nieuwe vijver 15m3

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
Van Ackere

Re: nieuwe vijver 15m3

Bericht door Van Ackere » 01 dec 2018, 18:17

AVG schreef:
26 nov 2018, 22:27
Mooi compact en overzichtelijk geheel geworden !

Mss. een klein puntje van aandacht: afhankelijk hoe dik de laag Red X matten is, deze zijn wat fijner van structuur dan Jap. matten, met als gevolg dat ze wat eerder dicht kunnen slibben :idea: ( dit om niet voor een verassing te komen staan )
Hier de blauwe uitvoering in de laatste filterunit, vangt dus aanzienlijk meer fijnmazig vuil af dan de Jap. versie.
Bedankt, het is idd wat puzzelen om alles proper zijn plaatsje te geven. Men ouders dachten dat dit groot was 2m op 2m, maar het word toch snel krap...
Ik zal je tip zeker indachtig zijn over de red x matten. Ik heb gekozen om de bak volledig te vullen met matten, vandaag heb ik alles opgestart en ik ben tevreden over de doorstroming van het filter. De rest zal gaandeweg duidelijk worden.
Mvg Gill

Van Ackere

Bericht door Van Ackere » 01 dec 2018, 18:27

Guyke schreef:
26 nov 2018, 22:55
Hallo,

Ik zie dat je hier gaat voor 3 ontluchters op de airlift.
Ze staan alle drie voor max flow.
Als je gaat draaien zou ik als de derde ontluchter niet veel meer doet deze zetten voor max doorstroming. ( 180° om de as draaien )

mvg
Guyke
Hallo Guyke,
Vandaag heb ik de filterlijn opgestart. Er staat een 30 literpomp op de airlift, die genoeg water verplaatst😉. Ik begrijp niet goed waarom ik de 3de ontluchter zou moeten draaien, deze staat toch voor optimale flow? In de laatste ontluchter komen nog een paar kleine luchtbelletjes uit. Ik wilde de 3de voor de zekerheid plaatsen om alles zeker af te voeren. Het filter draait nu goed en zal zo overwinteren, in het voorjaar zal er nog wel wat aan bijgesleuteld worden na de nieuwe ondervindingen.
Mvg Gill

Guyke

Bericht door Guyke » 01 dec 2018, 18:43

Hallo,

Ik heb mij van tekst vergist :oops: :oops: :oops:
Ze staan inderdaad voor max flow en ik had moeten schrijven bij het testen eens kijken naar die ontluchting om er eventueel eentje voor max ontluchting te plaatsen.

Echter uit uw antwoordt maak ik al op dat alles naar wens verloopt en hoef je dus niks te veranderen.

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

Van Ackere

Bericht door Van Ackere » 01 dec 2018, 18:50

Guyke schreef:
01 dec 2018, 18:43
Hallo,

Ik heb mij van tekst vergist :oops: :oops: :oops:
Ze staan inderdaad voor max flow en ik had moeten schrijven bij het testen eens kijken naar die ontluchting om er eventueel eentje voor max ontluchting te plaatsen.

Echter uit uw antwoordt maak ik al op dat alles naar wens verloopt en hoef je dus niks te veranderen.

mvg
Guyke

Hallo,
Ik dacht al dat het zoiets was, alleszins bedankt voor het meedenken. De ontluchter zit zo dicht mogelijk na de collector en ik heb voorlopig al een mof moeten plaatsen want er werd wat te hevig ontlucht waardoor er wat water over klotste😉. Voorlopig idd super tevreden, water in de collector zakt maar een 3cm ongeveer. Nu nog de blijvende doorstroming afwachten🤞.
Mvg Gill

Guyke

Bericht door Guyke » 02 dec 2018, 10:39

Hallo,

Ik ben altijd opgelucht als ik nog eens iemands commentaar lees over het tevreden zijn over airlift. :good:
Ik raad wel aan om de buislift een jaarlijkse kuisbeurt te geven.

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

Van Ackere

Bericht door Van Ackere » 06 dec 2018, 22:33

Guyke schreef:
02 dec 2018, 10:39
Hallo,

Ik ben altijd opgelucht als ik nog eens iemands commentaar lees over het tevreden zijn over airlift. :good:
Ik raad wel aan om de buislift een jaarlijkse kuisbeurt te geven.

mvg
Guyke
Hallo Guyke,
Ik ben super tevreden over de airlift, mijn vijver thuis draait ook al een paar jaar op airlift en scheelt me serieus wat in de portemonnee 😉. Ik zal uw tip onthouden.
Mvg Gill

Van Ackere

Bericht door Van Ackere » 06 dec 2018, 22:40

Nog een foto genomen bij de opstart, tot nu toe draait alles soepel.

73407

Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”