Vijver en tuin van Ronny V

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
bazzio

Re: Vijver en tuin van Ronny V

Bericht door bazzio » 24 sep 2018, 01:56

Hahaha... dan moet tie niet ineens losschieten... :shock:

G.I.O.

Bericht door G.I.O. » 24 sep 2018, 10:05

Ronny V schreef:
frankske schreef:Stillekesaan komt dat daar een indrukwekkend buizenwerk bij u Ronny :shock: :shock:
En dan te bedenken dat dit daar nog allemaal bij moet. :kez:

72775

Grts, Ronny
Gij zijt gene normale ze, er ligt bij u toch echt wel een kapitaal aan pvc. Als je in de toekomst even veel perfectie aan uw koi eist, dan zullen daar nogal beestjes in zwemmen zeker.

Kga het anders formuleren ... zou het nu heel erg vinden en vooral raar, dat jij u tevreden zou stellen met huis, tuin en keuken koi.

Ben benieuwd wat uw visie hierin is.

Grtn Gio
思い立ったが吉日

Tenshi Goi
Contacteer:

Bericht door Tenshi Goi » 24 sep 2018, 18:39

Beste Ronny,

Een tijdje niet gevolgd, maar u zet mij weer voor verassingen, geweldig werk verricht met het passen, meten en verlijmen van het PVC.
Werkelijk schitterend weer gedaan.
Het lijkt erop dat u nu niet lang maar hoeft voor u kunt genieten van de vijver, en.........het is u gegunt!

dvrkoi

Bericht door dvrkoi » 24 sep 2018, 21:28

Geduld is een mooie deugd :-)
Maar je bent er bijna.
Ziet er allemaal, volgens verwachting strak uit Ronny!
1 puntje van kritiek, Ik had die korte bocht nooit direct achter de uitvoer geplaatst. Flowkiller in mijn ogen.

Grtn

Ronny V

Bericht door Ronny V » 29 sep 2018, 00:49

AVG schreef: zo'n één op één rondleiding zie ik wel zitten :P ( als m'n kodakske maar mee mag )
Hay Aad, ik zal u met heel veel plezier een persoonlijke rondleiding geven en da kodakske dat mag zeker mee. :wink:
bazzio schreef:Hahaha... dan moet tie niet ineens losschieten... :shock:
Ik kan u verzekeren dat doet het zeker niet. 8)
G.I.O. schreef:... zou het nu heel erg vinden en vooral raar, dat jij u tevreden zou stellen met huis, tuin en keuken koi.
En toch zal het in de begin periode waarschijnlijk zoiets zijn al is het maar om de vijver op te starten en de "stiel" te leren. Beginners fouten zal ik vermoedelijk ook wel maken. :oops:
Tenshi Goi schreef:Het lijkt erop dat u nu niet lang maar hoeft voor u kunt genieten van de vijver, en.........het is u gegunt!
Bijna alles ligt zogoed als klaar. Nu nog de electriciteit en de beluchting voor de mattenkamer voor we alles definitief kunnen monteren. :Yahoo:
dvrkoi schreef:1 puntje van kritiek, Ik had die korte bocht nooit direct achter de uitvoer geplaatst. Flowkiller in mijn ogen.

Bedoel je deze David?

72763

Dit zijn slechts de aflaten van de trommel naar de riool voor als dit al eens zou nodig zijn.

Grts,
Ronny

dvrkoi

Bericht door dvrkoi » 29 sep 2018, 06:43

72800

Had me misschien verkeerd verwoord.
De aanvoer voor zulke pompen is eigenlijk ook een belangrijke. Wervellingen in het water hebben invloed op hun prestaties. Daarom word de richtlijn aangenomen een rechte buis ervoor te hebben van minimaal 5x de diameter van de buis.
Zoals hier bvb
59933

Nu, het zijn geen drama's he :D
Maar met zulke dure pompen wil je dan wel weer het maximum eruit halen. En dit gewoon ter info dan he!

Verder nog altijd top vakmanschap!
Grtz

Ronny V

Bericht door Ronny V » 29 sep 2018, 07:09

Dank U voor de replay David en ik begrijp volkomen wat u bedoelt maar hier in mijn geval is het gewoon door plaats gebrek. :oops:
Ik heb ervoor gekozen om aan de drukzijde zo recht mogelijk te kunnen werken wat dan misschien in het nadeel is aan de aanzuigzijde.
Maar als ik de vijver één maal per uur wil rond pompen dan moet elke pomp 20 kuub verpompen wat maar één derde is van hun capaciteit. :wink:

Spike

Bericht door Spike » 29 sep 2018, 08:44

Volg alles zoals zovelen heel nauwkeurig op de voet
Ik denk dat maniakaal het juiste woord is. Prachtig.

Wat ik me afvraag: heb je al vissen op het oog?
Zal ook wel bijzonder worden.

Spike

Ronny V

Bericht door Ronny V » 30 sep 2018, 00:48

Spike schreef:Wat ik me afvraag: heb je al vissen op het oog?
Inderdaad, er zitten nu al enkele vissen in de vijver en er komen er nog enkele bij van een goede koivriend.
Het zijn mooie nette vissen maar niet de HQ zoals er hier soms passeren en dit heel bewust omdat ik alles nog moet leren en met deze vissen de filter wil opstarten.

En bij deze ook nog een paar van de uitgevoerde werken posten.

De aanvoerbuis naar de nog te vervaardigen trickle filter werd voorbereid en ook de aansluiting van de skimmer naar de ontvangst kamer.
De trickle zal worden gevoed met met een Blue Eco 500.

72813

De pomp komt op een inox tafeltje te staan dat aan de muur werd geschroefd.

72814

De schuifkraan werd in extremis nog verplaatst omdat op de plaats waar ze eerst werd gemonteerd nog een tafeltje moet komen voor de pomp van de waterval.

72815

De pomp is met een 3D koppeling aan de aanvoerbuis gemonteerd.

72816

De pomp, een BLue Eco 320, om de drijfskimmer te laten werken wordt op een zelfde manier geplaatst namelijk ook op een inox tafeltje.

72817

De aansluiting op de reeds eerder gemaakte spoelbuizen gebeurd ook met een 3D koppeling.

72818

De aanvoer van de skimmer naar de ontvangstkamer gebeurd aan de zijkant met dit hulpstuk.

72819

Ook dit hulpstuk is met een 3D koppeling aan de pomp bevestigd en met een schuifmof aan de ontvangstkamer.

72820

72821

72822

Bij deze alweer een stukje van de puzzel.
Groeten,
Ronny

jocca

Bericht door jocca » 30 sep 2018, 08:08

immense werken wat je daar aan het uitvoeren bent,
ik vermoed dat je ondertussen groothandelskortingen begint te krijgen bij uw pvc boer :shock:

cola

Bericht door cola » 03 okt 2018, 01:13

Het einde is nog niet in zicht, maar ik begin toch al het einde van het begin van het einde te zien. ;cool;
Mooie puzzel Ronny en hij past nog ook. :good:

Kossykoi

Bericht door Kossykoi » 03 okt 2018, 18:58

Wederom zeg ik het ziet er super netjes uit.
Heb een vraagje over de skimmer lijn. Trekt u het vuil door de pomp heen of zit er een filter tussen?

Ronny V

Bericht door Ronny V » 28 okt 2018, 00:41

jocca schreef:ik vermoed dat je ondertussen groothandelskortingen begint te krijgen bij uw pvc boer :shock:
Ik heb er enkele :wink: :D , 'k probeer dan ook iedereen iets te gunnen en ah.... het onderste uit de kan ga ik ook nooit vragen, wat ik krijg ben ik tevreden mee.
cola schreef:ik begin toch al het einde van het begin van het einde te zien. ;cool;
Van nu af aan mag het wel, na iets meer dan vijf jaar zouden er al veel de moed opgegeven hebben. ;cool;
Kossykoi schreef:Heb een vraagje over de skimmer lijn. Trekt u het vuil door de pomp heen of zit er een filter tussen?
In de drijf skimmer zit een mandje en onderaan een matje om het meeste vuil tegen te houden, de rest gaat rechtstreeks naar de pomp.
Volgens de beschrijving van de pomp kan deze vuil aan met 6mm diameter, laat ons hopen dat ze haar werk doet.

Bij deze ook nog een kleine :Update: van de reeds uitgevoerde werken.

De drukpomp om de trommel te spoelen zal in de vierde kamer van het bioloog filter geplaatst worden.
Om de juiste plaats te bepalen werd voorlopig met houtblokjes gewerkt.

73109

Deze buisjes, waar aardig wat werk in zit, maken de verbinding tussen pomp en trommelfiter.

73110

Met klembeugeltjes worden deze buisjes aan de muur bevestigd.

73111

73112

Door middel van 3D koppelingen kan het buisje gemakkelijk gemonteerd en gedemonteerd worden.

73113

73114

Intussen is Smetjen nog eens langs geweest om nog enkele laswerkjes te doen waaronder deze steuntjes om de spoelpomp op haar definitieve plaats te houden.

73115

Zo zit de pomp mooi gehouden in deze twee steuntjes.

73116

Tot zover nog een deeltje van onze werken. [thank_you Bye

Mvg,

Ronny

beereke

Bericht door beereke » 28 okt 2018, 11:02

hoi Ronny
ik ben verleden week op bezoek geweest bij jou en ik MOET zeggen dat ik niet snel verbaasd ben maar wat ik bij u heb gezien qua filter en filterruimte slaat gewoon alles en ik val niet vaak met mijn mond open hoor ;OK;
dit is gewoon alles tot in detail en perfectie uitgevoerd
dikke pluim :good: :good:

grts Beereke

G.I.O.

Bericht door G.I.O. » 28 okt 2018, 17:40

Alweer heel mooie werken !
思い立ったが吉日

Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”