De vijverbouw van mario1

Voorstellingen van zelfbouwvijvers
mario1

Re: De vijverbouw van mario1

Bericht door mario1 » 05 aug 2017, 11:01

G.I.O. schreef:De planken onder het raam, staan die gewoon koud tegen de reeds geplaatste planken langs het raam?
Zijn er daar geen verbindingsstukken voor?
Die planken staan inderdaad koud tegen elkaar.
Verbindingsstukken om hier tussen te plaatsen zijn er volgens mij niet :?: Toch niet dat ik weet.
G.I.O. schreef:Als je op dit type product geen speling voorziet, dan gaat bij de minste uitzetting de planken onder druk komen te staan, waardoor ze naar voor kunnen komen.
Is inderdaad iets waarover wat meer uitleg welkom was geweest. De planken hebben wel speling op de uiteinden, dus aan de hoekprofielen.
G.I.O. schreef:Is een misvatting bij dit type composietmateriaal. Composiet, bevat ook houtvezels, dus dit kan ook krimpen en uitzetten.
Uw miserie is iets wat ik in mijn professioneel leven iedere dag mag uitleggen.
Valt deze materie onder Composiet :?: Ik dacht het niet dat dit houtvezels bevat want is onrotbaar volgens Eternit, zou eerder een vorm van beton moeten bevatten.
Moet je dan ook verzagen met een diamantschijf. Krimpen en uitzetten zal het mogelijks wel doen.
G.I.O. schreef:Ik verkoop houten gevelbekleding, en ik moet altijd met handen en voeten uitleggen dat wij altijd in mix van lengtes leveren.
Iedereen wil altijd overal volle planken, en liefst nog in volle lengtes zonder dat je naden ziet.
Deze soort planken ( Sidings van Eternit ) kan je maar in één lengte verkrijgen, 3.6 meter.
De onderste 3 planken heb ik in drie delen verdeeld,met de naad aan de raamdorpel.
G.I.O. schreef:Bij dit composiet materiaal is de mogelijkheid er wel om in vaste lengtes te kiezen, maar je hebt dan nuttig zichtbare breedte van uw planken, en effectieve breedte van uw planken.
Dit is dan de taak van de verkoper om dit goed uit te leggen.
Blijkbaar is dit bij u niet correct gebeurd...
In deze materie is er dus maar 1 lengte, is me toch zo verteld, en ook kan je deze lengte terugvinden op de site van Eternit.
Ik heb tal van bouwfirma's afgelopen, en had steeds de indruk dat de verkopers niet 100% op de hoogte waren van het product, maar wat breng je hier tegen in als je zelf niet op de hoogte bent hé.
G.I.O. schreef:Voor de rest, alweer mooi werk geleverd!
We doen ons best ;cool;

G.I.O.

Bericht door G.I.O. » 05 aug 2017, 12:12

Met Eternit heb ik geen ervaring. Als ik dit type materiaal verkoop, dan is het van Deceuninck. Deceuninck is 6 meter. Normaal is Eternit ook composiet.

In bouwfirma moeten ze soms zodanig veel verschillende producten verkopen dat het bijna onmogelijk is om alles in detail te kennen.

Veel succes verder met de afwerking!
思い立ったが吉日

beereke

Bericht door beereke » 05 aug 2017, 14:33

mooi Mario
doe zo verder gaat schoon worden

grts Beereke

marvin(@)

Bericht door marvin(@) » 05 aug 2017, 14:36

Weer een stukje verder richting voltooiing ;cool; mooi hoor

Guyke

Bericht door Guyke » 05 aug 2017, 14:47

Hallo,

Eternit sidings is geen composiet materiaal maar een cementvezel product. ( de asbest die er vroeger in zat is vervangen door een cementvezel ( vergelijkbaar met vezels in beton )
Er bestaan geen aaneenzet stukken en deze sidings worden zowel kops tegen elkaar gemonteerd als in verband.
Daar waar ze kops aan elkaar gezet worden moet er op de houten lat normaal uv bestendige voegband geplaatst worden.( staat ook in de plaatsingsgids.)
De uitzettingsvoeg wordt gezet op 2 mm ( meestal voorzien in de profielen.)

Het zal wel zijn reden ( materiaalbesparing,...) hebben waarom die voeg nu juist aan de rand van het raam gemaakt is en niet in het midden van de wand.
Persoonlijk houd ik meer van de sidings met tand en groef maar dat is persoonlijke smaak.

Met bekleding krijgt het bouwwerk al een hele uitstraling. :good: :good:

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

mario1

Bericht door mario1 » 05 aug 2017, 19:21

Hoi,

Zoals Guyke aanhaalt is Eternit sidings geen composiet materiaal maar een cementvezel product.
Daar waar ze kops aan elkaar gezet worden moet er op de houten lat normaal uv bestendige voegband geplaatst worden.
Heb ik ook gedaan zie volgende afbeelding, maar dit heeft eerder te maken met vochtopname te vermijden in de houten latten.

65353

Wat de uitzettingsvoegen betreft heb ik even de Plaatsingsgids van Cedral erbij gehaald, en denk niet dat ik me zorgen hoef te maken :D
Je kan verschillende opties kiezen wat je voegen betreft.
Op een lengte van 20 meter moet je eigenlijk een voeg voorzien van 10mm, waar je deze voeg plaatst maakt eigenlijk niet uit.
Je kan deze verdelen volgens regel 2 zie Quote van plaatsingsgids waar je dan werkt met voegjes van 2 à 3mm.
Ikzelf heb gewerkt volgens regel 3, waar je de Cedral koud tegen elkaar plaatst en de voeg aan het einde laat, dus aan de hoek of eindprofiel.
Hier heb ik amper een lengte van 4 meter waardoor ik eigenlijk voldoende heb met 2.5mm speling in totaal..... verdeeld over 2 hoeken is dit laat ons zeggen 1.5mm per hoek.

Hier dan de Quote uit de plaatsingsgids van Cedral Sidings.
12. Uitzettingsvoegen
Oppervlakte expansievoegen worden voorzien in functie van de maximale uitzetting
van de gevelafwerking. Verschillende opties zijn mogelijk:
1. Cedral koud tegen elkaar plaatsen:
alle 20 m een uitzettingsvoeg van 10 mm voorzien.
2. Cedral plaatsen met voegjes van 2 à 3 mm:
geen bijkomende uitzettingsvoegen nodig.
3. Cedral koud tegen elkaar plaatsen bij gevels tot 20 m lengte:
voeg van 5 mm laten aan hoek- en/of eindprofielen.

Bossi

Bericht door Bossi » 05 aug 2017, 19:28

Proper werk Mario, ik kan me voorstellen dat dit direct een ander gevoel geeft als je nu buiten kijkt.

Groetjes,

Bossi
Nu kwaliteit is later geen spijt...

G.I.O.

Bericht door G.I.O. » 05 aug 2017, 19:46

mario1 schreef:Hoi,

Zoals Guyke aanhaalt is Eternit sidings geen composiet materiaal maar een cementvezel product.
Daar waar ze kops aan elkaar gezet worden moet er op de houten lat normaal uv bestendige voegband geplaatst worden.
Heb ik ook gedaan zie volgende afbeelding, maar dit heeft eerder te maken met vochtopname te vermijden in de houten latten.

65353

Wat de uitzettingsvoegen betreft heb ik even de Plaatsingsgids van Cedral erbij gehaald, en denk niet dat ik me zorgen hoef te maken :D
Je kan verschillende opties kiezen wat je voegen betreft.
Op een lengte van 20 meter moet je eigenlijk een voeg voorzien van 10mm, waar je deze voeg plaatst maakt eigenlijk niet uit.
Je kan deze verdelen volgens regel 2 zie Quote van plaatsingsgids waar je dan werkt met voegjes van 2 à 3mm.
Ikzelf heb gewerkt volgens regel 3, waar je de Cedral koud tegen elkaar plaatst en de voeg aan het einde laat, dus aan de hoek of eindprofiel.
Hier heb ik amper een lengte van 4 meter waardoor ik eigenlijk voldoende heb met 2.5mm speling in totaal..... verdeeld over 2 hoeken is dit laat ons zeggen 1.5mm per hoek.

Hier dan de Quote uit de plaatsingsgids van Cedral Sidings.
12. Uitzettingsvoegen
Oppervlakte expansievoegen worden voorzien in functie van de maximale uitzetting
van de gevelafwerking. Verschillende opties zijn mogelijk:
1. Cedral koud tegen elkaar plaatsen:
alle 20 m een uitzettingsvoeg van 10 mm voorzien.
2. Cedral plaatsen met voegjes van 2 à 3 mm:
geen bijkomende uitzettingsvoegen nodig.
3. Cedral koud tegen elkaar plaatsen bij gevels tot 20 m lengte:
voeg van 5 mm laten aan hoek- en/of eindprofielen.
Zo veel te beter voor u Mario. Was gewoon het eerste wat mij opviel aan de foto's.
思い立ったが吉日

Ronny V

Bericht door Ronny V » 05 aug 2017, 23:18

Alweer mooie werken Mario en inderdaad die sidings van Eternit bedekken maar een goeie 17 cm en geen 20 cm.
Hier ook lange tijd gedacht om sidings te gebruiken. Deze worden hier in Roeselare verdeelt door de bouwstoffen handelaar waar al mijn bouwstoffen reeds vandaan komen.
Daar staat een demo opstelling en ben deze eens gaan opmeten en de breedte van drie sidings bedraagt 52 cm.
Maar zo te zien komt alles terug in orde bij U. :good:

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx » 06 aug 2017, 00:38

Ziet er gelikt uit zo!

mario1

Bericht door mario1 » 06 aug 2017, 06:41

Tenshi Goi, Beereke, marvin, Guyke, Bossi, FredLekx bedank voor jullie feedback.

@Gio, geen probleem, en beter zo dan naderhand miserie hé.
Ik moet zeggen dat ik door jou reactie nog eens extra ben gaan googelen en nu toch iets meer op mijn gemak ben nu, ik begon op den duur ook te twijfelen :D
Ronny V schreef:Alweer mooie werken Mario en inderdaad die sidings van Eternit bedekken maar een goeie 17 cm en geen 20 cm.
Ja dat ze geen 20 cm bedekken was onmogelijk, maar 1 cm verschil per plank maakt een wereld van verschil op zo een hoogte hé.
Ronny V schreef:Deze worden hier in Roeselare verdeelt door de bouwstoffen handelaar waar al mijn bouwstoffen reeds vandaan komen.
Daar staat een demo opstelling en ben deze eens gaan opmeten en de breedte van drie sidings bedraagt 52 cm.
Ze hebben wel overal een demo staan, maar wat voor een :?:
Een paar planken boven elkaar, met links en rechts een profieltje en dat is het :shock:
De moeilijke gevallen zoals een raam of deur uit te bekleden kan je er niet zien en dit vind ik wel belangrijk om te weten.
Je moet ze dan eens een vraag stellen Bye de meeste kennen er de ballen van.
Ronny V schreef:Maar zo te zien komt alles terug in orde bij U. :good:
Komt zeker goed, met tijd en nen boterham wordt hier wel eens gezegd ;cool;

Guyke

Bericht door Guyke » 06 aug 2017, 13:06

Hallo,
Ze hebben wel overal een demo staan, maar wat voor een :?:
Een paar planken boven elkaar, met links en rechts een profieltje en dat is het :shock:
De moeilijke gevallen zoals een raam of deur uit te bekleden kan je er niet zien en dit vind ik wel belangrijk om te weten.
Je moet ze dan eens een vraag stellen Bye de meeste kennen er de ballen van.
Een zeer herkenbaar verhaal.
En wil je wat info krijgen bij een plaatser vang je evengoed bot want die wil liever komen plaatsen.
Echter echte DHZ 'ers lossen dat wel op zoals hier te zien is. :good:

mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!

mario1

Bericht door mario1 » 06 aug 2017, 13:37

Guyke schreef:Echter echte DHZ 'ers lossen dat wel op zoals hier te zien is. :good:
Dank je Guyke [thank_you

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje » 06 aug 2017, 22:14

Hoi Mario,

Wie uw vijvertopic volgt wordt automatisch een handige klusser door de vele tips en duidelijke uitleg :good:

Het blijft knap om zien hoe u voor alles een oplossing hebt en hierdoor leerrijk om volgen :D :D

Tijd dat ik eens kom kijken want is ondertussen al flink veranderd :good:

groetjes

marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

giovanni

Bericht door giovanni » 07 aug 2017, 19:21

Knap werk!

gr giovanni
De koimicrobe heb ik al, nu nog de kennis ervan!

http://www.dameat.be" onclick="window.open(this.href);return false; Nieuwe Website

Plaats reactie

Terug naar “De vijver ... door koivrienden”