PeterJ zenvijver met Airlift

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
Peterj

Re: PeterJ zenvijver met Airlift

Bericht door Peterj » 01 okt 2018, 19:11

Hier terug een update met de laatste tips in verwerkt.
(dat gaat telkens vlotter en vlotter :) )
72889
Helemaal gek van vijvertjes en water-ver-sier, liefst met enkele koi-diamantjes erin.
Plannen voor een vijver over een 2-tal jaar, nu is er al een put waar een trampoline in staat.

Rob1979

Bericht door Rob1979 » 02 okt 2018, 18:58

Hoi Peter,
Je vraagt via pb om op je topic te reageren omdat ik met een airliftgestuurde zen vijver draai. Gezien ze op een schuine bodem na niet op elkaar lijken zou ik graag horen wat je wil weten.
Gr. Rob

Peterj

Bericht door Peterj » 17 mar 2019, 21:03

Hallo,
Ik wil het plan aanpassen, en struikel op een nieuwe vraag. Daarna publiceer ik hier een update.

Nieuwe situatie: De vijver en de plantenfilter komen naast elkaar en volledig in de grond (de filter komt dus anders dan het laatste plan pas na de PF), beide met epdm en 2m diep, beide met wanden van horizontale sandwichpanelen met een verticale steunbalk tussen. Ik moet die sandwichpanelen nog kopen, maar zou voor min. 10cm dikte willen gaan.

Er moeten wanddoorvoeren van 110mm komen van de ene naar de andere bak. Die wanddoorvoeren komen dus rug aan rug in de 2 bakken met ertussen een stukje pvc buis. Moet ik hier voldoende afstand houden tussen de 2 wanddoorvoeren en dus tussen de 2 bakken, moet die pvc buis een minimale lengte hebben, bv door de steunbalk tussen de 2 panelen wat dikker te houden?

Hoe lang is zo'n hals van zo'n wanddoorvoer in de praktijk? Hoe ver schuift zo'n 110 buis daarin tot aan de stootrand? Ik vrees dat ik moet bekennen dat ik zo'n ding wel al eens gezien heb in een vijver winkel, maar nog niet in mijn handen gehouden. En op geen enkele website van wanddoorvoeren vind ik die lengte specificatie.
Helemaal gek van vijvertjes en water-ver-sier, liefst met enkele koi-diamantjes erin.
Plannen voor een vijver over een 2-tal jaar, nu is er al een put waar een trampoline in staat.

Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”