Uitdaging eerste vijver

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
Tim-Koi

Re: Uitdaging eerste vijver

Bericht door Tim-Koi » 19 okt 2016, 20:19

Voor een eerste vijver pak je het erg groots aan :D

Ziet er allemaal vrij gelikt uit!

Soerske

Bericht door Soerske » 19 okt 2016, 20:47

Was het maar waar Ramones. Hebben nog heel wat werk voor de boeg. Zo moet alles nog gepolyesterd worden. Voor de winter alles af hebben zal moeilijk worden.
Thanks Tim, we doen alles zelf en zo goed mogelijk al zijn sommige zaken niet zo makkelijk. Zo was het uitchappen van de filter niet echt handig :kez:

Ronny V

Bericht door Ronny V » 19 okt 2016, 23:21

De werken zijn daar al toch goed gevorderd, 'k weet wat het is alles alleen doen. :kez:
Hoeveel hoogteverschil heb je tussen de drukkamer van de skimmer en de uitstroom bovenaan.

gtjs,
Ronny

Soerske

Bericht door Soerske » 20 okt 2016, 07:47

Hey Ronny. Ook jouw werken serieus gevorderd. Dat is nog ietsje pittiger als hier :D Vanaf de eerste rij gaatjes tot bovenkant uitstroom bocht een goede 80cm. Hopelijk gaat dit voldoende zijn. Voor alle veiligheid ga ik er toch een 40l pomp opzetten denk ik die ik dan kan verdelen over de crielzeven en skimmer. Gr

Ronny V

Bericht door Ronny V » 22 okt 2016, 22:39

Dank U Erik voor Uw antwoord. Hier ongeveer een zelfde situatie. 'k Heb namelijk voor mijn drijfskimmer ook niet meer hoogte en ik twijfel nog om een airlift te bouwen of eventueel toch met een pomp te werken.

gtjs, Ronny

Soerske

Bericht door Soerske » 31 okt 2016, 08:51

Daar er hier toch werd aangeraden om dit jaar nog te polyesteren en met het goede weer in het vooruitzicht eraan begonnen.
Donderdag "snel" naar Polyvijvers alle materialen gaan halen. Perfecte service en nog een keer alles overlopen hoe eraan te beginnen. Bedankt Gino! :good:
Vrijdag heeft mijn vader dan de primer kunnen zetten zodat we zaterdagmorgen direct konden beginnen met de polyester.

60602

Zaterdagmorgen alles klaar gezet en hars beginnen maken. Porties van 5L. Een man die de hars maakt en matten aangeeft. Twee man in de put voor de matten aan te brengen en af te werken.

Als eerste begonnen aan de drain.

60603

60604

Tegen de middag was de vijver af, snel wat eten en namiddag aan de filterbak begonnen. Deze werd al snel te klein met 2 man :D

60605

Om 4 uur begonnen met nog een laatste laag hars over het geheel te zetten.

60606

Zondag begonnen met alles op te schuren en daarna de topcoat erop. Opnieuw 5L gemaakt maar de topcoat hard sneller uit dus nu hebben we een bakje kunnen weggooien. Ook nog snel een paraplu opgezet zodat alles in de schaduw stond. Heel het weekend kunnen werken onder stralende zon. Schitterend weer hebben we al gehad tijdens de werken.

Op een paar luchtblazen na hier en daar zeer tevreden met het resultaat. Ik denk dat je dit niet kan vermijden en niet alles 100% juist krijgt.

60607

Nu nog de afwerking en we kunnen vullen :Hyper:

Ramones76
Contacteer:

Bericht door Ramones76 » 31 okt 2016, 10:34

Netjes! Gas erop!! Ziet er goed uit. :good:
If you don't build your dream, someone else will hire you to build theirs.
Mijn vijver: http://www.koivrienden.com/phpBB/viewto ... 17&t=13703

http://www.ramonstijnen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ramonstijnen.com" onclick="window.open(this.href);return false;

WTR

Bericht door WTR » 31 okt 2016, 10:42

Ziet er goed uit! Voor je eerste vijver pak je het inderdaad meteen goed aan, maar daar zul je geen spijt van gaan krijgen.
Gr Wouter

Ed

Bericht door Ed » 31 okt 2016, 12:30

Heel netjes ! polyester vind ik toch nog altijd beter voor de vijver bekleding.
Ik ben nieuwsgierig naar de verdere afwerking :good:
Grtz: Ed
LACHEN EN ZONNESCHIJN DOEN WONDEREN

Soerske

Bericht door Soerske » 01 nov 2016, 11:07

Bedankt voor de reacties allen.
Nu komt idd de afwerking, ook niet simpel... het is nog even wachten op de materialen nu.

Hoop achter een maandje de vijver te kunnen vullen. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Direct vis erop of afwachten?

Ramones76
Contacteer:

Bericht door Ramones76 » 20 nov 2016, 19:45

Ik zou gewoon eens een tijdje test draaien. Na de winter vis er in.
Dan heb je nu nog alle tijd om eventuele aanpassingen te doen mocht t nodig zijn.

Grts, Ramones
If you don't build your dream, someone else will hire you to build theirs.
Mijn vijver: http://www.koivrienden.com/phpBB/viewto ... 17&t=13703

http://www.ramonstijnen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ramonstijnen.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Soerske

Bericht door Soerske » 03 dec 2016, 20:20

Hallow

Even een korte update.

In de tussentijd de tussenschotten gemaakt voor het filter. Besloten om deze zelf te maken en te polyesteren. Zou dit niet meer opnieuw doen, valt iets tegen maar goed, ze staan erin :o

60998

De collector was blijkbaar iets verschoven bij het ingraven, daarom extra bochtje van 15° moeten plaatsen. Retour en luchtuitlaten van 125. Had de T's liever wat dichter bij gezien maar dit was niet meer mogelijk. Diepte luchtinlaat tot bovenkant bocht 1,45m. Benieuwd wat dit gaat opleveren ;cool;

Nu enkel de filterbak nog finetunen. De roosters plaatsen en hup het filtermateriaal erin.

Komende nog electriciteit aansluiten en de luchtpompen plaatsen.

60999

Vandaag alle kranen van de afvoeren geplaatst. Serieus puzzelstukje maar met de hulp van vader alles gelukt :good:
Mogelijkheid tot apart spoelen van de bodemdrain en aparte aflaten van de filterkamers.
In het midden ook nog de collector van de overloop te zien. Buis van 200 met doorvoeren van 63. Met dank aan Mario voor de hulp. Kragen van de collector gemaakt aan de hand van de filmpjes van Koivrienden. Het is net dit wat zo leuk is. Thanks.

De venster is besteld en hopelijk kan deze goed geplaatst worden. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Heb gekozen voor een geharde glasplaat van 19mm van 1,60 x 0,65m.

Volgende update waarschijnlijk van het plaatsen van de venster en wanneer de filter klaar is en dan snel vullen :Hyper: :Hyper:

Gr Erik

polleke

Bericht door polleke » 03 dec 2016, 20:44

Je kan de bocht toch aan de andere kant plaatsten dan kunnen de T stukken dichter bij de bocht .Maar dan heb je mischien geen plaats genoeg ?
We spreken met vele stemmen maar hebben een gezamelijk doel,een beter leefmilieu voor onze koi .

Soerske

Bericht door Soerske » 03 dec 2016, 20:49

Inderdaad, dan moet ik om een bocht van 125 gaan. Had nu enkel een van 110 liggen. Ga er toch eens achter vragen.

mart-ang
Contacteer:

Bericht door mart-ang » 03 dec 2016, 21:34

Ziet er goed uit :good:
eigenwijs is ook wijs.

vijver
overkapping

Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”