Tanaguchi Kohaku

Toon hier je aanwinst of trots!
Hier kan er gezellig gekeuveld worden.
Rinikoi

Re: Tanaguchi Kohaku

Bericht door Rinikoi » 15 nov 2018, 20:41

Een mooi speels Tanaguchi patroon. De huidkwaliteit is er zeker op vooruit gegaan zeg! Jammer dat je haar zelf niet kan houden. De volgende eigenaar gaat er veel plezier aan beleven.

beereke

Bericht door beereke » 15 nov 2018, 21:50

Rinikoi schreef:Een mooi speels Tanaguchi patroon. De huidkwaliteit is er zeker op vooruit gegaan zeg! Jammer dat je haar zelf niet kan houden. De volgende eigenaar gaat er veel plezier aan beleven.

Wil het risico niet lopen om deze ook kwijt te spelen ( is veel te mooi) maar binnen een 2/3 jaar zal deze een nog betere kohaku worden , laat deze maar evolueren
Is te koop tegen een meer dan schappelijke prijs voor deze kwaliteit (zal later veel duurder worden)
ECHT geïnteresseerden nemen maar met mij contact op via ofwel pb of 0477/362422

grts

Potje1975

Bericht door Potje1975 » 15 nov 2018, 22:15

Dag Rudy,

Mag ik je vragen wat de kohaku moet kosten ?
Ik kocht drie jaar terug jouw hi utsuri en die stelt het nog steeds zeer goed.

Mvg,

Wouter.

Potje1975

Bericht door Potje1975 » 15 nov 2018, 22:16

Mag gerust via Pb

beereke

Bericht door beereke » 16 nov 2018, 07:12

Potje1975 schreef:Mag gerust via Pb

je hebt pb

beereke

Bericht door beereke » 25 nov 2018, 18:26

de 3 potentiele kandidaten hebben zich afgemeld door hun eigen "redenen" , de ene al meer begrijpelijk dan de ander :unknown:
Maar goed , is nog te koop
Onbegrijpelijk dat hier zelfs nog geen reactie op is gebeurt ( zelfs niet over de evolutie)ik dacht dat dit forum daarvoor was gemaakt
Zelfs goeie vrienden( dacht ik)reageren zelfs niet, zal wsl te maken hebben met ……….., vul zelf maar in
Maar ja
Laatst gewijzigd door beereke op 25 nov 2018, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 25 nov 2018, 21:36

Hoi Rudi,

Waarom kan de dealer de kohaku niet gewoon houden ipv dat u deze hier moet verkopen ?
Hij moet toch een beetje begrip hebben voor uw situatie .....

Groetjes

Marc

P.s.
Zelfs goeie vrienden( dacht ik)reageren zelfs niet, zal wsl te maken hebben met ……….., vul zelf maar in
Ik begrijp dat u gefrustreerd bent, maar goed bevriend zijn met, staat bij mij volledig los van het al dan niet reageren in een topic....
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

beereke

Bericht door beereke » 25 nov 2018, 22:00

Marcje schreef:Hoi Rudi,

Waarom kan de dealer de kohaku niet gewoon houden ipv dat u deze hier moet verkopen ?
Hij moet toch een beetje begrip hebben voor uw situatie .....

Groetjes

Marc

P.s.
Ik begrijp dat u gefrustreerd bent, maar goed bevriend zijn met, staat bij mij volledig los van het al dan niet reageren in een topic....
hoi Marc
ten eerste is het op mijn vraag dat dit op de dealer zijn side staat ,wat de verkoop van deze kohaku betreft staan er hier nog al eens te koop he (of is dit alleen voor groepjes)
( ik moest mss de dealer zijn naam niet genoemd hebben aangezien hij idd geen forumsponsor is , al vind ik dat persoonlijk niets met koivoorstelling te maken maar soit)
hopelijk word er ook voor IEDEREEN gekeken in de toekomst vanwaar hun vissen komen voor ze een topic en desbetreffende filmpjes over een bepaalde koi starten en updaten ( er zijn er hier nog hoor vanwaar hun koi komen van niet sponsors en er toch ook opstaan)
ten tweede ; uw reactie over het al of niet reageren op een topic vind ik raar , ik mag toch mijn gedacht zeggen of niet ?
vroeger was dit blijkbaar geen probleem en nu blijkbaar wel ,maar er valt mij de laatste tijd wel iets op

sorry maar daar moest ik toch op reageren

dvrkoi

Bericht door dvrkoi » 26 nov 2018, 16:43

Ha die Rudy.

Hot topic waar niemand zijn vingers wil aan verbranden met reageren :D

Deels voel ik me aangesproken dus maar even reactie

Dat niemand reageert op je topic van je vrienden is misschien omdat je privé iedereen al een mening van deze vis, en vele anderen gevraagd hebt...
Zoals je weet zijn vele vrienden gemeenschappelijk, dus komen we van elkaar ook te horen dat je veel (misschien te veel) advies vraagt waardoor deze reacties ook niet meer hier op het forum worden gegeven.

Tweede punt zal misschien ook wel de kostprijs zijn. Vele mensen vissen niet in de vijver van de duurdere Koi hier op het forum. Weet niet wat je vraagprijs is voor deze mooie kohaku, maar het is voor weinig mensen realistisch duizend euro en meer te geven aan koi.

Verder weet ik niet waar over je insinueert in uw laatste zinnen. Maak ik mij ook verder niet druk over :wink:

Zo Rudy,

Mijn visie als koivriend van je hier neer gepent!

Grtjs David

johnds

Bericht door johnds » 26 nov 2018, 17:50

wel... mijn ongezouten mening dan ook maar...

Niet iedereen heeft alle dagen tijd om het forum te gaan doorbladeren Rudy en reacties te gaan posten. Ikzelf ben nu eenmaal niet iemand dat veel reacties post.
Misschien ook ne keer rekening mee houden dat momenteel het seizoen op zijn einde is.

Dan ook nog volgende bedenking : ofwel koop je een koi met Azukari en dan gaat deze ook wel degelijk naar de mudpond, maar een kweker (of dealer) die dan zelf beslist om de koi maar niet in de mudpond te gaan zetten, sorry.. maar dat heb ik nog niet gehoord. Tenslotte betaal je toch altijd hiervoor.

Ja, het kan misschien in de toekomst een goeie worden.. maar momenteel spreken we hier over een nisai van 43 cm en dan denk ik dat er voor dat geld wel andere koi's te koop zijn.

Je hebt een bewogen jaar achter de rug... maar nu commentaar gaan spuien dat er geen reactive komt omdat hij geen sponsor is gaat een stapje te ver... evenals dat natrappen naar bepaalde mensen zou je ook beter achterwegen laten… dit is zeker niet bevorderlijk.

Mij hebben ze altijd geleerd : je mag kritiek geven, zolang het opbouwende kritiek is.

I rest my case (en voor diegene die dit niet verstaan…. ik ga hier verder NIET op in) 8)

johnds

Bericht door johnds » 26 nov 2018, 17:50

blijkbaar met dikke vingers getypt… misschien beetje uit frustratie

beereke

Bericht door beereke » 27 nov 2018, 06:32

johnds schreef:wel... mijn ongezouten mening dan ook maar...

Niet iedereen heeft alle dagen tijd om het forum te gaan doorbladeren Rudy en reacties te gaan posten. Ikzelf ben nu eenmaal niet iemand dat veel reacties post.
Misschien ook ne keer rekening mee houden dat momenteel het seizoen op zijn einde is.

Dan ook nog volgende bedenking : ofwel koop je een koi met Azukari en dan gaat deze ook wel degelijk naar de mudpond, maar een kweker (of dealer) die dan zelf beslist om de koi maar niet in de mudpond te gaan zetten, sorry.. maar dat heb ik nog niet gehoord. Tenslotte betaal je toch altijd hiervoor.

Ja, het kan misschien in de toekomst een goeie worden.. maar momenteel spreken we hier over een nisai van 43 cm en dan denk ik dat er voor dat geld wel andere koi's te koop zijn.

Je hebt een bewogen jaar achter de rug... maar nu commentaar gaan spuien dat er geen reactive komt omdat hij geen sponsor is gaat een stapje te ver... evenals dat natrappen naar bepaalde mensen zou je ook beter achterwegen laten… dit is zeker niet bevorderlijk.

Mij hebben ze altijd geleerd : je mag kritiek geven, zolang het opbouwende kritiek is.

I rest my case (en voor diegene die dit niet verstaan…. ik ga hier verder NIET op in) 8)
hoi John

even ter verduidelijking ( vooraleer er weer insinuaties zijn) ;
ik heb die kohaku eind verleden jaar gekocht, en het was de bedoeling dat deze begin dit jaar in mijn vijver zou hebben gezwommen
Dus heb ik NIET gevraagd om deze Azukari te houden EN er ook niet voor betaald
Door een vergissing van Tanaguchi San is deze ( en nog 5 andere) niet bij de dealer aangekomen in het voorjaar en wij dachten dan dat Tanaguchi San deze bij de andere( van dezelfde lichting) zou hebben gestoken in de mudponds wat dus niet is gebeurt ( hij heeft deze in een van zijn vijvers gestoken) vandaar ook de beperkte groei van mijn kohaku( de andere die wel in de mudponds zaten zitten ruim in de 50 cms
hopelijk nu duidelijker En over mijn vraagprijs , ik vind dit voor deze kwaliteit en female een redelijke prijs( volgend jaar zal die veel meer kosten) of moet ik die ook voor een appel en een ei verkopen ?
En ja John het is juist dat de een meer tijd heeft dan de ander om op het forum te posten en/of te reageren , maar vroeger ging dit wel en nu niet meer :unknown: ( of het is nog alleen voor eigenbelang) en ik vind dat spijtig
grts
Laatst gewijzigd door beereke op 27 nov 2018, 06:50, 2 keer totaal gewijzigd.

beereke

Bericht door beereke » 27 nov 2018, 06:40

[quote="dvrkoi"]Ha die Rudy.

Hot topic waar niemand zijn vingers wil aan verbranden met reageren :D

Deels voel ik me aangesproken dus maar even reactie

Dat niemand reageert op je topic van je vrienden is misschien omdat je privé iedereen al een mening van deze vis, en vele anderen gevraagd hebt...
Zoals je weet zijn vele vrienden gemeenschappelijk, dus komen we van elkaar ook te horen dat je veel (misschien te veel) advies vraagt waardoor deze reacties ook niet meer hier op het forum worden gegeven.

Tweede punt zal misschien ook wel de kostprijs zijn. Vele mensen vissen niet in de vijver van de duurdere Koi hier op het forum. Weet niet wat je vraagprijs is voor deze mooie kohaku, maar het is voor weinig mensen realistisch duizend euro en meer te geven aan koi.

Verder weet ik niet waar over je insinueert in uw laatste zinnen. Maak ik mij ook verder niet druk over :wink:

Zo Rudy,

hoi David

is hier idd geen forum voor om duurdere koi te verkopen( ondertussen heeft Pds en anderen dit ook reeds moeten ervaren)ik had ook beter moeten weten
Maar de verkoop van deze is er maar onverwachts gekomen door mijne tegenslag dit jaar ,want anders had ik die nooit verkocht hoor

Voor wat betreft aan het teveel meningen vragen ben ik niet akkoord , daarvoor dient toch een forum( of zie ik dat verkeerd?) en houd het ook levendig
voor wat die laatste zin betreft moet ge u niets van aantrekken :D :D , dit slaat niet op u ( maar ik heb mijn redenen,het gaat maar om enkelingen)
Trouwens den beer gaat vanaf nu in "winterslaap" en ik zal mij enkel nog bezig houden met mijn "dagboek" hier op het forum
alvast de grts

D-man

Bericht door D-man » 28 nov 2018, 13:24

Dag Rudy,

De kohaku is qua huid goed geplust maar heeft toch wat mindere groei gehad, inderdaad door een fout van de kweker niet af gekomen en daarom daar gebleven. Dat de kweker deze koi in een binnenvijver gestoken heeft is de groei wat achter gebleven, echter heb je daar wel een pak betere huid voor terug gekregen. Moeten we ook niet vergeten.

Hoop voor je dat je deze toch nog degelijk kan verkopen!

betreffende de rest, ik ga daar niet op in, ieder heeft zijn / haar redenen om dingen wel/niet te posten denk ik.
ik ben mij er eentje...

beereke

Bericht door beereke » 28 nov 2018, 19:34

thanks mattie [thank_you

Plaats reactie

Terug naar “Koivoorstelling”