Eerste vijver

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
Jef

Re: Eerste vijver

Bericht door Jef » 19 mei 2017, 17:26

en...., heeft de javel gevloeid of is de vijver terug in orde gekomen :wink:
nog steeds aan het bouwen ...

stuifbol

Bericht door stuifbol » 24 dec 2018, 23:10

Jeff,
Weeral lang geleden :roll:
Intussen is de woning met vijver verkocht en gaan we ergens anders een nieuwe woning bouwen, ook daar zal een vijver komen maar véél kleiner in formaat.
Deze zal slechts 2 x 3 meter zijn en 1.8m diep en een 4 tal koi bevatten.
Javel is er uiteindelijk niet aan te pas moeten komen, na het volledig leegmaken van de lava heb ik eigenlijk geen echte problemen meer gehad met de koi...op wormen na dan.
Mvg Joeri

Guyke

Bericht door Guyke » 25 dec 2018, 13:43

Hallo,

Fijn dat je nog eens boven ""water "" komt :wink:
Het idee van een kleinere vijver kan uiteindelijk misschien nog wat groei "pakken " om het op zijn koi's te zeggen...

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

Jef

Bericht door Jef » 26 dec 2018, 08:04

Ha Joeri,
fijn je nog eens te horen. Een vijver moet een lust zijn, geen last. Van een "kleine" vijver kan je even veel genieten hoor.
Veel succes met de komende werken, maar je zit waarschijnlijk al te popelen om aan de slag te gaan...
nog steeds aan het bouwen ...

stuifbol

Bericht door stuifbol » 30 dec 2018, 13:16

Hoi Guy,
ja schrok er zelf van dat het al zolang geleden was dat ik nog eens boven water ben gekomen. Bye
Maar heb het lange tijd zéér druk gehad met een nieuwbouwwoning die ik gezet had. Die is intussen ook verkocht. Dan met de nieuwbouw die we nu gaan zetten ook terug druk...
Het formaat van de vijver ligt sowieso vast, nog is uitschieten met de kraan zal er niet meervan komen ;cool; .
@Jef: ik sta idd te popelen, normaal waren de werken al in oktober gestart, echter door stabiliteitsproblemen met de ondergrond sleept de nieuwbouwwoning maar aan tot mijn grote frustratie. Nieuwe voorlopige startdatum graafwerken is nu voorzien op 10 januari, op hoop van zegen. De vijver is bijkomstig, eerst de woning, dus zal niet meervoor dit jaar zijn vrees ik.
Jef schreef:
26 dec 2018, 08:04
Ha Joeri,
fijn je nog eens te horen. Een vijver moet een lust zijn, geen last. Van een "kleine" vijver kan je even veel genieten hoor.
Veel succes met de komende werken, maar je zit waarschijnlijk al te popelen om aan de slag te gaan...
Guyke schreef:
25 dec 2018, 13:43
Hallo,

Fijn dat je nog eens boven ""water "" komt :wink:
Het idee van een kleinere vijver kan uiteindelijk misschien nog wat groei "pakken " om het op zijn koi's te zeggen...

mvg
Guyke

Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”