij mocht de bouw iets breder zijn.
Wat betreft patroon is deze koi niet echt mijn ding maar goed dat is smaak.
Kan het ook niet zijn dat deze vroeger een sanke was geweest?
Groeten Ferdy

Ronaldkoi's

ferdy.1234 schreef:
14 feb 2020, 09:19
Alleszins proficiat met je nieuwe aanwinst.
Goed dat het goed gekomen is met het roze schubje.
Foto's zijn niet echt duidelijk maar lijkt mij een male te zijn.
Voor mij mocht de bouw iets breder zijn.
Wat betreft patroon is deze koi niet echt mijn ding maar goed dat is smaak.
Kan het ook niet zijn dat deze vroeger een sanke was geweest?
Nee deze is als bekko gekocht ong met 20 cm .
Zelf gekocht .
Haha zie nu ook dat die in de verkeerde topic staat had er 1 lager moeten zijn maar evengoed bedankt voor de feetback

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

Ronaldkoi's schreef:
14 feb 2020, 09:39
Nee deze is als bekko gekocht ong met 20 cm .
Zelf gekocht .
Zeker niet verkeerd :good: , want goede mooie bekko kom je niet veel tegen
Ook ik dacht eerst even aan een sanke , en dit omdat ook hier een mooie bekko -in wording- rond zwemt :D
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

AVG

Bericht door AVG »

De body durf ik niet veel over te zeggen, want de foto's geven telkens een ander beeld v.w.b. de body, denk ook wel dat het male betreft.

De vraag die gesteld is of dit mss een Sanke is geweest kan ik wel volgen, een Bekko is in feite een Sanke zonder Hi, zo lijkt er bij het hoofd wat sec. Hi op te komen. ( hopelijk zet dit niet door, zou zonde zijn )
Het zichtbare Sumi lijkt op punten in orde te zijn, een beetje jammer dat deze alleen geplaatst liggen vanaf de rugvin naar achter. Verder is het natuurlijk een kwestie van smaak van wat je graag ziet.

Succes met deze Bekko, graag nog eens een update over een tijdje.

Ronaldkoi's

AVG schreef:
15 feb 2020, 17:34
De body durf ik niet veel over te zeggen, want de foto's geven telkens een ander beeld v.w.b. de body, denk ook wel dat het male betreft.

De vraag die gesteld is of dit mss een Sanke is geweest kan ik wel volgen, een Bekko is in feite een Sanke zonder Hi, zo lijkt er bij het hoofd wat sec. Hi op te komen. ( hopelijk zet dit niet door, zou zonde zijn )
Het zichtbare Sumi lijkt op punten in orde te zijn, een beetje jammer dat deze alleen geplaatst liggen vanaf de rugvin naar achter. Verder is het natuurlijk een kwestie van smaak van wat je graag ziet.

Succes met deze Bekko, graag nog eens een update over een tijdje.
Hoi hoi .

Het is echt een bekko is ook zo gekocht toen deze 20 cm was .
Indd op de kop zit een oranje plekje van ongeveer een 3mm het is ook een man dus dat klopt ook :good: .

Dat plekje zit er nu ong maandje of 3 maar word nie groter als de temp het straks toelaat gaat er kleur voer in tot aan juli als dat goed uitpakt dan gaat deze samen met me beni kikokuryu mee doen aan een koi show voor hobbyisten .
En waarom gewoon keer mee willen maken en gezeligheid :Yahoo: dus vandaar ook mijn vraag :D
Bijlagen
20180902_122428.jpg
20180902_122428.jpg (57.64 KiB) 190 keer bekeken
20180902_122418.jpg
20180902_122418.jpg (57.7 KiB) 190 keer bekeken

AVG

Bericht door AVG »

Waarom wil je kleurvoer geven met het oog op de koishow ?

Ronaldkoi's

AVG schreef:
16 feb 2020, 11:30
Waarom wil je kleurvoer geven met het oog op de koishow ?
Ja klopt .

Of zeg ik iets doms :lol:

Ik heb hier totaal geen ervaring mee

jocca

Bericht door jocca »

het zou zomaar eens kunnen als je flink gaat voeren met kleurvoer dat de huid gelig/roze gaat uitslaan of dat er gekleurde schubben tevoorschijn komen.
hier hadden we ook een bekko (let wel op hadden), vorig jaar is hier 1/3 kleurvoer tussen het voer gemengd en nu hebben we een bekko met licht oranje schubben tussen :dash: :dash:

Ronaldkoi's

jocca schreef:
16 feb 2020, 14:47
het zou zomaar eens kunnen als je flink gaat voeren met kleurvoer dat de huid gelig/roze gaat uitslaan of dat er gekleurde schubben tevoorschijn komen.
hier hadden we ook een bekko (let wel op hadden), vorig jaar is hier 1/3 kleurvoer tussen het voer gemengd en nu hebben we een bekko met licht oranje schubben tussen :dash: :dash:
Aha oke wou indd ook kleur met groeivoer doen dus word alleen groei voer voor deze kerel

AVG

Bericht door AVG »

Om iets doms te verkondigen moet je hier al heel erg ver gaan hoor, dus geen probleem !

Met kleurvoer ga je i.d.d. het pigment beïnvloeden in negatieve zin, toch zeker bij een Bekko. ( Sumi heeft overigens ook niets aan kleurvoer )

Groeivoer zou ik ook een paar weken van tevoren mee stoppen, de Koi gaan hun energie steken in groei en gaat dan tijdelijk ten koste van de huidkwaliteit.

Beter stop je een week van tevoren helemaal met voeren, beter voor het vervoer en showvat waar de Koi in terecht komt.

T.a.v. van kleurvoer is het in de gemiddelde vijver altijd afwegen wat te doen, zo kan het bijv. voor een Showa "nuttig "zijn, voor een Shiro negatief uitpakken.

Geef ik hier bijv. garnalen, dan is de Shiro de eerste waaraan je kan zien dat het Shiroji ( witte pigment ) er negatief op reageert.

Ervaren lieden die in de top hun Koi inzetten, daarvan gaan enkele nog wat stapjes verder om de kleuren ervan af te laten spatten. ( ga deze hier niet noemen, want dat heb ik van horen zeggen en sta daar bovendien niet achter )

Succes !

Ronaldkoi's

AVG schreef:
16 feb 2020, 18:31
Om iets doms te verkondigen moet je hier al heel erg ver gaan hoor, dus geen probleem !

Met kleurvoer ga je i.d.d. het pigment beïnvloeden in negatieve zin, toch zeker bij een Bekko. ( Sumi heeft overigens ook niets aan kleurvoer )

Groeivoer zou ik ook een paar weken van tevoren mee stoppen, de Koi gaan hun energie steken in groei en gaat dan tijdelijk ten koste van de huidkwaliteit.

Beter stop je een week van tevoren helemaal met voeren, beter voor het vervoer en showvat waar de Koi in terecht komt.

T.a.v. van kleurvoer is het in de gemiddelde vijver altijd afwegen wat te doen, zo kan het bijv. voor een Showa "nuttig "zijn, voor een Shiro negatief uitpakken.

Geef ik hier bijv. garnalen, dan is de Shiro de eerste waaraan je kan zien dat het Shiroji ( witte pigment ) er negatief op reageert.

Ervaren lieden die in de top hun Koi inzetten, daarvan gaan enkele nog wat stapjes verder om de kleuren ervan af te laten spatten. ( ga deze hier niet noemen, want dat heb ik van horen zeggen en sta daar bovendien niet achter )

Succes !
Oke dat word dus geen kleurvoer ;OK;

Zou die aan vierweken van tevoren stoppen met groei voer genoeg hebben om huid op peil te houden of zou je 6 weken aanhouden

Ja ik denk te weten wat je boedoel vooral bij een tacho ik zeg handjes eraf :twisted: .

Ik stop minimaal 1 week voor de show indd voor vervoeren en voor het show vat al worden deze wel continu ververst .

Verder doe ik gewoon mee voor de fun en alleen een vaantje :Yahoo: zou al leuk zijn hahaha

AVG

Bericht door AVG »

Vier weken van tevoren stoppen met groeivoer moet voldoende zijn.

Nee, ik bedoelde niet de cosmetische ingrepen :D

Plaats reactie

Terug naar “Koibeoordeling”