Helaas beschik ik niet over de mogelijkheden en/of kennis om een prachtige 3-d tekening te maken, dus heb ik maar met een spreadsheet-programma e.a. duidelijk proberen te maken.
Graag jullie ongezouten mening.
Groeten,
Fred
Dit is inderdaad de bedoeling, maar dat was wat lastig om op de tekening zichtbaar te maken. Wellicht is het ook beter deze in 125 uit te voeren?Guyke schreef:
Het is misschien te overwegen om de buis die van de collektor kom meer naar het midden van de 3 terugvoeren te brengen.
guyke
Zowel de skimmer als de BD2 niet verkleinen. De maatvoering van buis van 50 is voor pomp gestuurde skimmers en drains. Dus gewoon in 110 laten.FredLekx schreef:- M.b.t. de flow in de aanvoerleidingen, is het een optie om de diameter van de skimmer en BD2 te verkleinen naar bv. 50? Overigens moet er via een 2e airlift (50mm) ook het plantenfilter nog gevoed worden.
- M.b.t. tot de (te) kleine ontvangstkamer, een mogelijkheid zou kunnen zijn om Filter3 te laten vervallen (deze is bestemd voor matten). Filter2 zou dan vierkant kunnen worden en de ontvangstkamer zou dan in een L-vorm gezet kunnen worden. Overigens zag ik vanavond bij Polyvijvers een polyester vormstuk voor een Crielzeef. Offerte heb ik aangevraagd en hoop dan ook ook de maten te ontvangen. Wellicht dat dit ook nog mogelijkheden biedt.
De tekening heb ik aangepast. Met hier en daar nog een ???
Op naar de volgende ronde...![]()
Wat als je 1,5 of 2 x per uur door het filter wil? ( er zijn twee uitstroomlijnen die ieder hun water aanbod vragen )jo8810 schreef:Is het niet beter om een beetje eenvoudiger te gaan werken. De vijver is " maar" 11 cub.
Ik zie 3 drains en 1 skimmer en ook nog eens 3 zeefden.
Wil je de vijverinhoud 1 x per uur verplaatsen dan moet je ongeveer die 11 delen door 4 dacht ik.
Zo krijg je nooit een propere bodem volgens mij.