Vijverbouw Edwin in Made

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
madinees

Re: Vijverbouw Edwin in Made

Bericht door madinees » 09 dec 2018, 11:26

Had ik eerst ook. Vraag me af hoeveel lucht zon membraan kan doorlaten ? Het is zon rubber ding.

A&E

Bericht door A&E » 12 dec 2018, 21:04

Ligt er een beetje aan welke je hebt.

Deze https://www.nikoi.nl/professionele-memb ... gKWsvD_BwE kan tussen de 33 en 160 liter per minuut aan, afhankelijk van de diepte en tegendruk.

madinees

Bericht door madinees » 16 dec 2018, 20:57

Gisteren het filter helemaal winterklaar gemaakt.

Zoals ik in een vorig bericht schreef had ik weinig druk op men BWB. Ik heb de luchtpomp vervangen door een Alita-60 die een stuk zuiniger in gebruik is en ook meer opbrengst heeft dan mijn oude luchtpomp.

Daarnaast een 100 watt infarood/badkamer paneel opgehangen om de boel vorstvrij te houden.

Verder ook een tijdelijk deksel gemaakt van een meter of 50 noppenfolie...

Komend voorjaar verder met de randafwerking en een mooi deksel. Leuk om mee bezig te zijn maar wordt nu toch echt te koud ;-)

Verder nog aan het nadenken over het filtermedia. Ik wil er een 50 liter Helix en 10 liter biochips in doen om het op te starten (heb er nu 20 liter en 10 liter inzitten). Op internet lees ik veel mensen die problemen hebben met het stabiel krijgen van alleen een BWB met trommel combi. Een van de redenen om deze van Makoi te kiezen is de grote biobak van bijna 500 liter. Ik zit er aan te denken om er Red-X matten bij in te stoppen. Heb uitgerekend dat ik er 7m2 mat in kan krijgen en dan nog ruim voldoende ruimte houdt voor het BWB. Wat zijn jullie ervaringen/tips?

Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”