Vijver en tuin van Ronny V

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
jocca

Re: Vijver en tuin van Ronny V

Bericht door jocca »

mooie yamabuki, die zal nog flink wat gaan groeien :good:
LucB

Bericht door LucB »

Ronny V schreef: 10 mei 2020, 23:12 Vorige week zaterdag werd een nieuwe bewoonster aan onze vijver toegevoegd.
Wat verlang ik naar het moment dat ik dat ook mag doen :shock:
beereke

Bericht door beereke »

mooie Yamabuki Ronny,mooie langerekte bouw en mooi fukurin ,ook mooi licht van kleur :good:
daar ga je nog plezier aan beleven
Ja , daar in die zaak is mooi gerief te vinden he

grts beereke
Tenshi Goi
Contacteer:

Bericht door Tenshi Goi »

Nette Yamabuki Ronny, ziet er goed uit. Een Koi met potentie volgens mij! :dance:
boysnoize

Bericht door boysnoize »

@Marcje hier ook veel schurende en springende vissen.. met dichtgeknepen vinnen op de bodem ook soms. Dat zijn toch allemaal slechte tekens? Of is dat voor jullie geen reden tot paniek?

Want ik heb koidokter vastliggen voor woensdag eens langs te komen..

Mooie yamabuki @Ronny V ! Zal hopelijk kanon worden!
Zie ook liever de waterrand tot boven, en ben ook genoodzaakt het zo te houden. Anders draait heel m'n bioloog leeg. Tot nu toe ook al twee keer koi uit de vijver gehad. Twee keer dezelfde nog wel, was er gelukkig wel elke keer op tijd bij.
Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

boysnoize schreef: 11 mei 2020, 19:48 @Marcje hier ook veel schurende en springende vissen.. met dichtgeknepen vinnen op de bodem ook soms. Dat zijn toch allemaal slechte tekens? Of is dat voor jullie geen reden tot paniek?

Want ik heb koidokter vastliggen voor woensdag eens langs te komen..
Tja, moeilijk en dit omdat ieder op zijn manier vijvert en de ene vijver is de andere niet
Planten zone, en voornamelijk de bezetting is zeer belangrijk
Soms gaat men iets te snel over tot behandelen en na een behandeling ziet alles er dik in orde uit, maar na 14 dagen als de behandeling niet voor 100% zijn werk heeft gedaan steken dezelfde of bijkomende problemen soms terug de kop op en dan beginnen de problemen pas echt
Momenteel ligt de helft van de koi op de bodem en dit door de temperatuurdalingen...
Ook als ik de filters spoel met een flinke waterwissel, dan gaan ze aan het springen en zal door parasieten zijn die de waterwissels vervelend vinden en voor jeuk zorgen
Niet te snel panikeren is altijd mijn raad en bij twijfel doet u er sowieso goed aan om een koidokter te raadplegen :good:

Is de koidokter ondertussen reeds geweest ?
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”