de vijver van Mzltoff

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
Mzltoff

de vijver van Mzltoff

Bericht door Mzltoff »

Hallo allemaal, aangezien ik nog niks heb laten zien van de bouw en van mijn vijver (dit jaar wordt het afgerond het is nu nog een rommeltje en net niet af) Hierbij een diavoorstelling van de bouw.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te kijken, even geen muziek onder de video, maar let op dat er 2 korte filmpjes tussen zitten met geluid.

BBEL

Re: de vijver van Mzltoff

Bericht door BBEL »

Mooi gedaan :good:
Dat laatste beeld, de rand bovenaan is dat een betonbalk die je rondom gegoten hebt?

Mvg,
Bert.
Mzltoff

Bericht door Mzltoff »

BBEL schreef: 03 mar 2024, 12:38 Mooi gedaan :good:
Dat laatste beeld, de rand bovenaan is dat een betonbalk die je rondom gegoten hebt?

Mvg,
Bert.
Klopt, hier moet nog een afdekker op.
Jonas stvns

Bericht door Jonas stvns »

Ziet er goed uit hoeveel m3 is deze en hoeveel lucht heb je op de drains staan?
Mzltoff

Bericht door Mzltoff »

Jonas stvns schreef: 03 mar 2024, 13:06 Ziet er goed uit hoeveel m3 is deze en hoeveel lucht heb je op de drains staan?
55.5m3 is de vijver 4.36x6.36x2 meter. Ik gebruik nu 1 beluchte drain en daar heb ik een hiblow hp40 op staan. Had eerst op beide 2 hiblow hp80 staan maar dan zie je bijna geen vis meer.
EvU

Bericht door EvU »

ziet er goed uit, tussen vijver en filter gedeelte word dat opgevuld? zit ruimte tussen die 2 panelen. zit er nu een toevoer in de wand net boven de bodem, wat is het idee daarvan?
Mzltoff

Bericht door Mzltoff »

Deze ruimte bedoel je toch? Die doorvoer onderin is niks anders dan een omgekeerde bodemdrain. Was om er zeker van te zijn om de flow te halen.

de afbeelding wil weer is niet mee komen.
Mzltoff

Bericht door Mzltoff »

filterruimte.png
filterruimte.png (1001.36 KiB) 3028 keer bekeken
deze :dance: @EvU
EvU

Bericht door EvU »

ziet er goed uit :)
Babette

Bericht door Babette »

Amaai, echte prof ziet er zeker goed uit. Goed over nagedacht zo te zien. 👍
Mzltoff

Bericht door Mzltoff »

Is mijn 2e vijver, nog genoeg foutjes gemaakt hoor. Zo heb ik de opening van de drains 5cm gemaakt tot aan de deksels. Wat er dus op neer komt dat de vijver niet geschikt is voor kleine vis. Zelfs grote goudvissen passen nog door de 5cm opening. En eenmaal als de vis in de trommel komt met de uv aan hebben ze geen lang leven. (Helaas na de bouw moeten ondervinden) de opening is wel goed voor de flow en aangezien ik ook geen vis bijzet was dit natuurlijk een tijdelijk probleem aangezien alle koi ruim boven de maten zitten om er in te kunnen. Mocht ik ooit nisai kopen dan kan het mits de uv uitblijft en ik af en toe controleer. Ik is dit filter een soort test aangezien ik geloof in combinatie met de trommel deze niet schoon hoef te maken met uitzondering van de laatste kamer die als vuilopvang dient. Deze zal 1 of 2x per jaar op de planning staan om een te spoelen. Wat er nog bij gaat komen is een grote zelfbouw trickle naar een planten gedeelte. De plantenfilter zal ik dan ook 1x per jaar of 1x in de 2 jaar spoelen. Het leuke is zo blijf je bezig, de vijver moet nog heel wat jaartjes meegaan en hopelijk krijgen we de vijver en de tuin dit jaar helemaal af. Nu ik een topic hebt zal ik updates doen als er weer wat is aangepast.
erwin2

Bericht door erwin2 »

Mooi gemaakte vijver !

Vissen komen overal doorheen , vorig jaar had ik een rietvoorn in mijn trickle opvangbak .
Die rietvorn van 20-25cm is door de retourbuis van 50mm in die bak gezwommen (met 3 haakse bochten er nog tussen)
Ghostkoi

Bericht door Ghostkoi »

Mooi formaat van vijver :good:

In die zetel zou ik ook wel wat tijd kunnen spenderen. Je filterruimte staat al goed gevuld.
Mzltoff

Bericht door Mzltoff »

Ghostkoi schreef: 17 mar 2024, 21:16 Mooi formaat van vijver :good:

In die zetel zou ik ook wel wat tijd kunnen spenderen. Je filterruimte staat al goed gevuld.
Dankjewel ;cool; filter ruimte had achteraf gezien 30 breder mogen zijn, maar zolang ik slank blijf kan ik er precies tussen door :lol: ook had hij langer gemogen om nog een bak extra te plaatsen.
Babette

Bericht door Babette »

Amaai veeeel werk aan geweest, maar het resultaat is goed dus je zal er van genieten.
Mocht ik het budget hebben en een ja van de vrouw zou ik ook nog wel een nieuwe vijver willen maar alles laten doen want dit kan ik niet meer. Is toch een leuke hobby, en je bent er nooit klaar mee ! 😊
Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”