Vijver van VD

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
vincentd.

Re: Vijver van VD

Bericht door vincentd. » 29 jul 2014, 13:10

Weinig te melden :-)

De brokstukken en dolomiet zijn opgeruimd. Ook de bamboe is eruit omdat daar de kraan door moet.

Ik wacht nog na het verlof op nieuws van een metser die nog prijs moet maken.

Ondertussen heb ik ook 3 offertes binnen (sponsors en niet sponsors) dus weet ik ook al hoever ik daar sta

groeten Vincent

edwin1
Contacteer:

Bericht door edwin1 » 29 jul 2014, 17:36

Hoi Vincent,

je bent van harte welkom op Arcen om je plannen is door te spreken. (je kunt ons vinden vanaf stand G23 tot 28)
als je met deze afmetingen vijver,. ongeveer 30 kuub,. met een S22 wilt gaan werken moet je wel aan een paar voorwaarde voldoen.

normaal geven wij aan 1x per uur de inhoud van je vijver door de trommel..
voor jou zou dit dan betekenen dat je met 4 x 110mm trommel in moet komen,.
dit hoeven natuurlijk niet allemaal drains of skimmers te zijn een zij ingang kan ook.

nog een optie,. beter voor de portemonnee :Yahoo:
als je die 4x In (of nog beter 5x IN) bij de S22 Basic aanbrengt kan die het ook aan.. scheelt toch weer 600 euro

gr,
Edwin.
Maatwerk is onze kracht

vincentd.

Bericht door vincentd. » 30 jul 2014, 10:15

Hallo Edwin,

Ik weet nog niet of het gaat lukken naar arcen te gaan.

Het is ook nog niet zeker of ik een trommel van bij begin ga nemen ( budgettair, wel interesse in)
Ik zou graag nog de skimmerlijn gescheiden houden van de bodemdrains mocht er een defect aan de trommel komen dat ik nog iets heb.

grtz Vincent

goshiko

Bericht door goshiko » 30 jul 2014, 11:53

edwin1 schreef:
Hoi edwin,
was is de achterliggende reden hiervoor?
Is dit algehele stelregel dat jullie geven voor elke type voorfiltering (zoals sommigen twee uur aangeven, anderen vier uur)?
Of zeggen jullie dat ifv trommelfiltering je eigenlijk uw hele vijverinhoud elk uur door uw trommel moet halen om ik weet niet welke redenen?

Goshiko
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten

Des
Contacteer:

Bericht door Des » 30 jul 2014, 12:38

zijn jullie trommels plug en play , of moet daar nog andere dingen voor nodig,

Wat is het voornaamste verschil tussen basic en de gewone, buiten de prijs dan.
Laatst gewijzigd door Des op 01 aug 2014, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn vijverbouw:
de vijver van Daniel
Mvg Daniel,
koivijver : +- 28 m³
airlift gestuurde filter,
pomp gevoede skimmer ,
plantjes in de boord van de vijver

edwin1
Contacteer:

Bericht door edwin1 » 30 jul 2014, 17:54

vincentd. schreef:Hallo Edwin,

Het is ook nog niet zeker of ik een trommel van bij begin ga nemen ( budgettair, wel interesse in)
Ik zou graag nog de skimmerlijn gescheiden houden van de bodemdrains mocht er een defect aan de trommel komen dat ik nog iets heb.

grtz Vincent
Hoi Vincent,.

duidelijk hoor,. :good:
neem wel het volgende mee (tip).. als je in de toekomst naar een trommel over wil zorg er nu dan wel al voor dat je genoeg aanvoeren en retouren 110mm aanbrengt,. achter af is dit altijd heel veel extra werk,.. nu alleen wat extra pvc en iets tijd..

wil je verder nog info mag je die natuurlijk altijd stellen ;OK;

gr,
Edwin
Maatwerk is onze kracht

edwin1
Contacteer:

Bericht door edwin1 » 30 jul 2014, 17:59

goshiko schreef:
edwin1 schreef:
Hoi edwin,
was is de achterliggende reden hiervoor?
Is dit algehele stelregel dat jullie geven voor elke type voorfiltering (zoals sommigen twee uur aangeven, anderen vier uur)?
Of zeggen jullie dat ifv trommelfiltering je eigenlijk uw hele vijverinhoud elk uur door uw trommel moet halen om ik weet niet welke redenen?
Goshiko
hoi,
jep,. vijver inhoud 1x per uur door de trommel..dan heb je de garantie dat ie kraak helder wordt.. ;OK;

van deze 1x per uur hoeft natuurlijk niet alle flow door de biokamer heen.. bij mij is dit nog niet de 1/2 van de flow
de rest gaat met 110mm leidingen vanuit de trommel/flowfriend retour naar de vijver,..

gr,
Edwin.
Maatwerk is onze kracht

vincentd.

Bericht door vincentd. » 30 jul 2014, 18:22

edwin1 schreef:
vincentd. schreef:Hallo Edwin,

grtz Vincent
Hoi Vincent,.

duidelijk hoor,. :good:
neem wel het volgende mee (tip).. als je in de toekomst naar een trommel over wil zorg er nu dan wel al voor dat je genoeg aanvoeren en retouren 110mm aanbrengt,. achter af is dit altijd heel veel extra werk,.. nu alleen wat extra pvc en iets tijd..

wil je verder nog info mag je die natuurlijk altijd stellen ;OK;

gr,
Edwin
Hallo Edwin

Ik zag het eigenlijk zo

2x110 bodemdrains -->> trommel-->> 2x 110 naar meerkamer -->> 2 pompen richting vijver ( skimmerlijn niet aangesloten op trommel)

edwin1
Contacteer:

Bericht door edwin1 » 31 jul 2014, 00:16

Hoi,.

ik zou zeker 2 extra zijdrains 110mm voorzien.. als je die op strategische plaatsen aanbrengt kan je die ook nog naar drijfskimmers ombouwen als gewenst als de trommel draait.
voor jou vijver inhoud moet je minimaal met 4x 110mm de trommel binnen komen (S22 pro/Basic) een beetje normaal niveau over te houden om te schakelen.. (schakelniveau trommel)

hou er ook rekening mee dat een meerkamerfilter vaak niet werkt met up/down flow in combinatie met een trommel ervoor en de pompen er achter..
maar goed vaak is die makkelijk om te bouwen ,. een bwb en/of trickelfilter is alles at je nodig hebt achter je trommel.

gr,
Edwin.
Maatwerk is onze kracht

vincentd.

Bericht door vincentd. » 31 jul 2014, 10:00

edwin1 schreef:Hoi,.

ik zou zeker 2 extra zijdrains 110mm voorzien.. als je die op strategische plaatsen aanbrengt kan je die ook nog naar drijfskimmers ombouwen als gewenst als de trommel draait.
voor jou vijver inhoud moet je minimaal met 4x 110mm de trommel binnen komen (S22 pro/Basic) een beetje normaal niveau over te houden om te schakelen.. (schakelniveau trommel)

hou er ook rekening mee dat een meerkamerfilter vaak niet werkt met up/down flow in combinatie met een trommel ervoor en de pompen er achter..
maar goed vaak is die makkelijk om te bouwen ,. een bwb en/of trickelfilter is alles at je nodig hebt achter je trommel.

gr,
Edwin.
Bedankt voor de info Edwin

goshiko

Bericht door goshiko » 01 aug 2014, 17:42

edwin1 schreef: hoi,
jep,. vijver inhoud 1x per uur door de trommel..dan heb je de garantie dat ie kraak helder wordt.. ;OK;

van deze 1x per uur hoeft natuurlijk niet alle flow door de biokamer heen.. bij mij is dit nog niet de 1/2 van de flow
de rest gaat met 110mm leidingen vanuit de trommel/flowfriend retour naar de vijver,..

gr,
Edwin.
zou het dan in extremis mogelijk zijn om de trommelfilter in de vijver te plaatsen, aan te zuigen met omgekeerde drains en direct met airlift terug in de vijver om zo al het zweefvuil te verwijderen met zo gering mogelijk buizen en debietverlies. (als je dit visueel mooi weggewerkt krijgt uiteraard).
En dan een aparte lijn naar biofilter, van bvb enkel de skimmer(s). Als je de trommel een tijd in werking hebt ga je daar toch bijna geen zweefvuil meer inkrijgen behalve bladeren die op vijver vallen, dus voorfiltering ook amper nodig.

Goshiko
koivijver 74 kuub
filterlijn 1 : 5 drains, bezinkkamer met borstels, lege bezinkkamer,bewegend bed 200l, 2 maal membraanairlift
filterlijn 2 : skimmer, cetus-sieve, superfish eco plus E 8000, plantenbak 9 kuub met voornamelijk irissen en zuurtstofplanten

Des
Contacteer:

Bericht door Des » 01 aug 2014, 19:02

Des schreef:zijn jullie trommels plug en play , of moet daar nog andere dingen voor nodig,

Wat is het voornaamste verschil tussen basic en de gewone, buiten de prijs dan.
misschien eens nader uitleggen ,

koop trommel,
zet trommel in filter ruimte ,
sluit trommel aan ,
invoer en uitvoer ,
stekker in de elektriciteit .

en draaien ??
mijn vijverbouw:
de vijver van Daniel
Mvg Daniel,
koivijver : +- 28 m³
airlift gestuurde filter,
pomp gevoede skimmer ,
plantjes in de boord van de vijver

vincentd.

Bericht door vincentd. » 21 dec 2014, 14:59

Ook nog even een update,

Uiteindelijk zijn we er al een tijdje uit wie het zal uitvoeren namelijk, Zenkoi

In maart gaan de graafwerken van start door ons, de bouw en afwerking door zenkoi

De vijver ( 5,5x3,5x1,8) zal met 3 bodemdrains richting vortex( budgettair geen trommel) gaan -- 4kamers -- via pomp terug
skimmers gaan richting ultrasieve terug richting vijver

mvg Vincent

mario II

Bericht door mario II » 21 dec 2014, 16:53

Hallo Vincent,

Dit lijkt mij terug een interessante vijverbouw in wording dat ik met de nodige interesse ga volgen. :good:
Alvast veel succes gewenst.

Mvg,

Mario II
Nooit te oud om te leren !!!!!!!!!

vincentd.

Bericht door vincentd. » 24 jan 2015, 21:10

vandaag de 1ste stap gezet

De vijver en filterruimte uitgezet. hopelijk kunnen we binnen 14dagen van start

4834348342

Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”