Voorstelling Hi-Utsuri grow-out ism Danikoi
Re: Voorstelling Hi-Utsuri grow-out ism Danikoi
Hoi @Geert666 , je mag steeds een voorstel doen hoe we verdelen wie eerst mag kiezen. We luisteren en staan open voor andere oplossing/voorstellen... geef maar door hoe jij het ziet. We hebben al gedacht aan het moment van betaling als volgorde te nemen of via het Japanss systeem (= lot trekking) dus geef maar door hoe jij het ziet. We staan open voor suggesties.
Bouw van mijn vijver: viewtopic.php?t=21732
Bouw van mijn eiwitafschuimer: viewtopic.php?t=24173
Mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIf-rQ ... TkHKJO3-qw
Ik heb niet gezegd dat ik iets beter weet dan het huidige systeem hé.de_matti schreef: ↑15 mei 2023, 20:53 Hoi @Geert666 , je mag steeds een voorstel doen hoe we verdelen wie eerst mag kiezen. We luisteren en staan open voor andere oplossing/voorstellen... geef maar door hoe jij het ziet. We hebben al gedacht aan het moment van betaling als volgorde te nemen of via het Japanss systeem (= lot trekking) dus geef maar door hoe jij het ziet. We staan open voor suggesties.
Het was gewoon mijn mening wat ik zelf ervaar / aanvoel / lees wat er leeft rond de grow outs.
Mss is het niet slecht om volgend jaar eens een peiling te organiseren net voor een nieuwe grow out om te polsen welk systeem de voorkeur zou hebben.
dat jullie er veel tijd en energie in steken moet je mij niet zeggen, ik weet hoeveel tientallen (en vermoedelijk zelfs honderden) uren ik ermee bezig ben geweest in die korte tijd dat ik mod was ...
De communicatie rond het aantal deelnemers is gewoon ongelukkig verlopen ... 12 vermelde namen, plots zouden er 18 inschrijvingen, daarna dubbele inschrijvingen... voelt wat aan als paniekvoetbal.
Ik lees dat jullie opteerden om 2 koi aan te schaffen zodat we toch aan 20 deelnemende koi zouden geraken. Misschien zijn er ook leden die er wel 2 willen aanschaffen... en moet het reglement even aangepast worden. Als ik dus nog goed kan tellen (indien u en marc meedoen) dan zijn er toch al 15 unieke inschrijvingen wat eigenlijk al best aardig is voor een vrij specifieke variëteit van koi (kohaku, sanke, showa, karashi - eenkleurigen - gaan altijd een stuk beter gaan in een challenge)
@Geert666 tja die lottrekken is altijd een gokje natuurlijk, maar wel de meest eerlijke en transparante.
Ga je selecteren op basis van inschrijving dan zal dit ook voer voor discussie zijn ... iemand die om 7u stipt het bedrag kan overschrijven zal in de eerste 3 zitten om te selecteren, maar als je net de nacht of de late hebt dan kan het goed zijn dat je door werkomstandigheden pas nr 10 bent - en selecteer je dan op basis van moment dat het op de rekening staat of moment van effectief overschrijven, want daar kan een aardig verschil tussen zitten als je bv vanuit het buitenland gaat betalen). Wat je dan ook zal voorhebben is dat mensen niet maar gaan kiezen om later in te schrijven omdat ze in sé al op voorhand weten dat ze bij de laatste 5 zitten om te selecteren.
Het selecteren op basis van het japanse systeem is leuk, maar dan moet je van iedere koi op voorhand een mooie en goede foto hebben (incl filmpje) zodat je uw voorkeur kan doorgeven. Bij die hi-utsuri's zou dit bv nog lukken, maar bij die matsukawabake's is dan bv al onmogelijk (en die shiro-utsuri's ook amper te doen). Ook zit er een dikke kans in dat bepaalde koi niet geselecteerd worden en bij anderen er iedereen voor gaat kiezen. Uiteindelijk ga je dan ook x-aantal deelnemers hebben die een koi gaan krijgen waar ze uiteindelijk niet voor gekozen hebben.
Een andere mogelijkheid is dat je bv met een inleg werkt ... wil je deelnemen aan een challenge met koi van pakweg 100 euro dan betaal je 25 euro inleggeld. Je reserveert in sé uw plaats op die manier.
Neem je deel dan betaal je 75 euro extra, zit er niets tussen dat je graag ziet en je neemt geen deel dan verlies je uw 25 euro... Dan is het een berekende gok dat je neemt en ga je altijd naar huis met een koi waar je je u goed bij voelt. In het slechtste geval ben je 25 euro kwijt maar hiervoor heb je dan wel een leuke namiddag gehad en heb je nog wat kunnen drinken en knabbelen.
Vooreerst mijn oprechte waardering voor de mods die hun best doen om het forum te beheren en vrijwillig alle randactiviteiten organiseren. Er wordt soms vergeten dat dit voor hen geen job is, maar een energievretende voor- en na-activiteit....
Ik geef even mee waarom ik voor deze growout pas, alhoewel ik liefhebber ben van een mooie hi-utsuri.
- Prijs: €195 is voor mij teveel voor een vis, hoe mooi deze ook is. Deze drempel is voor mij te hoog.
- Keuze: de keuze voor een utsuri is zeer persoonlijk. Het gaat uiteindelijk om een relatief klein lot vissen. Ik begrijp de vrees voor de ontgoocheling als je moet kiezen uit 'de rest' als jouw favoriet wordt gekozen voor je zelf aan de beurt bent. Bepaling via het rad vind ik de beste oplossing, maar hoe dan ook zal een aantal deelnemers ontgoocheld blijven. Bij een eenkleurige soort zal dit minder meespelen.
Ik geef even mee waarom ik voor deze growout pas, alhoewel ik liefhebber ben van een mooie hi-utsuri.
- Prijs: €195 is voor mij teveel voor een vis, hoe mooi deze ook is. Deze drempel is voor mij te hoog.
- Keuze: de keuze voor een utsuri is zeer persoonlijk. Het gaat uiteindelijk om een relatief klein lot vissen. Ik begrijp de vrees voor de ontgoocheling als je moet kiezen uit 'de rest' als jouw favoriet wordt gekozen voor je zelf aan de beurt bent. Bepaling via het rad vind ik de beste oplossing, maar hoe dan ook zal een aantal deelnemers ontgoocheld blijven. Bij een eenkleurige soort zal dit minder meespelen.
nog steeds aan het bouwen ...
Prijs voor een koi is natuurlijk altijd relatief maar toch niet vergeten dat het niet om tosai gaat maar om nisai wat natuurlijk toch iet meer garantie geeft wat kleur betreft maar ook wat de overwinteringskans betreft het eerste jaar als je geen afzonderlijke quarantainevoorziening hebt of afdekking of verwarming.
Spike
Spike
Ik zit nog steeds te twijfelen, wilde toch nog even naar het aanbod kijken maar zie de filmpjes niet meer staan,
zijn deze nog ergens voor handen.
waar ik erg aan twijfel, ik zoek nog steeds een mooie hi Utsuri maar ik zie veel zwemmen met hoe moet ik het zeggen
veel losse zwarte punten buiten de zwarte tekening, dit is voor mij al een erge afknapper, en ik ben bang als ik er sta om te selecteren dat
ze veel hi utsuri hebben zwemmen met die zwarte punten (het zijn geen sumi spots) en dan moet ik een koi nemen waar ik me kapot aan erger,
en dan is 195 euro gewoon veel geld.
waar ik erg aan twijfel, ik zoek nog steeds een mooie hi Utsuri maar ik zie veel zwemmen met hoe moet ik het zeggen
veel losse zwarte punten buiten de zwarte tekening, dit is voor mij al een erge afknapper, en ik ben bang als ik er sta om te selecteren dat
ze veel hi utsuri hebben zwemmen met die zwarte punten (het zijn geen sumi spots) en dan moet ik een koi nemen waar ik me kapot aan erger,
Engelbert schreef: ↑19 mei 2023, 19:21 Ik zit nog steeds te twijfelen, wilde toch nog even naar het aanbod kijken maar zie de filmpjes niet meer staan,
Aub, hierbij de link naar het filmpje
Zo'n 4 dagen voor het keuze moment begin ik toch wat stress te krijgen.....
Stress is een slechte raadgever. Benieuwd of er nog inschrijvingen bijgekomen zijn anders heeft de laatste nog uit bijzonder veel koi keuze... wat dan weer een voordeel is.
Wie mee wil met mij. Ik vertrek vanuit beervelde.
Wie mee wil met mij. Ik vertrek vanuit beervelde.
Dat was een delicate vraag die ik niet zo direct wou vragen....
Moeten we nu een secret handshake oefenen ofzo? (

Ik kies als laatste, zo zeker ben ik 

Stress om een vis te kiezen?

Dan ga je moeten oppassen dat die handshake niet teveel bibbert!
De deelnemerslijst is in ieder geval geupdate.
If you want something done right, do it yourself
reuzebenieuwd naar zaterdag ... het uiteindelijk al van in 2015 toen Quality Koi nog bestond dat ik al links en rechts aan het kijken ben naar een Hi-Utsuri, maar nooit mijn goesting kon vinden, vooral omdat ik die niet als tosai wil kopen (patroon veranderd vaak nog te veel) en als nisai waren ze meestal een stuk duurder dan de deelnameprijs voor deze challenge.
Morgen is hjet zover... de spanning begint hier ook te stijgen. Als er koivrienden zijn die nog willen deelnemen, graag een seintje der zijn er nog een paar ...