Ik bewonder dit initiatief en eerlijk gezegd: ik vind het knap en gedurfd

. Wie zoiets doet denkt daar volgens mij goed over na. Aan alles zitten voor- en nadelen. Wat de ene een voordeel vindt, vindt iemand anders een nadeel en omgekeerd.
Denk alleen maar aan het terras waar op de onderzijde constant druk zal op staan. Als daar 1 klein gaatje in de waterdichting komt is de kans op vorstschade op het terras vrij groot. Misschien dat het optie zou zijn geweest om de helling net omgekeerd te leggen zodat er net lucht gevangen blijft. Dan zou het terras geïsoleerd zijn van het water er onder door een luchtlaag wat toch wel een voordeel kan zijn de winter. Nog een voordeel denk ik dat het dan rustiger is voor de koi onder het terras omdat contactgeluiden (bv door het verschuiven van een stoel) door dat luchtlaagje enorm gedempt worden. Maar dan denk ik meteen ook aan de volgende nadelen: ziet de koi wel dat het niet gewoon een wateroppervlak is en zou hij niet proberen springen en zich bezeren. Nog iets waar ik dan aan denk: Als die lucht daar blijf staan in een vide, zouden er zich daar dan geen schimmels of zo ontwikkelen. Ik denk dat we maximaal moeten proberen meedenken met de mensen die een idee hebben dat even afwijkt van wat sommigen als een standaard beschouwen. Je kan aan heel veel denken, als je een uniek project probeert te realiseren is het quasi onmogelijk om aan alles te denken en niks over het hoofd te zien. Enfin het is mij toch nog niet gelukt.
Zoals eerder gezegd: elk voordeel heeft zijn nadeel. En dit maakt het zowel moeilijk en interessant. En ook iedereen zijn mening en overtuiging. Ik vind het in elk geval een heel mooi en orgineel ontwerp dat prikkelt en dat ik zal volgen.