vraagje over stroming in plantenfilter.

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
dirkp

Re: vraagje over stroming in plantenfilter.

Bericht door dirkp » 10 feb 2019, 08:56

Ik zou heel eenvoudig de toevoerbuizen kunnen omhoog brengen en dn het water laten omlaag lopen zodat het in de holle ruimte komt .
Zou ik dan verdeelbuizen moeten leggen op de lava?
In het midden van de filter zit nu een buis van 500 mm doorsnede. Als ik daar dan een gat in zou maken op hoogte van de waterval en deze daarmee verbinden dan kan et water ook zo terug weg. Er zit dan wel geen buizen systeem onder om het water van overal te halen. Zou dit nog een probleem zijn dan?

ming

Bericht door ming » 10 feb 2019, 09:27

Bij mijn plantenfilter kwam het water (via zwaartekracht) op een plek toe,paar cm water bovenop de lava,draineerdarm op zo'n dertig cm diep naar pomp die het terug naar de vijver stuurde.totale diepte van ongeveer zeventig cm,maar vrij conisch aangelegd naar een 110 afvoer.

ROLIN15

Bericht door ROLIN15 » 10 feb 2019, 10:01

dirkp schreef:
10 feb 2019, 08:56
Ik zou heel eenvoudig de toevoerbuizen kunnen omhoog brengen en dn het water laten omlaag lopen zodat het in de holle ruimte komt .
In het midden van de filter zit nu een buis van 500 mm doorsnede. Als ik daar dan een gat in zou maken op hoogte van de waterval en deze daarmee verbinden dan kan et water ook zo terug weg. Er zit dan wel geen buizen systeem onder om het water van overal te halen. Zou dit nog een probleem zijn dan?
Indien je toevoer omlaag brengt moet je over/uitloop wel van boven zijn :D

ROLIN15

Bericht door ROLIN15 » 10 feb 2019, 10:07

ROLIN15 schreef:
10 feb 2019, 10:01
dirkp schreef:
10 feb 2019, 08:56
Indien je toevoer omlaag brengt moet je over/uitloop wel van boven zijn :D
Sorry , niet goed gelezen :roll:

dirkp

Bericht door dirkp » 10 feb 2019, 10:17

ming schreef:
10 feb 2019, 09:27
Bij mijn plantenfilter kwam het water (via zwaartekracht) op een plek toe,paar cm water bovenop de lava,draineerdarm op zo'n dertig cm diep naar pomp die het terug naar de vijver stuurde.totale diepte van ongeveer zeventig cm,maar vrij conisch aangelegd naar een 110 afvoer.
Darmen lagen maar op 30 cm diep? wat zat er dan onder? Heb je ook nog een pb gestuurd .

Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”