Koivijver G.I.O. 2015

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
Ramones76
Contacteer:

Re: Koivijver G.I.O. 2015

Bericht door Ramones76 » 15 mei 2015, 13:16

Hoi GIO,

Ik dacht stiekum dat je een organische vorm zou gaan maken ivm keien die op de rand int water liggen of wordt t toch een strakke rand?
If you don't build your dream, someone else will hire you to build theirs.
Mijn vijver: http://www.koivrienden.com/phpBB/viewto ... 17&t=13703

http://www.ramonstijnen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ramonstijnen.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Guyke

Bericht door Guyke » 15 mei 2015, 13:23

Hallo,

Veel graaf genot.

Dat stukje gazon dat je naast de schutting hebt laten zitten. Wat is daar de bedoeling van?
Zal niet simpel zijn om er met een grasmaaier te komen :oops:

Of door de regen vergeten????

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

G.I.O.

Bericht door G.I.O. » 15 mei 2015, 19:03

Vrijdag 15 mei 2015, wat hebben we vandaag gedaan?
Eerst en vooral mijn pas gezet, zodat ik wist, waar ik hoe diep moest uitscheppen.
De bedoeling is om mooi waterpas uit te komen, met het blauwsteenterras van het overdekte tuinhuis gedeelte.
Hierbij zie je dat mijn tuin toch wel degelijk niet plat ligt. Voordeel is dat ik het filtergedeelte niet zo diep moet uitscheppen, omdat ik daar sowieso zonder te scheppen al 20 cm lager zat dan de pas van het blauwsteenterras.

50256

50255

50254

Zoals je ziet heb ik de ringbalk van de oude vijver voor 3/4de verwijderd. Het gedeelte dichts tegen de schutting laat ik waarschijnlijk gewoon zitten. Daar komt toch nog siergrind boven en dit kan de stabiliteit van de grond alleen maar ten goede komen.

Ik was vandaag ook weer alleen, zodoende kon ik de container niet tot op het einde vullen. Geen probleem echter, steenbrokken genoeg die ik daar in dat deeltje kon smijten.

50257

50258

Deze jongen komen ze binnen een half uurke ophalen.
Morgen ga ik eerst een beetje slapen en ik zie wel hoe het weer is of er verder gewerkt zal worden.

Aan mijne rug te voelen moet ik toch precies toegeven dat ik geen 3 maal 7 meer ben :P

Groetjes en tot de volgende :Update:
Laatst gewijzigd door G.I.O. op 31 mei 2015, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
思い立ったが吉日

G.I.O.

Bericht door G.I.O. » 15 mei 2015, 19:23

@ran77

Koi zal ik voorstellen eens ze in de vijver gaan. Buren hebben dit zo aangevraagd met goedkeuring van de dichtste buren. Ik heb daar totaal geen problemen mee dat het tuinhuis zo dicht tegen de scheiding staat. Mijne filter zal ook bijna tegen de schutting liggen, dus ja, ...

@ramones76

Organische vorm heeft in het hoofd gespeeld, maar vooral de kostprijs voor het uitmetsen was niet van de poes. Dit kan ik niet zelf en moest dit laten doen. Kost was gewoon te hoog. Nu kan ik alles zelf door de rechte vorm, maar kheb toch een specialleke voor de rand, totaal niet strak ;cool; je ziet dit wel voorbij komen ;-)

@guyke

Guyke, ik heb dat gras er laten staan om zo veel mogelijk te voorkomen dat de grond gaat schuiven gedurende de graafwerken. Zal hier toch 3 weken een redelijk groot gat in mijne tuin liggen. En kzie dat liever niet inzakken. Het stukje gras zal daar verdwijnen eens de steppoc blokken opgegoten zijn.
思い立ったが吉日

G.I.O.

Bericht door G.I.O. » 15 mei 2015, 19:25

Nog vergeten, stukske gras die er gisteren nog stond voor het Japans tuintje is ook verwijderd :twisted: . Japanse tuin zal groter worden. :Yahoo:
思い立ったが吉日

DavyDK

Bericht door DavyDK » 15 mei 2015, 19:34

Ik wens je veel succes ! Dat is een hoop aarde !
Vijver DavyDK http://www.koivrienden.com/phpBB/viewto ... 17&t=13299
13,5 m³
Vortex 500 liter met Answer
2 kamerfilter, Jap Mat + KSB²
Uv Lamp 40 watt

Ronny V

Bericht door Ronny V » 16 mei 2015, 23:15

Hallo G.I.O

De graafwerken zijn begonnen zo te zien.
Geloof me,puttekes graven, containerkes vullen; op den duur wordt het ne nieuwe hobby. :Yahoo: :Yahoo:
En de kruiwagen is blijkbaar nog maar nieuw, dus laat U maar gaan.

Grtjes,
Ronny

G.I.O.

Bericht door G.I.O. » 17 mei 2015, 08:12

Inderdaad Ronny, den oude had het begeven bijhet vervoeren van de rotsblokken ;-) kga nog een beetje gaanscheppen zie !
思い立ったが吉日

Ramones76
Contacteer:

Bericht door Ramones76 » 17 mei 2015, 08:52

G.I.O. schreef:@ran77

Organische vorm heeft in het hoofd gespeeld, maar vooral de kostprijs voor het uitmetsen was niet van de poes. Dit kan ik niet zelf en moest dit laten doen. Kost was gewoon te hoog. Nu kan ik alles zelf door de rechte vorm, maar kheb toch een specialleke voor de rand, totaal niet strak ;cool;
Hoi GIO, ok ik ben erg benieuwd. Mocht je er nog niet aan gedacht hebben, langs de schutting misschien zo maken dat je er wel nog kan lopen ivm snoeien van planten enzo of het aanbrengen van licht of iets anders.

Succes iig. Ik volg op de voet.
If you don't build your dream, someone else will hire you to build theirs.
Mijn vijver: http://www.koivrienden.com/phpBB/viewto ... 17&t=13703

http://www.ramonstijnen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ramonstijnen.com" onclick="window.open(this.href);return false;

witte

Bericht door witte » 17 mei 2015, 09:18

hallo G.I.O
een groot gat dat je daar met de hand gaat graven,je moet er het maar doen maar met de hulp van wat vrienden lukt het wel
en 160 diep dat valt nog wel mee,geen last van water op die diepte? ik wens u in ieder geval plezier aan de hobby

mvg

G.I.O.

Bericht door G.I.O. » 17 mei 2015, 10:45

@Ramones, daar heb ik inderdaad aan gedacht. Al naargelang de graafwerken zal de ruimte tussen afsluiting en vijver een 80 á 100 cm zijn. Er komen daar inderdaad planten, waarvan er nu al een paar staan te wachten :wink:. Ik wil daar ten alle tijde goed aankunnen zonder dat ik capriolen moet uitsteken zoals bij de vorige vijver.

Tussen afsluiting en filterkelder zal dit quasi nihil zijn. Geeft ook niet, ik wil daar ook geen border aanleggen.

@ Witte
Ben nu pas gestopt met graven, tis zondag en mijne container is weg, dus veel meer kan ik niet meer doen. Heb nu de filterkamer voor een meter breed op een diepte van 80 cm uitgeschept. Allemaal mooie bruine bovenaarde, denk dus dat ik nog wel een tijdje verder kan zonder grondwater. Filterkamer moet 1m20 diep worden,rekening houdende met een betonplaat van 20 cm, zodat ik netto 1 meter diepte overhoud. De vijver moet naar 1m80 om ook netto 1m60 over te houden, we zien wel wanneer het grondwater de kop op steekt. Volgend weekend krijg ik hulp van nen maat, we gaan er dan nog nen keer nen lap op geven.

@iedereen:

Ben blij dat het voorlopig allemaal zo goed lukt op mijn eentje. Wetende dat ik eind november 2014 mijn schouder gebroken heb... Daarmee dat ik het allemaal redelijk op het gemak doe en de graafwerken verspreid over 3 weken.
Voorlopig gaat alles goed en ik hoop dit zo te houden gedurende de werken.

Vanmiddag neem ik nog wat up to date fotos en ga die dan nog online zwieren. Dan zal het wachten worden tot volgend weekend :Hyper:

Greets

Gio
思い立ったが吉日

G.I.O.

Bericht door G.I.O. » 17 mei 2015, 17:33

Voilazie, bij deze de foto update.

Zaterdag 16/05/2015 door het miezerweer niet veel kunnen doen, oud filterke uitgekuist en verplaatst. Folie en onderdoek verwijderd.

Zondag 17/05/2015 een uurke of 2 geschept met onderstaand resultaat :

50311

50310

50309

1 meter breed filterkamer op 80 cm diep uitgegraven.
Dan moest ik stoppen aangezien ik geen ruimte meer heb om aarde op een hoop te smijten. De container was reeds weg van vrijdagavond.
Het rechter gedeelte van de tuin wil ik zo compleet en proper mogelijk houden ;-), daarmee dat ik daar geen aarde begin te smijten.
Het hoopje aarde achter de toekomstige filterkamer zal ik nodig hebben om de zijkanten opnieuw aan te vullen.

Deze namiddag nog een testgat gemaakt in het filtergedeelte van 1m20 diep.

50307

50306

Alles perfect droog, ziet er dus goed uit voor volgend weekend.

Kan al niet wachten om verder te doen :Hyper:
思い立ったが吉日

beereke

Bericht door beereke » 17 mei 2015, 18:26

hoi G.I.O.
Hopelijk gaat je niet te veel last krijgen van je schouder ,alles lijkt wel goed te gaan en komt wel in orde
Hierbij een kleine ondersteuning wave wave wave wave wave wave

grts Rudy

G.I.O.

Bericht door G.I.O. » 17 mei 2015, 19:03

Thx Rudy !
思い立ったが吉日

kabonacha

Bericht door kabonacha » 17 mei 2015, 22:04

Zo schoon aarde om in te graven, daar ben ik jaloers op ze!
Hup, hup, hup de container up! :Hyper:

Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”