• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Nieuwe vijver, maar in welke vorm, binnen/buiten?

Voorstellingen van zelfbouwvijvers

Re: Nieuwe vijver, maar in welke vorm, binnen/buiten?

Berichtdoor FredLekx » wo 14 maart 2018, 23:02:19

Duidelijk.
FredLekx

Afbeeldingen: 94

Berichtdoor Orrie! » do 15 maart 2018, 1:18:37

Inderdaad een duidelijk antwoord!
Daarom wil ik ook graag jullie mening horen, zodat we samen tot een goed project kunnen komen :)
Orrie!

Afbeeldingen: 24

Berichtdoor jocca » do 15 maart 2018, 6:56:54

@ rob en tara koi,
hier staan ze niet bol hoor en dat over een lengte van 7,5 meter. (of ik zou liegen, 2à3 mm ongeveer) ;-).

wat betreft ideetje, zet nu es een tekeningetje online aub met wat maten en juiste afmetingen bij, dan hebben we toch al een idee van afstanden en verhoudingen (koigebouw tov huis tov tuin etc).
jocca

Afbeeldingen: 83

Berichtdoor Rob en Tara koi » do 15 maart 2018, 7:02:36

jocca schreef:@ rob en tara koi,
hier staan ze niet bol hoor en dat over een lengte van 7,5 meter. (of ik zou liegen, 2à3 mm ongeveer) ;-).

wat betreft ideetje, zet nu es een tekeningetje online aub met wat maten en juiste afmetingen bij, dan hebben we toch al een idee van afstanden en verhoudingen (koigebouw tov huis tov tuin etc).

Hier op 6,5 m wel en 70cm boven maaiveld dr zit een 5mm dik u profiel omheen platen zijn 10cm dik en nog een dikke beton muur van 15cm dik van stapelblokken die verlijmt zitten .
Dus voor mij geen sandwich panelen meer ik metsel de nieuwe vijver wel dan weet ik zeker dat die niet meer naar buiten komt
Rob en Tara koi

Afbeeldingen: 161

Berichtdoor jocca » do 15 maart 2018, 7:16:33

OK, maar 70 cm boven de grond is wel flink veel (en ik moet nu wel eerlijk zeggen dat ik niet meer weet of de TS een boven de grond wil of gelijk.

Gelijk met de grond zou ik het meteen opnieuw doen,
moest ik ook 70 cm boven de grond gaan (en met wat ik nu weet ook) zou ik het ook niet doen in sandwichpanelen, maar metsen. De waterdruk is zo enorm dat idd met stalen platen en weet ik wat nog allemaal er rond je die nooit recht gaat houden.
jocca

Berichtdoor dvrkoi » do 15 maart 2018, 9:11:06

Pfffff

Op deze tijd dat dit topic duurt was mijn vijver al klaar ;cool;

Toon eens hoever JIJ al staat Orlando met schetskes!
:D
dvrkoi

Afbeeldingen: 531

Berichtdoor Orrie! » wo 23 mei 2018, 10:11:36

:Update: :Update:

Hoi,

Het is tijd voor een kleine update..
Het definitieve ontwerp ligt er eindelijk en die is toch best wat gewijzigd ten op zichte van het eerste ontwerp. :oops:
Het eerste ontwerp was een rechte bak nu zitten we al met een hoekje.. :dash: Deze keuze is gemaakt omdat het beter uit komt de de lounge, wat in onze ogen toch ook wel belangrijk is.
Wel is er gekeken naar het meest optimale ontwerp voor de Koi kwa zwemlengte, volgens mij is dit aardig gelukt :Hyper:

Voor de rest wordt het tuinhuis voorzien van 1x schuifpui van 6m, 1x schuifpui van 4,5m en tevens een lichtstraat. Die lichtstraten zijn niet te betalen.. Iemand een adresje? ;cool;

Een grove filterlijn is ook al geschets in de tekening maar daar ben ik nog niet volledig over uit... (Ook al even met verschillende mensen gesproken)
Ik heb het als volgt in mijn hoofd:
Profidrum combi 50
Flowfriend rechtstreeks uit het BWB terug de vijver richting de lange zijde. (uitvoer onder de grote rotsen partij).
Blue eco 320 die een Trickle gaat voeden en de uitvoeren op de zelfde zijde als de Flowfriend alleen dan op het kortere stuk.
Plaatsing drijf skimmer in de schuine wand.
4x bodemdrain waarvan 2 spindrifters.
1x zijdrain op de schuine wand.

Hebben jullie een beter idee? laat het aub weten! Alle ideeën zijn welkom

Afbeelding
De aangeklede versie

Afbeelding
Wat er verscholen gaat onder de rotsen en planten

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes!
Orrie!

Berichtdoor bazzio » wo 23 mei 2018, 11:03:06

Ja mooi, een stuk speelser dan het eerdere ontwerp
bazzio

Afbeeldingen: 50

Berichtdoor G.I.O. » wo 23 mei 2018, 16:50:27

Schitterend Orlando, ik heb mijn plekje al gevonden voor opt gemak te kwijlen :D
思い立ったが吉日
G.I.O.

Afbeeldingen: 1099

Berichtdoor jocca » wo 23 mei 2018, 17:11:09

veel beter,
2 kleine nadeeltjes,
als je in de lounge gaat zitten zie je maar de helft van de vijver (tafel en stoelen staan in de weg)
en ik zie niet direct het nu van een lounge EN eethoek samen. Even plan aanpassen en naar een T-vorm gaan (ene kant lounge, andere eettafel?).

en heb je gekeken naar wegschuivende deuren (van de klapdeuren die als een accordion samenvouwen)?
Met gewone schuifdeuren heb je nog altijd de helft glas die dicht blijft, smijt die je klapdeuren open dan heb je een volledige opening waardoor je nog meer het gevoel zal hebben dat buiten - binnen wordt.
jocca

Berichtdoor Kossykoi » wo 23 mei 2018, 20:19:13

Mooi ontwerp Orlando!

Er zijn heel wat tekeningen gemaakt weet ik, dit is de best :dance: .

@jocca, denk dat de tuintafel een voorbeeld opzetje is ter inschatting van groote terras.
Kossykoi

Afbeeldingen: 17

Berichtdoor Orrie! » wo 23 mei 2018, 20:47:14

jocca schreef:veel beter,
2 kleine nadeeltjes,
als je in de lounge gaat zitten zie je maar de helft van de vijver (tafel en stoelen staan in de weg)
en ik zie niet direct het nu van een lounge EN eethoek samen. Even plan aanpassen en naar een T-vorm gaan (ene kant lounge, andere eettafel?).

en heb je gekeken naar wegschuivende deuren (van de klapdeuren die als een accordion samenvouwen)?
Met gewone schuifdeuren heb je nog altijd de helft glas die dicht blijft, smijt die je klapdeuren open dan heb je een volledige opening waardoor je nog meer het gevoel zal hebben dat buiten - binnen wordt.

Hoi,

Zoals Leon al zegt de tafels en stoelen zijn puur indicatief :)
Het enige wat echt vast staat is: de vijver, de kachel, de keuken met de bier koelkast :Yahoo:
De schuifpui is een "Speciale" zo blijft er maar 80cm aan raam staan. De rest schuift zo achter elkaar, in elkaar.
Orrie!

Berichtdoor jocca » do 24 mei 2018, 6:01:43

@orrie, moh ik wist niet dat dit bestond, zal in ieder geval wel mooi zijn zo.

Kleine bedenking (ik zie het nl hier ook), als er niets van dakramen voorzien is, uw planten gaan behoorlijk schuin groeien richtingen de schuiframen hé ;-).
Na een paar jaren zal dit een wat rommelig uitzicht geven. Desnoods kijk je ff op marktplaats of 2dehands.be. Even vlug gekeken en voor een honderd euro koop je daar een nette tweedehands koepel ruim 1x1 meter met opstand.
jocca

Berichtdoor Orrie! » do 24 mei 2018, 10:43:53

jocca schreef:@orrie, moh ik wist niet dat dit bestond, zal in ieder geval wel mooi zijn zo.

Kleine bedenking (ik zie het nl hier ook), als er niets van dakramen voorzien is, uw planten gaan behoorlijk schuin groeien richtingen de schuiframen hé ;-).
Na een paar jaren zal dit een wat rommelig uitzicht geven. Desnoods kijk je ff op marktplaats of 2dehands.be. Even vlug gekeken en voor een honderd euro koop je daar een nette tweedehands koepel ruim 1x1 meter met opstand.

Er komt een klein lichtstraatje in van circa 1,2m bij 5a6 meter ;cool;

Hier zie zo'n voorbeeld van een schuifpui die ik bedoel.

Afbeelding

Afbeelding
Orrie!

Berichtdoor Rob en Tara koi » do 24 mei 2018, 11:38:36

Orrie! schreef:
jocca schreef:@orrie, moh ik wist niet dat dit bestond, zal in ieder geval wel mooi zijn zo.

Er komt een klein lichtstraatje in van circa 1,2m bij 5a6 meter ;cool;

Hier zie zo'n voorbeeld van een schuifpui die ik bedoel.

Afbeelding

Afbeelding

Die schuifpuien heb ik zelf ook komen van tuin maximaal toch ?
Deze laten wel wat tocht door ervaar ik hier
Rob en Tara koi

Afbeeldingen: 161

VorigeVolgende

Keer terug naar De vijver ... door koivrienden