Vijver cementeren

Zoals vanzelfsprekend: vijvers aangelegd door professionelen
Plaats reactie
marcel1949

Vijver cementeren

Bericht door marcel1949 »

Dag beste koi vrienden.
Na enkele dagen metsen met betonblokken zijn we zo ver dat we voor een nieuwe uitdaging staan, cementeren van de binnenkant van de zwemvijver.
Ik heb dat sporadisch gedaan bijvoorbeeld de buitenkant van de kelder van de woning. Maar ik vraag mij af of ik dat netjes kan afwerken bij een zwemvijver. Graag krijg ik tips hoe ik best te werk ga. Is het aan te raden afreiprofielen te gebruiken? Welke? Hoe bevestigen? Hoe ver van elkaar?
Aftrekken met een aftrekrei. Onder hoeveel graden houden? Van onder naar boven? Dan wachten tot...? Welke zijn de volgende stappen????
Ik zou dit zo perfect mogelijk willen doen.
Ben behoorlijk handig, heb eigen woning volledig gebouwd en afgewerkt.
Of..... als ik het graag zeer goed zou willen, is het dan beter door een professioneel te laten uitvoeren?
Ben woonachtig te Lummen en ben dankbaar voor elk antwoord.
Groeten, Marcel
Marcvd

Re: Vijver cementeren

Bericht door Marcvd »

Heel veel succes
Jef

Bericht door Jef »

kies voor een goed verwerkbaar product, dat scheelt de helft van het werk.
Ik heb goede ervaring met Coeck metselspecie, de mortel is erg smeuïg en goed smeerbaar met een goede aanhechting op de muur. Of PTB Putzuna, maar die is merkelijk duurder per zak.
Profielen etc heb ik niet gebruikt, gewoon smeren , een uurtje laten drogen en dan sponzen en spatelen zoals gipspleister.
nog steeds aan het bouwen ...
willem v d

Bericht door willem v d »

Wat wil je cementeren? De vloer of de wand?
Een rechte bak of een natuurlijke?
Wat komt er in: folie of polyester?

Hier is de vijver gemaakt van panelen. Daar is eerst een vilt doek over geplaatst en daarna de folie.

Een ondergrond hoeft niet 100% strak te zijn maar er mogen geen scherpe punten in zijn die door een folie heen prikken.

Verder gebruik een rei lat die jij kan hanteren.
Begin met 1 meter ben je klaar trek dan na waar kan met 1 van 2 meter voor een strakker resultaat.
Hier is de vijverbodem met vochtig cement/ chappe gemaakt met een lat van 1 en 2 meter.
Van 2 meter maak ik de lijnen van verloop waarna ik met een lat van 1 meter het chappe tussen de lijnen heb uit gevlakt

Hey uitvlakken van muren heb ik geen ervaring.
ferdy.1234

Bericht door ferdy.1234 »

Voor een zwemvijver zou ik het zelf durven cementeren omdat je waarschijnlijk zwarte epdm gaat plaatsen. Dit gaat binnen de kortste tijd toch bedekt worden met algen waardoor je niet veel meer van de wanden ziet. Als je toch een lichte kleur van liner neemt en je gaat verlichting plaatsen dan zou ik het laten doen door profs. Mvg,
Ferdy
Groeten Ferdy
Plaats reactie

Terug naar “De vijver ....door, of met professionelen”