Jumbo tosai sanke .

Toon hier je aanwinst of trots!
Hier kan er gezellig gekeuveld worden.
polleke
16

Jumbo tosai sanke .

Bericht door polleke »

Deze zomer ook nog eens een slag geslagen met een koi voor de toekomst want sommige koi worden weeral een beetje ouder .
Ik schrijf een slag geslagen want er waren op de veiling bij Momotaro die keer niet zoveel bieders en chinezen dus heb ik deze voor een redelijke prijs kunnen kopen .
Ik zag de lengte/bouw en ik was verkocht ,nu eens koi met veilig sumi ook want meestal moet het sumi nog opkomen bij zo,n jonge koi en hier is het al te zien .
patronen intereseren mij niet zoveel en ik kijk dan vooral naar de bouw en de kwaliteit van de koi .Mijn vrouw vond het patroon wel speciaal en heel iets anders dan we al hebben zwemmen dus de keuze was snel gemaakt :D .
Gekocht in mei met een lengte van 41cm op 8 maanden ! En in oktober dit jaar 46cm -met een paar maanden aanpassen =stilstand .
Zo heeft elke koi een verhaal wat het speciaal maakt en hopelijk heb ik een goede keuze gemaakt voor in de toekomst een grote mooie body rond te zien zwemmen :CrossFingers: .
Als de koi zo groot word als de verhouding van de vinnen tov de body dan beloofd het wat te worden .Volgend jaar natuurlijk weer een update .Grtjs
60847
https://youtu.be/Yh5XxkHHySY
https://youtu.be/pzKb7bEGz5Q

Dit is van bij aankoop en thuiskomst .
Laatst gewijzigd door polleke op 21 nov 2016, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
We spreken met vele stemmen maar hebben een gezamelijk doel,een beter leefmilieu voor onze koi .
polleke
16

Re: Jumbo tosai sanke .

Bericht door polleke »

Een paar maanden later ,nog niet veel veranderd natuurlijk .

Zo we hebben ons weer geamuseerd :wink:
We spreken met vele stemmen maar hebben een gezamelijk doel,een beter leefmilieu voor onze koi .
kelvin
9

Bericht door kelvin »

Wat een rug!
Patroon is niet zo mijn smaak, maar dat is persoonlijk he :wink:
polleke
16

Bericht door polleke »

Ik denk hoe groter de koi zal worden des te meer zal je het stappenpatroon (kohaku patroon) gaan zien en waarderen .Het wit zal zich veel meer laten zien .
AVG
17

Bericht door AVG »

Hoi Polleke,

Ik kan jullie smaak 'een beetje gevolgt te hebben 'wel voorstellen dat U en uw echtgenote in jullie nopjes zijn. Voor mij persoonlijk toont deze Sanke net teveel Showa trekjes qua Sumi en de ligging daarvan, wat natuurlijk ook op een puur persoonlijke keuze berust.

Fraaie body, maar vooralsnog vind ik de backbone ietsje te snel oplopen, mede daarom ook meer dan geintresseerd naar de verdere ontwikkeling :!:

Bijzonder mooi pigment trouwens.

Succes en bedankt voor het tonen.
Laatst gewijzigd door AVG op 21 nov 2016, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
polleke
16

Bericht door polleke »

Tof dat je reageert Aad en ik respecteer ieder zijn mening ,over het uitzicht valt niet te twisten .
En goed gezien dat de ruglijn al snel oploopt hopelijk is het nog te doen kwa ontwikkeling .Hopelijk kan ik volgend jaar een mooie update laten zien waar we van verschieten .
giovanni
10

Bericht door giovanni »

Proficiat met je aankoop,heb de filmkes verschillende keren bekeken en kan uw gedachtegang qwa patroon wel volgen.
dit is er eentje dat ik met aandacht ga volgen ,dus laat de updates maar komen.
Aan de vijver zal het niet zeker niet liggen .
Groeten Giovanni
De koimicrobe heb ik al, nu nog de kennis ervan!

http://www.dameat.be Nieuwe Website
D-man
15

Bericht door D-man »

Uitdaging deze vis, knik achter de kop is wel vrij sterk aanwezig... heel benieuwd hoe deze het naast al jouw jumbo's gaat doen in de komende tijd!
ik ben mij er eentje...
polleke
16

Bericht door polleke »

Hierbij ook even een update van ons kleintje . 60 cm geworden en laat ze maar elk jaar iets groeien dan ben ik al content .
Laatst gewijzigd door polleke op 10 nov 2018, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
polleke
16

Bericht door polleke »

" onclick="window.open(this.href);return false;
frankske
13

Bericht door frankske »

Beni ligt er dik op, sumi is momenteel nog wat rommelig vind ik.
Bij een kenner als u mogen we wat strenger zijn he...
Heb je verklaring wat sumi nog gaat doen polleke? ben benieuwd?

grt
Franky
polleke
16

Bericht door polleke »

Ik hoop dat het sumi zo blijft eerlijk gezegd en dat er niets meer bijkomt , idd druk genoeg . deze koi is ook niet op het patroon gekocht maar puur om te zien wat de body gaat doen met de jaren .
Marcje
17
Contacteer:

Bericht door Marcje »

polleke schreef:Hierbij ook even een update van ons kleintje . 60 cm geworden
Voor u is dit inderdaad een kleintje :lol: , maar zeker niet minder mooi en verwacht dat naargelang de groei het patroon minder druk zal worden :D

Groetjes

Marc

P.s. wel zonde dat de vorige filmpjes niet meer te zien zijn
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
polleke
16

Bericht door polleke »

Ja klopt wat jij zegt Marc dat het witte patroon meer word naarmate de koi groeit en dat was ook mijn bedoeling maar het blijft een sanke met veel sumi , wat ik de laatste tijd minder graag zie maar niet alle koi moeten hetzelfde zijn .
De verschillen maken het geheel he . Hier een foto waarbij je al ziet dat het witte patroon wat meer opkomt .
73213
poutie
11

Bericht door poutie »

Het is een mooi kleintje voor mij polleke :D
Veel succes ermee nog :good:
Grts Luc.
Plaats reactie

Terug naar “Koivoorstelling”