Mark's Koivoer

Geert666
5

Re: Mark's Koivoer

Bericht door Geert666 »

Ik stond eergisteren nog op punt een zak te kopen maar ik besloot dan toch maar te wachten tot op de koibeurs.

Wat ik ook nog een klein nadeel vond, er kon niet met bancontact betaald worden. Wel met creditkaart, maar dat gebruik ik liever niet. Dus nog even wachten tot in Affligem.
Dieterl81
1

Bericht door Dieterl81 »

Je kan online wel net balcontact betalen hoor😉 vorige week nog gedaan
Geert666
5

Bericht door Geert666 »

Nog even gechecked en ik moet idd mijn woorden ivm bancontact terug nemen.
Ik heb mijn zak voer dus besteld...
Dieterl81
1

Bericht door Dieterl81 »

Je gaat het je echt ni beklagen. Voer het nu en week en amai, wat een verschil met ander voer... had altijd al een kohaku die echt een slechte eter was in de opstart.... en nu... komt gretig mee eten en ze zijn er verzot op!
Guyke
11

Bericht door Guyke »

Hallo,
@Dieterl81

Verandering van spijs doet eten.
Vers voer ( ander voer ) kan een grotere eetlust opwekken door dat er andere geur en smaakstoffen worden waargenomen door de vissen.
Ook maakt ieder voer dat te water gaat een andere trilling wat wordt waargenomen door de vissen.

Ik weet niet welk type voer je nu al aan het gebruiken bent ( wintervoer, all season, grower, ….)
Wat dan ook vissen die eten produceren meer afval en belasting op het biofilter. Hou er dus rekening mee.

Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
Geert666
5

Bericht door Geert666 »

Mijn bestelde koi voer werd deze namiddag al geleverd! Snel en correct, meer moet het niet zijn zo'n service.

Tevens geheel onverwacht bevatte het pakket een handig bruikbaar extraatje :shock: , waarvoor dank Mark! Dat hoefde écht niet maar het wordt zeer gewaardeerd ;OK; :good:
jocca
9

Bericht door jocca »

net een nieuwsbrief ontvangen ... leuke acties in april (zolang de voorraad strekt).
Bijlagen
339080278_618995289564666_4591299323635041362_n.jpg
Babette
3

Bericht door Babette »

Tja koivoer, ik heb de video gezien. Kan je uren ook praten, er komt altijd wat nieuws op de markt. Maar toch is er gezegd dat Japans voer nog steeds nr1 is. Ik heb 5 jaar in een koffiebranderij gewerkt van A tot Z welke is de beste ? Ik denk het te weten maar jij zal er anders over praten, zo is dit met alles. Wanneer je tevreden bent als klant is de discussie voorbij ! :dance:
jocca
9

Bericht door jocca »

Ondertussen gebruik ik dit voer een maand voor de shiro challengers.

Wat kunnen we er momenteel over kwijt?
Gezien de korte periode van gebruik nog niet erg veel maar een paar dingen vallen wel op.
- de vervuiling IN de bak zelf is klein, om niet te zeggen verwaarloosbaar. We hebben geen drain of zo, enkel een pomp die in zo een mandje zit en toch is er in de bak amper tot geen zweefvuil te bespeuren. De pomp steekt het water 1,5x per uur rond, dus ook naar filtratie is het niets extreems. Wel zit er een luchtgordijn in de bak die voor een zekere werveling zorgt in het water waardoor het vuil wel voorbij de pompkorf komt.

- in het begin hadden we aardig wat last van schuim op het water, maar dit zal te maken hebben gehad met een niet ingedraaide filter + het wat minder eten van de koi. De laatste 14 dagen hebben we geen tot amper schuimvorming meer op het water

- verkleuring van het water is 0,0 ... dit is glashelder (en geen UV-lamp)

- wel bespeur ik heel af en toe een olielaagje op het water, maar dit is enkel als het voer niet opgegeten wordt binnen een aanvaardbare tijdsspanne (pakweg 10à15 minuten). Bij het in het water gooien merk ik tot op heden nooit een olielaagje rond de korrels (wat ik met andere voeren soms wel zie).

- naar groei toe zijn we uitermate tevreden ... de koi zijn midden februari ongeveer naar binnen gebracht (kwamen toen van pokkekoud buitenwater naar binnen op 13° ongeveer). En krijgen nu sinds een maand dit voer. Ik durf dan ook te stellen dat we deze maand nog niet aan de maximale groeicapaciteit zitten van wat mogelijk is (metabolisme moet ook tijd hebben om op gang te komen). 1 koi is 3 cm gegroeid, de andere iets meer dan 4 cm ... en dit op net geen maandje tijd (voorlaatste meting was van 4 maart).

De koi buiten hebben hoop en al 150 gram voer nog maar gehad, daar gaan we nog niets zinnigs over kunnen zeggen.
benieuwd of de groei nog zal versnellen de komende maand of dat we aan een gemiddelde van 1cm per week gaan blijven (wat MEER dan genoeg is voor een shiro).
erwin2
10

Bericht door erwin2 »

Ik heb er eens een bestelling gedaan , zinkend en drijvend .
Jef
16

Bericht door Jef »

Hopelijk horen uw vissen het verschil tussen zinkend en drijvend of ze vinden hun eten niet 8) .
nog steeds aan het bouwen ...
Natal
12

Bericht door Natal »

Ze zijn best wel slim genoeg om het eten te vinden. Ik vind persoonlijk een mengeling van zinkend en drijvend ideaal. Ze eten meer verspreid in de vijver wat minder stress geeft heb ik de ervaring. Ben er vorig jaar mee gestart wegens wat moeilijke eters en zie dat die dan beneden een korreltje snoepen waar andere dan de oppervlakte leeg schrokken.
erwin2
10

Bericht door erwin2 »

Jef schreef: 01 apr 2023, 15:24 Hopelijk horen uw vissen het verschil tussen zinkend en drijvend of ze vinden hun eten niet 8) .
Frequenties he , belangrijk , ook onder water .
Het een zet het ander in gang :wink:
Skanti
4

Bericht door Skanti »

jocca schreef: 01 apr 2023, 14:40

- wel bespeur ik heel af en toe een olielaagje op het water, maar dit is enkel als het voer niet opgegeten wordt binnen een aanvaardbare tijdsspanne (pakweg 10à15 minuten). Bij het in het water gooien merk ik tot op heden nooit een olielaagje rond de korrels (wat ik met andere voeren soms wel zie).
Grappig, bij mij komt het olielaagJE zodra het voer het water raakt.
jocca
9

Bericht door jocca »

@Skanti, van wanneer is uw voer? Sinds begin januari is er een ander receptuur.
Plaats reactie

Terug naar “sponsors/partners”