• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

Vijver en tuin van Ronny V

Voorstellingen van zelfbouwvijvers

Re: Vijver en tuin van Ronny V

Berichtdoor giovanni » ma 19 maart 2018, 20:42:44

Het meest perfecte filterhuis van de WERELD,is gelegen in Roeselare.

Waar jij het geduld blijft halen is bewonderenswaardig.

Gr Giovanni
De koimicrobe heb ik al, nu nog de kennis ervan!

http://www.dameat.be Nieuwe Website
giovanni

Afbeeldingen: 19

Berichtdoor Kossykoi » ma 19 maart 2018, 21:30:48

Het lijmen van de buizen heb ik nooit zo gezien.
Super netjes en uiterste precisie!
Kossykoi

Afbeeldingen: 17

Berichtdoor Ronny V » za 24 maart 2018, 6:29:49

ferdy.1234 schreef:Gij zijt bijna klaar voor het zottekot :shock: :D

Ze willen mij daar niet. ;cool;
mart-ang schreef:Ongekend die preciesie die u heeft. :good: Hiervoor neem ik mijn petje af :clap2: :clap2:

Thx Martien, waarom niet proberen om alles zo goed mogelijk te doen 't is allemaal het zelfde werk.
giovanni schreef:Het meest perfecte filterhuis van de WERELD,is gelegen in Roeselare.

We proberen om alles zo goed als mogelijk te doen maar of het perfect zal zijn dat zal pas blijken eens de boel draait.
Kossykoi schreef:Het lijmen van de buizen heb ik nooit zo gezien. Super netjes en uiterste precisie!

Dank U wel Kossykoi, als het een beetje proper is ben je achteraf nog zo tevreden.
Ronny V

Afbeeldingen: 829

Berichtdoor Bossi » za 24 maart 2018, 8:16:58

Ik begrijp deze uitspraak best. Persoonlijk geniet ik enorm van deze man zijn geduld en precisie.

Goed bezig Ronny, maar dat wist je al. Meestal beginnen mensen met goede voornemens aan een project en neemt de precisie en het geduld af naarmate de werken vorderen.
Maar dat is bij u zeker niet het geval.
Giovanni heeft gelijk :D

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
Bossi

Afbeeldingen: 951

Berichtdoor mart-ang » za 24 maart 2018, 17:44:14

Bossi schreef:

Ik begrijp deze uitspraak best. Persoonlijk geniet ik enorm van deze man zijn geduld en precisie.

Goed bezig Ronny, maar dat wist je al. Meestal beginnen mensen met goede voornemens aan een project en neemt de precisie en het geduld af naarmate de werken vorderen.
Maar dat is bij u zeker niet het geval.
Giovanni heeft gelijk :D

Groetjes,

Bossi

Helemaal mee eens,
Vandaar ik ook gezond jaloers ben op de preciesie en het geduld.
eigenwijs is ook wijs.

vijver
overkapping
mart-ang

Afbeeldingen: 1299

Berichtdoor cola » di 27 maart 2018, 1:26:36

Tja de Ronny blijft de Ronny. :lol:
Ik heb dit weekend van uw filterruimte gedroomd en gelukkig kwam mijn vrouw me wakker maken,
anders sliep ik nu nog. :dance: jij bent gewoon maniakaal super goe bezig. :good:
'k Vroeg me wel eens af met de afstand tussen de vijver en de filterkamer ga je dan niet veel druk verliezen of zo?
Of speelt dat geen rol ivb met communicerende vaten?
Greets, Cola
cola

Afbeeldingen: 1

Berichtdoor Ronny V » za 31 maart 2018, 23:00:47

cola schreef:'k Vroeg me wel eens af met de afstand tussen de vijver en de filterkamer ga je dan niet veel druk verliezen of zo?

Die vraag heb ik mezelf ook gesteld maar toch verontrust het mij niet echt. Naar het filter zijn er vijf drains 110 en een skimmer 110 die door een pomp zal worden aangestuurd.
Retour naar de vijver is er twee maal 110 die elk met een apparte zal werken. Op veertig kuub denk ik wel dat dit voldoende zal zijn.

Gtjs, Ronny
Ronny V

Berichtdoor Ronny V » za 31 maart 2018, 23:55:17

Hallo Koivrienden,

Graag nog even een kleine :Update: plaatsen van de steunen waar mee de standpijpen aan de muur bevestigd zijn.
.

Deze heb ik vervaardigd uit hout en dan goed behandeld.

69468

De draaglatten zijn aan de pootjes bevestigd met RVS schroeven die zijn verzonken.

69469

69470

Om ook de kopse kantjes van de pootjes te kunnen verven zijn deze op hulpstukjes geschroefd.

69471

69472

69473

69474

Na de eerste laag verf zijn alle gaatjes dicht geplamuurd.

69475

Na vier keer opschuren en vier keer verven is dit het resultaat.

69476

Daarop zijn dan de klembeugels gevezen die de standpijpen op hun plaats houden.

69477

En zo doen we rustig en geduldig verder.

groetjes,

Ronny
Ronny V

Berichtdoor Bossi » zo 01 apr 2018, 5:51:05

Hey Ronny,

Dat ziet er gel(i)(a)kt uit :D , zeer netjes gedaan.

Ik was een dik uur geleden nog niet goed wakker en kreeg het bijna aan mijnen tikker. Die groene latjes niet allemaal gelijk, ik las er over dat dit "hulpstukjes" waren om te verven :oops:

Waar gaat dit eindigen :unknown:

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...
Bossi

Afbeeldingen: 951

Berichtdoor Guyke » zo 01 apr 2018, 8:40:12

Hallo,

Ieder update heeft hier wel wat :good:
Zoals in nog wat topics hier op de site is ook deze een bron aan inspiratie , dank daarvoor [thank_you

Dit is dus het antwoordt op mijn eerder gestelde vraag over die bevestigingen van de standpijpen.
Wat ik mij nu afvraag is, of je dat in de planning ( en ik spreek over de tijd dat je die plaat geboord had om al die buizen op dezelfde maat naast elkaar te krijgen ) er toen al rekening mee gehouden hebt dat de bevestigingsbeugels zo geschranst gingen geplaatst worden en dat er met dit type van beugel ging gewerkt worden ( dit type heb ik zelf nog niet tegen gekomen ) Daar de beugels zeer dicht in elkaar staan zou ik veronderstellen van wel.

Persoonlijk had ik de metalen beugels om deze steunen op de muur te bevestigen naar binnen geplaatst maar dat is maar mijn visie ...

mvg
Guyke
Guyke

Afbeeldingen: 914

Berichtdoor Ronny66 » zo 01 apr 2018, 12:56:26

Hallo naamgenoot

als ik deze topic lees valt mijn mond telkens open van bewondering prachtige werken en tot in de details afgewerkt mooi resultaten ik blijf dit volgen uiteraard

Groeten Ronny
Ronny66

Afbeeldingen: 109

Berichtdoor ferdy.1234 » zo 01 apr 2018, 13:08:50

ja Ronny , weeral mooi gemaakt .

Kan je ipv die metalen plaatjes geen L- beugels tegen de muur schroeven ? Dan zie je hier achteraf toch niets meer van ?
Groeten Ferdy
ferdy.1234

Afbeeldingen: 124

Berichtdoor Ronny V » zo 01 apr 2018, 13:09:06

Bossi schreef:Ik was een dik uur geleden nog niet goed wakker en kreeg het bijna aan mijnen tikker. Die groene latjes niet allemaal gelijk, ik las er over dat dit "hulpstukjes" waren om te verven :oops:

Oei, in het vervolg hou ik rekening met uw tikker. :lol:
Ja Bart, ik had niks anders meer liggen. Had ik nog een een volle lat liggen dan had ik zeker vier stukjes gemaakt van 20 cm, nu heb ik moeten mijn plan trekken met overschotjes. :oops:
Guyke schreef:Wat ik mij nu afvraag is, of je dat in de planning ( en ik spreek over de tijd dat je die plaat geboord had om al die buizen op dezelfde maat naast elkaar te krijgen ) er toen al rekening mee gehouden hebt dat de bevestigingsbeugels zo geschranst gingen geplaatst worden en dat er met dit type van beugel ging gewerkt worden ( dit type heb ik zelf nog niet tegen gekomen ) Daar de beugels zeer dicht in elkaar staan zou ik veronderstellen van wel.

Helemaal niet Guyke, en de reden daar voor is........ik heb helemaal geen planning. :unknown: Alles word hier een beetje gepland naarmate de werken vorderen. Eerst was het de bedoeling om met een WBP plaat te werken met daarin vijf gaten van 110 geboord maar een buis hoort meer thuis in een klembeugel. :wink:
Guyke schreef:Persoonlijk had ik de metalen beugels om deze steunen op de muur te bevestigen naar binnen geplaatst maar dat is maar mijn visie ...

En dat is een zeer goeie visie want het resultaat is ook nog niet helemaal wat ik wil. Die beugels zijn gemaakt zodat ze aan beide zijden een paar cm buiten de standpijpen komen en gezien de buizen reeds gelijmd waren was het niet meer mogelijk om achter deze buizen in de wand de boren. Intussen heb ik al een aanpassing gedaan maar het is nog niet helemaal naar mijn goesting. Nu ben ik zinnens om twee nieuwe te maken die aan beide zijden enkele cm langer zijn, dan kan ik de inox beugels toch naar binnen plaatsen. Maar eerst wil ik mijn schaarse vrije tijd besteden om de filters geplaatst te krijgen.

Gtjs, Ronny
Ronny V

Berichtdoor Ronny V » zo 01 apr 2018, 13:14:41

Ronny66 schreef:Hallo naamgenoot, als ik deze topic lees valt mijn mond telkens open van bewondering prachtige werken en tot in de details afgewerkt mooi resultaten ik blijf dit volgen uiteraard

Dank U wel naamgenoot. [thank_you [thank_you
ferdy.1234 schreef:Kan je ipv die metalen plaatjes geen L- beugels tegen de muur schroeven ? Dan zie je hier achteraf toch niets meer van ?

Hay Ferdy, onze posting heeft elkaar net overlapt, het resutaat is inderdaad nog niet naar wens.

Gtjs, Ronny
Ronny V

Berichtdoor Marcje » zo 01 apr 2018, 20:25:24

U blijft ons verrassen , en ook al is deze manier van werken niet aan mij besteed, toch blijft dit leuk en leerzaam om volgen :good: :D :D

Groetjes

marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Marcje

Afbeeldingen: 5446

VorigeVolgende

Keer terug naar De vijver ... door koivrienden