Yo de mannen, na een weekendje zwoegen, zijn we hier met een nieuwe
Zaterdag 23/05/2015 :
In de voormiddag moest ik gaan werken, dus we konden pas van start gaan om 13h00.
Inderdaad, ik zeg we, dit weekend heb ik hulp gehad van mijne beste maat, straks meer hierover !
Vrijdagavond hebben ze eerst nog deze 2 vriendjes afgezet :
Tegen zaterdagavond hadden we de filterkamer reeds voor een deel op volledige diepte gezet.
Voor de zekerheid de kant van de schutting, waar ik het dichtst tegen de buren moet graven, beveiligd:
Opeens lag er een hoopje aarde in 1 van de vrienden:
Zondag 24/05/2015 :
Een volledige dag ter beschikking, dit kon dus maar 1 ding betekenen, gaan !
In de voormiddag kwam mijne maat weer helpen, bij deze bedankt Kenny !
Al gauw was 1 van de vriendjes vol en konden de planken geplaatst worden, om zijne maat ervan langs te geven :
Tegen de middag was de filterkamer op niveau en moest mijne maat weg. Ik deed natuurlijk onverstoord verder.
Eerst wilde ik met de middelen die ik heb, de bodem van de filterkamer zo goed als mogelijk uitvlakken.
Daarom maar wat pasdraad gespannen om zo overal dezelfde diepte te creëren:
Na een uurtje stond alles pas:
Daarna heb ik een deel van de oude vijver verlengd, tot ik bijna aan de filterkamer was.
Ik wilde mij toch wel graag een beeld vormen van hoeveel aarde er nu nog wel uit moest. Veel dus

:
En ik moet eerlijk zeggen dat tegen dan, mijn pijp bijna uit was, de containers zagen er op zondagavond als volgt uit :
Maandag 25/05/2015 :
1 missie, die 2de container moest en zou vol gaan. Met de hulp van mijne maat was het klusje tegen de middag geklaard:
Vijver begint stilaan vorm te krijgen:
Containerkes 2 en 3, bye bye, ik ga jullie niet missen :
Daarna nog een beetje opgekuist en ik heb mij dan, voor mijn pinksterweekend af te sluiten, een beetje in mijne zetel gezet
Volgend weekend gaan we er weer tegenaan, zaterdagmorgen eerst weer gaan werken, en vanaf 13h00 zijn we met 4 man sterk. Tzou dan nog een beetje vlotter moeten gaan.
Groeten
G.I.O.