De bouw van de vijver van Mangler

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
Mangler
3

Re: De bouw van de vijver van Mangler

Bericht door Mangler »

EvU schreef: 05 sep 2024, 08:20 Hier een filmpje wat heel vergelijkbaar is met jou situatie:

Raam tegen de blokken en dan folie tegen raam. Of t de beste situatie is weet ik niet, maar t werkt. Bij mij zit de folie tegen t metalen kader aan en t raam apart in de kader. Daartussen heb ik t weer met kit dichtgestort tussen raam en folie zeg maar.
Bedankt voor het delen, dit filmpje is inderdaad heel interessant en bewijst wel dat het gewoon kan..
Enkel zou het hier dan dus worden zonder het ingeslepen stukje waardoor de raam wat uit zal steken aan de binnenkant.
bazzio
7

Bericht door bazzio »

Voordeel daarvan is wel dat de folie recht over het glas gekit kan worden...
EvU
2

Bericht door EvU »

goed oppassen dat de folie niet over de rand van het glas gaat schuren oid, evt de rand eerst afkitten voor je er folie overzet

ga je de folie zelf doen trouwens? 3d zak? of laat je het lassen? In laatste geval zou ik overleggen met diegene die het voor je last
Mangler
3

Bericht door Mangler »

EvU schreef: 05 sep 2024, 10:48 goed oppassen dat de folie niet over de rand van het glas gaat schuren oid, evt de rand eerst afkitten voor je er folie overzet

ga je de folie zelf doen trouwens? 3d zak? of laat je het lassen? In laatste geval zou ik overleggen met diegene die het voor je last
Het plan is om de folie te laten lassen & rond het raam eerst af te kitten inderdaad.
EvU
2

Bericht door EvU »

Mangler schreef: 05 sep 2024, 13:34
EvU schreef: 05 sep 2024, 10:48 goed oppassen dat de folie niet over de rand van het glas gaat schuren oid, evt de rand eerst afkitten voor je er folie overzet

Het plan is om de folie te laten lassen & rond het raam eerst af te kitten inderdaad.
Dan met diegene die de folie voor je doet overleggen
Mangler
3

Bericht door Mangler »

Na heel wat mails en berichten blijkt het toch niet zo simpel om een firma te vinden dat een folie wil plaatsen als de raam zo geplaatst is..
Velen werken enkel met ramen en frames van zichzelf.

We spelen nu dus met het idee om een epdm folie te kopen en zelf te plaatsen door de hoeken te vouwen, ondanks we dit nog nooit gedaan hebben. Is dit, ondanks de ondiepe zone, bodemdrains, doorvoer en het raam te doen?
Dan zouden we wel gewoon het reeds aangekochte raam kunnen gebruiken en komen we op 1/3 van de prijs tegenover wat een raam + frame + folie op maat lassen zou kosten, is dus wel het overwegen waard.. :?
Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”