• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Nieuwe vijver, maar in welke vorm, binnen/buiten?

Voorstellingen van zelfbouwvijvers

Re: Nieuwe vijver, maar in welke vorm, binnen/buiten?

Berichtdoor Orrie! » do 06 sep 2018, 21:37:45

:Update: :Update: :Update: :Update: :Update: :Update: :Update: :Update: :Update:

Hoi!

Zoals beloofd een update van het nieuwe vijverproject.

Hier zie je de betonvloer hoe hij netjes is opgedroogd, gelukkig hebben we geen last van de Dramix :Yahoo: Hier was ik stiekem wel een beetje bang voor..

Afbeelding

Zaterdag 25 Augustus zijn we begonnen met het stellen van de profielen, we hebben hier en daar nog wat gesmokkeld met de afmetingen van de vijver :oops: Omdat de betonplaat ruim gestort is hebben we de vijver iets groter kunnen maken :dance: Hierdoor ligt er wel 1 bodemdrain 10cm uit het midden, maar dit is te verwaarlozen. Aangezien ze als nog vrij kort op elkaar liggen.
De vijver wordt zo'n 65m3 nu..

Afbeelding

Afbeelding
Voor de mensen die mij weten te wonen, zien gelijk hoe dicht het bij de vorige woning is. :D

Maandag 27 Augustus om 06:30 is de chauffeur er van de betonblokken. Oei ik schrok wel.. Had ik zoveel blokken besteld? :unknown: Naja beter mee verlegen als onverlegen toch?
Helaas had het snachts een paar mm geregend, maar we laten ons niet zomaar uit het veld slaan! :nono: Dompelpomp er in en gaan met die banaan! ;cool;

Afbeelding

Afbeelding

Over de gehele betonvloer zat 1,0 cm verschil, iets wat helaas niet te veranderen is, daarom hebben we gekozen om de kimrand eerst goed te stellen. Iedereen weet dat je daar enorm veel werk in steekt, maar het moet wel goed zijn!

Afbeelding
Maandag middag na een paar uurtjes..

Dinsdag 28 Augustus
Afbeelding

Afbeelding

Donderdag 30 Augustus Er liggen 2 lagen stenen. Wat valt het tegen... :slap: De betonblokken wegen als lood.. 18kg per stuk en ze zijn niet allemaal 100% vlak..
Lijmen is dus geen optie, alle lijm heb ik terug gestuurd en we gaan alle lagen metselen. Een leuk weetje, met een voeg van 1cm gaan er 12 zakken van 25kg metsel specie in 1 laag.

Afbeelding
Geen vakantie niks nie, gewoon tussen de uurtjes door.

Vrijdag 31 Augustus

Afbeelding

Zaterdag 1 September Er komen wat vrienden helpen metselen, onder het genot van een pint en een hoop gelach wordt er toch aardig gewerkt! :good:
Het was overigens niet om te harden in de put.. Geen zuchtje wind helemaal niks.. Daarom zijn we maar wat vroeger gestopt voor de BBQ (14:30) :Hyper: Je moet goed zorgen voor je werkvolk 8)

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet op de foto hebben we hier en daar ook wat ''steunberen'' ingemetseld. Dit om de kracht beter te verdelen.

Woensdag 4 September even rust gehad, er moet soms ook gewerkt worden. Ook moesten de Koi nog verhuist worden die thuis zwemen. Dat was overigens ook een operatie opzich! :kez: Overigens super dat Marvin (M@rvin ) Bas (Bazzie) voor mijn vissen gaan zorgen voor de komende periode! Voor de mensen die het nog niet weten.. Ik moet 1 oktober uit mijn huis zijn :dash: (iets te snel verkocht precies).

Afbeelding
Er staat weer een laagje boven op!

Donderdag 5 September Oftewel de dag van de update :Ideas: Vandaag hebben we weer een laagje kunnen leggen :Yahoo:
We zijn over de helft met het metselen van de vijver! Nog 4 of 5 te gaan. Gelukkig, want ze geven regen af de komende dagen..

Afbeelding
Rond de Lunch de Donderdag

Afbeelding
Aan het einde van deze mooie dag!

Afbeelding

Zoals jullie zien maak ik gewoon foto's tussen het werk door, dus ja hier en daar ligt wel eens rotzooi of iets anders :oops:

Voor morgen staat er op het programma om deels het stuk op te vullen tussen de muur en de grond. Dit gaan we opvullen met fijn zand en flink aan wateren, laagje voor laagje. Als er nog tijd over is, leggen we uiteraard nog een laagje :D

Helaas moet er ook nog veel spullen verhuist worden naar ons tijdelijke onderkomen.. Hierdoor zullen we nog wel aardig wat vertraging oplopen de komen de tijd..

En is het naar jullie zin? Reacties zijn altijd welkom! En om eerlijk te zijn ook best tof om te horen hoe mensen over je project denken. :oops:

Groetjes!
Orrie!

Afbeeldingen: 69

Berichtdoor Graniet » do 06 sep 2018, 22:07:09

Orrie te kennen, zal alles in de puntjes wel voorbereid zijn! Dus dat zal een project worden waar we weer echt van zullen genieten.
Graniet

Afbeeldingen: 5

Berichtdoor G.I.O. » vr 07 sep 2018, 5:16:28

Dit s nu echt koikichi hè, 1 oktober uit uw huis moeten, maar eerst de vijver metsen vooraleer de eerste steen van het huis ligt, super !!!

Kan al niet wachten om dit te zien eens alles af is, een binnenvijver ... dat is toch een droom !

Groeten

Gio
思い立ったが吉日
G.I.O.

Afbeeldingen: 1187

Berichtdoor BramCost » vr 07 sep 2018, 7:19:10

Dat ziet er super strak uit! ga je de holle wanden nog dicht storten of is dat niet nodig?
Wat zal de buurt denken wat is die gek aan het doen daar midden in het land :?: :?: :?:

Succes nog verder!

Grtz Bram
13m3 met ruit / Makoi Biodrum 30 / Aquaforte DM Vario 20.000 / 3 Koi
BramCost

Afbeeldingen: 41

Berichtdoor frankske » vr 07 sep 2018, 19:22:49

We volgen,

ziet er alvast super uit :good: :good: :good: :good:

grt
Franky
frankske

Afbeeldingen: 666

Berichtdoor Orrie! » vr 07 sep 2018, 20:23:38

@ Graniet, bedankt voor het compliment! Je bent altijd welkom hé ;)

@G.I.O, tja dat noem ik prioriteiten stellen haha. Nee het komt zo uit toevallig (Dat doe ik ze toch geloven). ;cool;
En we moeten ook een beetje doorwerken want eind oktober vertrekken we weer naar Japan :Yahoo: Overigens alle aankopen blijven tot het voorjaar zitten.

@Bramcost, de blokken zijn aan 1 kant dicht. Door de hoeveelheid specie die gebruikt wordt vullen ze gedeeltelijk op. Ik ben er niet zo bang voor dat er iets mee gebeurd. Mits het goed is aangevuld aan de andere kant.
Veel mensen komen het gewoon vragen hoor, ben je een kelder aan het maken? Zet je het huis op de achterkant van het kavel? Bouw je een zwembad? Allemaal zulke vragen :unknown: als je dan zegt; neen, dit wordt een overdekte vijver dan blijven de meeste eerst 30 seconden stil en kijken ze een beetje vreemd :roll: en herhalen ze me antwoordt; en vijver? En dan leg ik het nogmaals uit haha ;cool;

@Frankske, bedankt voor de reactie. Juist een reactie waar voor ik het blijf updaten. Veel mensen lezen het maar reageren niet... Iets wat niet echt motiverend is.. Waarom ze niet reageren is mij een raadsel. Ik ben daarom ook blij dat je reageert :good:
Orrie!

Afbeeldingen: 69

Berichtdoor Budeltje » vr 07 sep 2018, 20:48:13

Ik vind het principe van een binnenvijver toch wel geweldig klinken. Nu zal ik voorlopig niet aan een nieuwbouw beginnen, maar mocht t ooit zijn is dit zeker iets dat in mijn 'hebben!!!' lijst voorkomt!
Budeltje

Afbeeldingen: 29

Berichtdoor Marcje » vr 07 sep 2018, 20:49:35

Jawadde, zeer mooie verzorgde reportage , net zoals de werken :good: :D

Eentje die ik met plezier ga volgen

Veel succes verder en voornamelijk veel mooi droog weer :wink:

Groetjes

marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Marcje

Afbeeldingen: 5713

Berichtdoor Kossykoi » vr 07 sep 2018, 22:06:41

Mooie rapportage!

Je kan zien dat het voorwerk zijn vruchten afwerpt.
Heb de plannen vooraf al een beetje mogen volgen natuurlijk :wink:

Het ziet er allemaal erg professioneel uit voor een hobbyist die nog nooit gemetseld heeft en het resultaat is netjes.

Dat de drains uit het midden liggen zal niet opvallen bij deze diepte denk ik.

Of het stevig genoeg is altijd overal een discussie.
Zolang het aan de buitenkant goed aangevuld word met zand zal het wel goed komen, het komt bijna niet boven het maaiveld uit.

Mooi project om te volgen dus blijven updaten :wink:
Kossykoi

Afbeeldingen: 20

Berichtdoor joris_wansing » vr 07 sep 2018, 22:15:10

Wat een geweldig project is het nu al!! Een binnenvijver van 65M3 dat is toch schitterend, succes met de verdere voortgang, maar dat gaat zeker gezien de gedane werken goed komen! :good:
joris_wansing

Berichtdoor mario1 » za 08 sep 2018, 7:06:34

Uiteraard ben ik ook een favoriete volger hoor Orlando.
Heb alleen ook zeer weinig tijd de laatste periode waardoor ik nog niet heb kunnen reageren.
Super project om te volgen :good:

Wat ik me wel afvraag is waarom je het gat zo groot hebt gemaakt, want is toch steeds een extra werk om terug aan te vullen nadien :?:

Ik blijf hier in ieder geval op het puntje van mijn stoel zitten en kijk graag uit naar je volgende update.
Succes verder.
mario1

Afbeeldingen: 2163

Berichtdoor jocca » za 08 sep 2018, 7:21:57

prima vijvertje aan het worden, en naar stevigheid zou ik mij geen zorgen maken.
Wij hebben soms allemaal een beetje de neiging om alles 5x zo sterk te maken als het eigenlijk nodig zou zijn.
@ mario, vindt het nog wel meevallen dat gat ... op die manier kunnen ze mooi de achterkant van de voegen afsmeren en het belangrijkste argument.
Als het eens flink gaat regenen spoelt niet meteen alle aarde op de betonplaat als er nog niet genoeg gemetst is (zelfs met metsen, een stuk die plots afbreekt gaat niet vol tegen de wand slaan), de buren hebben zo hun kelder mogen opnieuw uitgraven na een zware regenbui - zijkanten ingeschoven.
jocca

Afbeeldingen: 90

Berichtdoor BramCost » za 08 sep 2018, 15:44:23

Duidelijke uitleg Orlando.
Was alleen een vraag over het vol storten, heb totaal geen ervaring met metselwerken. Alleen verschillende projecten gezien dat men dat wel doet.
Wel leuk de nieuwsgierigheid van iedereen.

Ik zie de nieuwe :Update: tegemoet!

Groeten
13m3 met ruit / Makoi Biodrum 30 / Aquaforte DM Vario 20.000 / 3 Koi
BramCost

Afbeeldingen: 41

Berichtdoor FredLekx » za 08 sep 2018, 16:59:02

Flink karwei. :kez:
FredLekx

Afbeeldingen: 108

Berichtdoor Ed » za 08 sep 2018, 17:26:02

Wat een job :dash: daar ben je nog even aan bezig !! denk ik toch.
Ik volg graag de werken.
Grtz: Ed
LACHEN EN ZONNESCHIJN DOEN WONDEREN
Ed

Afbeeldingen: 14

VorigeVolgende

Keer terug naar De vijver ... door koivrienden