Nieuwe vijverplannen

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
poutie

Re: Nieuwe vijverplannen

Bericht door poutie » 27 nov 2018, 21:52

Zeer mooi ,prachtige vissen en vijver :good: :good: :good:
Grts Luc

D-man

Re: Nieuwe vijverplannen

Bericht door D-man » 28 nov 2018, 09:50

AVG schreef:Mooi geworden Mathijs. Jullie hebben geen mm onbenut gelaten om zoveel mogelijk water te kunnen bergen :D ( staat de schutting ook meteen lekker stevig :lol: )

Je boft maar met Lobke, menig echtgenote/vriendin zou zoveel ruimte in de tuin niet willen opofferen om haar ventje te plezieren.
Dag Aad, ik bof zeker met Lobke, ze is zelf inmiddels ook serieus koizot geworden en dat maakt alles een stuk gemakkelijker :D
Enige puntje is dat onze laatste aankoop mede beslist moet worden door haar... daardoor moest ik voor mijn 2e keus gaan (ik twijfelde toch al :lol: )
Rinikoi schreef:Ziet er netjes en verzorgt uit Mathijs. De koi hebben het ook prima naar hun zin ;OK; Die donkere showa, dat is toch een veiling vis van Momotaro? Of heb ik het mis?

Groetjes Rinus
Dankje! Koi doen het inderdaad prima.
De donkere showa heb je mis, dat is onze Black Angel, een Ueno showa... 71cm inmiddels en ik moet en zal die door de 80 gaan krijgen, een nieuw prestigeproject dient zich aan :D
Marcje schreef:Hoi Mathijs ,

Badankt voor de update :D :D

Mooi is het zeker en gezellig sowieso :good:
Opvallend mooi vind ik de overhoekse planteneilandjes, prima idee en laat nog maar wat foto's voorbij komen als de beplanting aan het woekeren gaat, komt sowieso goed :D
De bezetting mag er ook wezen en wat een beer van een chagoi :shock: , hoe groot is deze ?

Groetjes

marc

P.s. als het lukt, neem ook eens een paar foto's, want die filmpjes zijn zeker zeer mooi, maar ik zie geregeld dat deze filmpjes verdwijnen na enkele jaren ....

Dank Marcje, de eilanden was wel een lastige, we wisten niet goed hoe het het beste uit zou komen dus uiteindelijk hiervoor gekozen en blij mee! Inmiddels stonden ze redelijk vol maar bevinden ze zich onder onze kap dus fatsoenlijke foto's gaan lastig worden. Volgend jaar!

De grote chagoi was mijn eerste prestige project, ik kocht deze 12 jaar terug als een 35cm nisai en sprak hardop uit dat ik deze door de 80 ging trekken. De "wijzen" vonden mijn opmerking onwijs en zeide dat dit nimmer ging lukken. Echter zag ik de bouw, paling met goede backbone en lange kop (paling blijft toch wat typerend voor jonge Hirasawa chagoi) en ben ik deze uitdaging aan gegaan. Inmiddels is ze 86cm niet de zuiverste en niet de mooiste bouw voor een chagoi maar het karakter en het verhaal achter deze koi alsmede dat ik deze al zo lang in mijn bezit heb maakt dat ik toch altijd nog zeer veel plezier beleef aan deze vis!
beereke schreef:hoi mattie
mooi om te zien dat het goed gaat met de kohaku uit de " visterland" ( we gaan die volgend jaar eens moeten meten he)
En al evenmooi als ge hem ziet zwemmen naast de chagoi
prachtig bestand :good:

grts beereke
Die kohaku is er inmiddels weer bovenop na serieuze problemen zoals je weet, op lengte ga je het op je gemak winnen momenteel denk ik. Serieuze problemen gehad (vermoedelijk klem gezeten onder de drain) alsmede eigenlijk de hele zomer nog aan het rommelen geweest met waterwaarden omdat er toch weer redelijk wat bijgeplaatst is bij een filter dat nog niet rijp was/is. Waterwaardes kwamen half september pas goed onder controle. Maar soit we zullen eens zien einde volgend seizoen hoe de stand is :Yahoo:
poutie schreef:Zeer mooi ,prachtige vissen en vijver :good: :good: :good:
Grts Luc
Dank Luc!
ik ben mij er eentje...

Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”