Ik zou heel eenvoudig de toevoerbuizen kunnen omhoog brengen en dn het water laten omlaag lopen zodat het in de holle ruimte komt .
Zou ik dan verdeelbuizen moeten leggen op de lava?
In het midden van de filter zit nu een buis van 500 mm doorsnede. Als ik daar dan een gat in zou maken op hoogte van de waterval en deze daarmee verbinden dan kan et water ook zo terug weg. Er zit dan wel geen buizen systeem onder om het water van overal te halen. Zou dit nog een probleem zijn dan?
vraagje over stroming in plantenfilter.
Re: vraagje over stroming in plantenfilter.
Bij mijn plantenfilter kwam het water (via zwaartekracht) op een plek toe,paar cm water bovenop de lava,draineerdarm op zo'n dertig cm diep naar pomp die het terug naar de vijver stuurde.totale diepte van ongeveer zeventig cm,maar vrij conisch aangelegd naar een 110 afvoer.
Indien je toevoer omlaag brengt moet je over/uitloop wel van boven zijndirkp schreef: ↑10 feb 2019, 08:56Ik zou heel eenvoudig de toevoerbuizen kunnen omhoog brengen en dn het water laten omlaag lopen zodat het in de holle ruimte komt .
In het midden van de filter zit nu een buis van 500 mm doorsnede. Als ik daar dan een gat in zou maken op hoogte van de waterval en deze daarmee verbinden dan kan et water ook zo terug weg. Er zit dan wel geen buizen systeem onder om het water van overal te halen. Zou dit nog een probleem zijn dan?

Sorry , niet goed gelezenROLIN15 schreef: ↑10 feb 2019, 10:01Indien je toevoer omlaag brengt moet je over/uitloop wel van boven zijndirkp schreef: ↑10 feb 2019, 08:56Ik zou heel eenvoudig de toevoerbuizen kunnen omhoog brengen en dn het water laten omlaag lopen zodat het in de holle ruimte komt .
In het midden van de filter zit nu een buis van 500 mm doorsnede. Als ik daar dan een gat in zou maken op hoogte van de waterval en deze daarmee verbinden dan kan et water ook zo terug weg. Er zit dan wel geen buizen systeem onder om het water van overal te halen. Zou dit nog een probleem zijn dan?![]()

Darmen lagen maar op 30 cm diep? wat zat er dan onder? Heb je ook nog een pb gestuurd .ming schreef: ↑10 feb 2019, 09:27Bij mijn plantenfilter kwam het water (via zwaartekracht) op een plek toe,paar cm water bovenop de lava,draineerdarm op zo'n dertig cm diep naar pomp die het terug naar de vijver stuurde.totale diepte van ongeveer zeventig cm,maar vrij conisch aangelegd naar een 110 afvoer.