Waarom wil je de spanbanden beschermen, je hoeft er na plaatsing niet meer aan te komen, hoogstens eenmalig naspannen? wil je de spanband beschermen, doe er dan stretchfolie overheen, ga niet met tape aan de slag, veel goedkopere flexibele koppelingen kunnen hinder van de lijm ondervinden. de spanband mag zeker niet te strak worden aangespannen, die fout wordt erg veel gemaakt.BBEL schreef: ↑05 jan 2021, 22:02 Hallo,
Hieronder de aansluiting van de OBD's op de filter, met de ontluchting in de filterput. Zoals je ziet werk ik maar met 1 schuifkraan per aansluiting.
Daarom heb ik de OBD's via een flexibele rubber mof verbonden met de buis door de vijverwand, dan kan ik makkelijk een stop op de doorvoer plaatsen wanneer ik aan de schuifkraan moet werken. Maar ik krijg die spanringen niet deftig beschermd.
Daarom dacht ik de flexibele mof te vervangen door een T-stuk 110mm met op de T een schroefdop. Dan zou ik indien de buis moet afgesloten worden
de schroefdop verwijderen en een opblaasbare buisafsluiter gebruiken. Zou dit werken? Iemand ervaring met zo een opblaasbare afsluiter?
Ik weet niet hoe soepel die is , of ik die via een T-stuk in de buis kan krijgen.
Of andere ideeën?
Mvg,
Bert.
Ik heb zelf de opblaasbare buisafsluiter voor lange tijd in gebruik gehad tijdens de filter verbouwing. na 3 maanden dien je wel een beetje lucht bij te plaatsen. ik heb zelf altijd 1 afsluiter als nood achter de hand.
voordat je de afsluiter plaatst, moet deze net in de buis passen. je moet alleen kijken of je dan de bocht haalt.