Eerste vijver

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
stuifbol

Re: Eerste vijver

Bericht door stuifbol » 03 okt 2014, 20:09

[thank_you [thank_you [thank_you er is zeker over nagedacht...mocht ik echter opnieuw beginnen zou ik toch enkele dingetjes aanpassen :lol: :lol:
-skimmers zou ik achterwege laten-->doen niks momenteel enerzijds omdat ik ze te laag heb ingebouwd en anderzijds omdat alle flow bna over de bodemdrains getrokken wordt omdat alles in 1 ontvangstkamer terechtkomt
+de beide overlopen naar de plantenfilters zijn véél betere en grotere skimmers
-mijn buizenspaghetti-->volgende keer de buizen beter uit de grond laten komen zodat ik niet zo'n wirwar moet construeren
-muren bezetten met cement zou ik laten doen int vervolg
Verder heel content tot hiertoe-->draait natuurlijk nog niet lang (+-3maanden)
mvg J
Ed schreef:Prachtig water/vijver concept , daar is zeker over nagedacht. :good: :good:
Gretz: Ed

Ed

Bericht door Ed » 03 okt 2014, 20:22

Wat je daar schrijft kan ik ook beamen , ik heb bijna één jaar geleerd , gelezen en bij koi liefhebbers gaan kijken. Hierbij krijg je zo veel info dat je hoofd ervan gaat tollen :roll: En na de bouw van mijn vijver had ik ook verscheidene dingen anders moeten/willen doen. Na één jaar had ik zelfs al veranderingen doorgevoerd !.
Maar toch zie ik dan weer in uw concept enkele onderwerpen die ik bij mij ook had kunnen doen. In ieder geval heb je een prachtige vijver , visjes zullen gelukkig zijn :Hyper:
Grtz: Ed
LACHEN EN ZONNESCHIJN DOEN WONDEREN

stuifbol

Bericht door stuifbol » 06 okt 2014, 15:28

Fight for pellets :jammin: en de vijverrand en nog 2 filmpjes
46600
46599
46598
46597
46596
46595
46594
46593
46592
46591
46590
46589
46588
46587
46586

[video][/video]

[video][/video]

Jef

Bericht door Jef » 06 okt 2014, 17:20

amai, uw viskes zijn al goed gegroeid, ze doen het daar goed in de vijver :Hyper: .
Gr, Jef
nog steeds aan het bouwen ...

ad

Bericht door ad » 06 okt 2014, 17:58

ps de planten in het rood pagina 2 is dat sier gras?
hoe hou je die in leven,of is dit de eerste keer dat ze geplant zijn,
die van mij zijn allen weg,kunnen niet/slecht tegen de vorst,ten minste de siergras soort,
of is dit een andere plant??

ps mooie vijver geworden, :)

stuifbol

Bericht door stuifbol » 06 okt 2014, 18:54

Idd Jef :Yahoo: groeivoer doet zen werk ;cool; en nog vééél zwemruimte hé,ik schat dat ze 0.5-1cm per week gegroeid zijn afhankelijk vd soort
Ad:is idd siergras en had al vernomen dat deze idd niet super winterhard is,hoewel sommige sites zeggen tot -7°C,ik denk wat noppenfolie erover te leggen, zullen zien wat ervan over blijft.....zou wel jammer zijn :cry:
ad schreef:ps de planten in het rood pagina 2 is dat sier gras?
hoe hou je die in leven,of is dit de eerste keer dat ze geplant zijn,
die van mij zijn allen weg,kunnen niet/slecht tegen de vorst,ten minste de siergras soort,
of is dit een andere plant??

ps mooie vijver geworden, :)
Jef schreef:amai, uw viskes zijn al goed gegroeid, ze doen het daar goed in de vijver :Hyper: .
Gr, Jef

Van Ackere

Bericht door Van Ackere » 06 okt 2014, 20:49

Knappe verzameling, ze hebben het blijkbaar goed naar hun zin!
Knappe vijver :good: .
Mvg Gill

stuifbol

Bericht door stuifbol » 07 okt 2014, 09:36

Begint idd een verzameling te worden :good: het zijn natuurlijk geen topkwaliteit vissen,maar zolang ik er maar plezier aan beleef van ze te zien opgroeien ben ik al content
thnx vr de complimenten :good:
mvg Joeri
Van Ackere schreef:Knappe verzameling, ze hebben het blijkbaar goed naar hun zin!
Knappe vijver :good: .
Mvg Gill

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 07 okt 2014, 20:35

Hoi Joeri,

Super leuk die filmpjes :D :D

Ene de kwaliteit is zeker niet verkeerd en die Kuchibeni showa ( hopelijk schrijf ik het goed en is het ook zo ) is een plaatje :D

groetjes

Marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

stuifbol

Bericht door stuifbol » 08 okt 2014, 08:33

Dat heb je goed gezien Marc....die komt uit een duurdere prijsklasse samen met de Shiro Utsuri,nu op het seizoenseinde zijn er koopjes te doen (-50%) en dan wil ik er iets meer aan geven en kan ik zo betere kwaliteit aanschaffen t.o.v. begin seizoen :wink: .
De Shiro Utsuri heeft nog veel blauwige vlekken waar dan hopelijk nog wat Sumi doorkomt :CrossFingers:
De Showa heeft wel wat verlies van Hi op het lichaam van binnen te zitten bij de handelaar,maar moet ook terug goedkomen nu hij buiten zit volgens de verkoper :CrossFingers: ,verder is er ook nog onderliggend Sumi op het hoofd en lichaam.
grtz J
Marcje schreef:Hoi Joeri,

Super leuk die filmpjes :D :D

Ene de kwaliteit is zeker niet verkeerd en die Kuchibeni showa ( hopelijk schrijf ik het goed en is het ook zo ) is een plaatje :D

groetjes

Marc

BasFromNL

Bericht door BasFromNL » 08 okt 2014, 21:11

Heel erg mooi resultaat en dito vissen! Zelf vind ik een kleiner model zien opgroeien ook leuker dan een dure grote. Die gaan volgend jaar vast goed groeien in deze pracht vijver! :D

stuifbol

Bericht door stuifbol » 09 okt 2014, 17:35

Thnx bas [thank_you ......ik doe, en zal er alles aan doen in de toekomst om ze goed te laten groeien.Momenteel hebben ze nog plaats genoeg alleszins :lol: .De laatst aangeschafte Showa is echter al een +-35cm dus niet echt klein meer te noemen :roll: ,van de kleine Tosai is er maar 1tje gesneuvelt en dat valt dus nog goed mee,van alle grotere vissen die ik aangeschaft had zijn er (nog)geen slachtoffers.Ik heb natuurlijk ook alle vis redelijk laat in het seizoen aangeschaft en misschien daardoor minder kans op slachtoffers....ze zitten al langer bij de handelaar en eten goed en zijn eventueel al behandeld geweest.Ik denk dat ik volgend jaar ook enkel in het najaar nieuwe vissen ga aanschaffen.Zoals gezegd zijn de prijzen dan vaak -50% en er zijn zeker nog mooie vissen te vinden her en der,die velen te duur vonden in het begin van het seizoen of niet meer riskeren van nog eentje bij te zetten.
Een Inazuma Kohaku zou ik graag nog hebben(moeilijk te vinden betaalbaar) en een Platinum Ogon,een Ai-of Budo Goromo en een Sanke.....die zijn al zeker :unknown:
mvg Joeri
BasFromNL schreef:Heel erg mooi resultaat en dito vissen! Zelf vind ik een kleiner model zien opgroeien ook leuker dan een dure grote. Die gaan volgend jaar vast goed groeien in deze pracht vijver! :D

stuifbol

Bericht door stuifbol » 04 nov 2014, 19:30

Nu de Catalpa's hun bladeren verloren hebben,heb ik nog is een fotootje van bovenaf kunnen nemen....
Toch een verschilletje hé?
4717347174

Guyke

Bericht door Guyke » 04 nov 2014, 19:47

Hallo

Heb deze al in het echt gezien en zeker mooi aangelegd. :good:
Het filtergedeelte is bijna zo groot als de vijver zelf en de plantengroei zit er al goed in.

Ik heb de visjes klein gezien ( toen zwommen ze verloren in die grote plas water )
Nu een paar maanden later word het al een ander verhaal. over 2 jaar uitbreiding vereist kunnen anders bocht niet meer pakken. :wink: :wink:

Het terras is mooi en strak afgewerkt ( toch een hele karwei geweest met stenen die niet even dik en even groot zijn :good: )
Als ik het nu zo bekijk had ik heel het geval omgedraaid maar dat is Joeri zijn keuze.

Prachtig man en laat er regelmatig maar eens een upje van verschijnen.

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

Ed

Bericht door Ed » 04 nov 2014, 20:02

Prachtige waterpartij , deze brengt zeker rust en gezelligheid. :good: Komt er nog een afdekking over de filter ?
Grtz: Ed
LACHEN EN ZONNESCHIJN DOEN WONDEREN

Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”