Mark's Koivoer

de_matti
Contacteer:

Re: Mark's Koivoer

Bericht door de_matti »

Heren
Even dit topic opgekuist, hou het netjes a.u.b.

mvg
Marc, Kristof en Matthias
Bouw van mijn vijver: viewtopic.php?t=21732
Bouw van mijn eiwitafschuimer: viewtopic.php?t=24173
Mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIf-rQ ... TkHKJO3-qw
Skanti

Bericht door Skanti »

jocca schreef: 03 apr 2023, 11:16 @Skanti, van wanneer is uw voer? Sinds begin januari is er een ander receptuur.
17-03-2023 heb ik het besteld, de verpakking heb ik niet meer.
ROLIN15

Bericht door ROLIN15 »

de_matti schreef: 03 apr 2023, 11:29 Heren
Even dit topic opgekuist, hou het netjes a.u.b.

mvg
Marc, Kristof en Matthias
Vond de reactie ongepast, vandaar ...
Eigenlijk hadden jullie toen al moeten ingrijpen : het netjes houden :good:
Groetjes
jocca

Bericht door jocca »

Skanti schreef: 03 apr 2023, 11:33 17-03-2023 heb ik het besteld, de verpakking heb ik niet meer.
net ff het voer in een helder glas gedaan, ik merk er niets van :-s. Voer is van ergens in januari.

Geert666

Bericht door Geert666 »

Bouillon aan t'trekken voor een soepke? :lol:
jocca

Bericht door jocca »

Geert666 schreef: 03 apr 2023, 14:20 Bouillon aan t'trekken voor een soepke? :lol:
idd heb vermeld aan mijn madam dat we deze avond een wittewijnsaus bij de vis gaan eten ... kwestie van wat extra smaak toe te voegen (die korrels ruiken toch naar vis ...)
jocca

Bericht door jocca »

Zoals de meesten wel weten staat Marks Koivoer op de beurs in Affligem binnen een dikke week.
Mark vermeldde mij net dat wie interesse heeft in voer het daar kan kopen, maar gezien de erg grote interesse in het voer het misschien wel raadzaam is dat wie interesse heeft het even laat weten in wat en hoeveel. Hij gaat nl niet slepen met pallets voer en het is voor hem wat moeilijk in te schatten hoeveel interesse er zal zijn in zijn voer.

Je mag mij altijd een PB sturen, ik speel het dan wel aan hem even door. (geen aankoopverplichting hé, het is puur om een idee te hebben).
erwin2

Bericht door erwin2 »

Ik voer het nu een week en merk toch ook een olielaag op aan de oppervlakte , in beide vijvers waar ik dit voer .
Moet er eens over gaan nadenken , wat dit is nefast voor de oppervlaktespanning :roll: (ik heb ook geen skimmers)
En drijvende dr*llen opgemerkt , waar ik geen voorstander van ben .
Koi reageren mijn inziens ook niet meer zoals ik gewend ben , ik vraag me af of mijn vijver er mee overweg kan .
Zoveel heb ik nu ook niet gevoerd , misschien 2-3 liter .
jocca

Bericht door jocca »

2 a 3 liter op een week tijd bij deze temperaturen is al zeer pittig voeren, tenzij je een meer dan gemiddeld aantal grote koi moet voeren.
erwin2

Bericht door erwin2 »

jocca schreef: 18 apr 2023, 21:45 2 a 3 liter op een week tijd bij deze temperaturen is al zeer pittig voeren, tenzij je een meer dan gemiddeld aantal grote koi moet voeren.
Dat was niet alle voer dat er in is gegaan :oops: , nog overschotjes boilies en ander voer .
Ik kijk niet naar temperaturen , als ze bedelen dan voer ik , tis zo weg .
jocca

Bericht door jocca »

:shock: Is voer met een relatief eiwitgehalte ... te zotjes zou ik hiermee nog niet voeren. Hier gaat er 60 gram (!) per dag in de vijver op 15 koi... weer is nog veeeel te wisselvallig momenteel.
SteveVinck

Bericht door SteveVinck »

Ben er dit jaar mee beginnen voeren . De koi zijn er zot van. Wat een verschil met de wheat germ van Hikari

Toch wel direct een kleine "vetlaagje" op het water van zodra het voer het water raakt maar het lijkt het water alsnog niet te verkleuren

Op dit moment 40gr voor 16 koi (water 14°C)
jocca

Bericht door jocca »

onder het motto,
meten is weten
of vergelijken is ... tja ... slimmer worden zeker :unknown: :unknown:

mij even bezig gehouden tijdens een broodnodig zen-momentje om een aantal zeer gangbare voeders met elkaar te vergelijken naar samenstellen (paar jaar terug al eens begonnen aan het lijstje).

doe er jullie voordeel mee zou ik zeggen.
uiteraard zijn de vermelde samenstelling niet alles, maar het zorgt wel voor een mooie indicatie en ook cijfers die te vergelijken zijn.

mark staat trouwens hoogstepersoonlijk komend weekend op de koishow, wie een zakje voer wil kopen zal dit daar kunnen, maar hij heeft mij al laten weten dat er geen pallets voer aangesleept gaan worden (maw op is op).
Wie zeker wil zijn van zijn zakje kan het eventueel reserveren (stuur maar een pb dan naar mij).
Bijlagen
vergelijking.png
jocca

Bericht door jocca »

voor wie eens een ferme tosai klepper aan de haak wil slaan (incl azukari in japan!)...
Marks Koivoer (carpa diem) zal binnenkort een heuse Lucky Draw houden...
wie bovendien de koi gaat ophalen bij Mark krijgt er nog gratis een zak voer bij van 4 kg.

zeer benieuwd wie er een poging gaat wagen ... 8) (vooraf inschrijven is volledig vrijblijvend ... pas wanneer je hebt ingeschreven voor een vis naar keuze is er een mogelijke aankoopverplichting - als je geloot wordt uiteraard).
Bijlagen
23_LuckyDraw_MarksKoivoer.pdf
(609.56 KiB) 67 keer gedownload
jocca

Bericht door jocca »

en hierbij is de link ook beschikbaar ... benieuwd we er een van deze kleppers aan de haak kan slaan.

https://www.carpadiem.nl/product-categorie/lucky-draw/
Plaats reactie

Terug naar “sponsors/partners”